Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '06

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

MERNİS haberleri doğru olmasın...

MERNİS haberleri doğru olmasın...
 

Bu sabah gazeteyi elime aldığımda MERNİS projesindeki hatalarla ilgili haberleri okuyunca e-Devlet olacağımız yolunda büyük umutları olan bir yurttaş olarak hayal kırılklığına uğradım. Haberde ülkemizdeki en büyük e-Devlet projesi olan MERNİS’te ciddi boyutta hatalar olduğu iddia ediliyordu.

MERNİS’in mali boyutunun 30 milyon dolar olduğu haberde yazılı. İlk bakıldığında büyük bir para olarak görünen 30 milyon dolar (yaklaşık 50 Milyon YTL) böyle büyük bir proje için çok küçük bir rakam. 130 Milyon kişinin kaydının tutulduğu, hatasız olması, güvenlik açıklarının hiç olmaması gereken bir büyük e-Devlet projesi için kişi başına harcanan para yalnızca kırk kuruş, bir lira bile değil. Hiç kimse kusura bakmasın MERNİS projesinde bir sorun varsa bunun açıklaması çok anlamlı bir deyimle yapılabilir: Ucuz etin yahnisi...

Şimdi yapılması gereken kamu çalışanlarının katılacağı büyük bir imece ile Mernis kayıtlarının düzeltilmesi ve “sıfır” hata olacak şekilde düzeltildiğinden emin olmamızın sağlanması. Devlet önünde bilgisayar olan her çalışanını bu işle görevlendirip kayıtların tümümün kontrolünü yaptırmalı. Örneğin sömestr tatilinden sonra okullar bir hafta geç açılsın; tüm öğretmenler, tüm üniversite personeli bu imece içinde yer alsın. MERNİS kayıtların hepsi gözden geçirilsin. Hataların mutlaka görülmesini sağlayacak yöntemler kullanılsın. Eğer hata varsa en kısa zamanda düzeltilsin, hata yoksa bunu da bilelim.

Şu anda umudum bu haberlerin doğru olmamasında... Hata varsa bile, haberlerde yazdığı gibi kayıtların dörtte biri gibi büyük boyutlarda olmasın... Benim kimlik numaramı taşıyan başka birisinin olmasını düşünmek bile istemiyorum. Ben MERNİS'e çok güvenmiştim, umarım güvendiğim dağlara kar yağmaz.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..