Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Aralık '11

 
Kategori
Haber
 

Mesam Ege bölge toplantısı İzmir'de yapıldı

Mesam Ege bölge toplantısı İzmir'de yapıldı
 

Mesam yönetim kurulu Ali Yavuz- Erol Sayan- A. Haydar Timisi - Mustafa Özkent ve Bestekar yazar Erol Güldiken


MESAM  Yönetim kurulu ve egeli sanatçılardan oluşan mesam üyeleri bugün ( pazar günü ) İzmir anemon otel’de bir araya geldiler.

Türkiye de ve dünyada eser sahiplerinin hakları ve telif konusundaki gelişmeler ile ilgili görüş alışverişinde bulunmak üzere bölge toplantıları yapan Mesam Yönetim kurulu, Ege bölge toplantısını dün egeli sanatçı üyeleriyle birlikte gerçekleştirdi… Son derece verimli geçen toplantıda sanatçıların en büyük sorunu olan telif hakları ve korsana karşı tedbirler konusunda dünyada ve Türkiye’de neler olduğu ve neler yapılması gerektiği konuşuldu. Karşılıklı soru cevap ve fikir alışverişi şeklinde geçen toplantıda ilk konuşmayı yapan MESAM Yönetim Kurulu Üyesi Ali Yavuz:  “MESAM yeni dönemde eser sahiplerinin haklarının korunması; bestecinin, söz yazarının ve aranjörün eser sahipleri olmaktan doğan haklarının toplanması için büyük yatırımlar yapmış ve dünya çizgisini yakalamak için  büyük bir atak başlatmıştır.. kısa dönemde  bütün internet kullanıcıları ve diğer gsm operatör kullanıcıları mesam’ın kendi alt yapısında data base ini oluşturacağı takip sistemiyle artık kimse korsan müzik indiremeyecek, indiren de anında yakalanacaktır. Çünkü bizim hükümetimizden beklediğimiz yasa değişikliği yapılmadı. Yapılmayan bu yasa değişikliğine ise biz teknolojiyle karşılık vereceğiz. Ve izinsiz kullanımlara asla müsaade etmeyeceğiz...” dedi.

Daha sonra söz alan  MESAM Yönetim Kurulu Üyesi Bestekar Erol Sayan da “  Mesam’ın bu bölgesel toplantıları, bütün üye arkadaşlarımız için mutlak surette aydınlatıcı oluyor… Ve bunların faydalı olduğuna ben yürekten inanıyorum. Mesam artık şeffaftır, açıktır ve tamamen üyelerin lehine fedakarca çalışan bir yönetim kurulu vardır…” dedi…

Mesam Yönetim Kurulu Üyesi Ali Haydar Timisi de : “  Mesam yönetim kurulu yaklaşık bir buçuk sene önce seçilmişti. Bu geçen süre zarfında çeşitli değişiklikler oldu. Şu anki üyelerimizin ortak fikriyle bu toplantılar organize edildi. Bundan böyle İstanbul dışındaki üyelerimizin mesam’ın faaliyetlerinden daha fazla bilgi sahibi olması; eksiklerimizi, yapılması gerekenleri burada birlikte oturup birlikte birbirimizi dinleyerek alternatif fikirlele de değerlendirilmesini hedefledik. Ve gördük ki bu toplantı son derece verimli geçti. Bundan sonra diğer bölgelerimizde de bu  tür toplantılarımız devam edecek…” dedi.

Son olarak söz alan Mesam Yönetim kurulu Üyesi Mustafa Özkent de “  Bu tür toplantıların mesam yönetim kurulu ile üyeler arasındaki fikir alışverişi ve kaynaşma açısından çok yararlı olduğunu görüyoruz… Önümüzdeki günlerde Ankara’da da toplanacağız üyelerimizle… Ancak üzüntüyle karşıladığım bir konu var ki, katılımın yeterince çok olmaması… Oysa katılım ne kadar çok olursa, sorunlar o kadar da çok yansıyacaktır yönetime. Ve herkes kulaktan dolma bilgilerle değil, bire bir karşılıklı konuşarak dertlerini anlatacaklardır… “ dedi…

Üyelerin sorunlarının dinlenip çözüm için önerilerin getirildiği toplantıda, bestekar, gazeteci yazar Erol Güldiken, Şair yazar Ümran Çetim ve bestekar ve sinema sanatçısı Kemal inci’nin katkılarıyla, egeli sanatçıların bundan sonra kendi aralarında da toplanıp hem sorunlara ortak olmak hem de daha iyi bir kaynaşma ortamı oluşturmak konusunda daha sık bir arada olmaları konusunda olumlu görüşler dile getirildi…  Ve karşılıklı iyi  dileklerle toplantı sona erdi…

Erol Güldiken

 
Toplam blog
: 53
: 1368
Kayıt tarihi
: 31.10.08
 
 

Bestekar ve Yazar'ım. Sanat, kişisel gelişim ve hayata dair; elimin erdiği, dilimin döndüğü ve ka..