- Kategori
- Okullar
Mesleki okullar
Çoğu insanla paylaşmak istediğim bir konudur anlatmak isteğim.
Türkiye de mesleki okulların azlığı ve ona olan ilgisizlik (tabi burada devletin de aktif rolünü unutmayalım).
Avrupa ya da sanayi alanında sıçramalar yapan ülkelerde mesleki okulların oranı %85 bizim ülkemizde ise %25 civarında. Bu da bizim teknoloji alanında ki başarısız olma oranımıza denk bi oran. Birincisi ülkemizde neden yüksek kalitede mesleki eğitim kurumları yok bunu açalım. Bildiğimiz üzere ülkemiz de mesleki okullar her zaman tembel ya da başarısız öğrencilerin tercih yapmak zorunda kaldığı bir kurum görevi görüyor. Halbu ki mesleki okulların ülkemiz ve dünya için önemi o kadar yüksek ki, yeni çalışma alanların kurulmasında burada yetişen bilinçli ve eğitimli insanların katkı sağlaması kaçınılmaz olmasın. Şuan avrupa ve daha gelişmiş ülkelerde mesleki eğitime verilen önem ne yazık ki ülkemizde fazla değer görmüyor. Buda ülkemiz gençliği açısından tehlike arz ediyor.
Eğer Bu ve benzeri oklullara genç nesili teşvik edebilsek ve onlara burada araştırma geliştirme konularında labarayuar vb. destekli geliştirmeye destek amaçlı ortamlarda sağlanırsa yeni iş sahaları açılması kaçınılmaz bir sonuç olur. Fakat şuan ki mesleki okullarda bunu yapmak imkansız gibi görünüyor. Çünkü meslek liselerinin önünde ki Üniversite engeli ve eğitim seviyesinin düşüklüğü bu okullara sadece başarısız öğrenciler tarafından rağbet edilmesi ülkemiz için bir kayıptır. Umut ediyorum gelecekte bu sorunun çözülmesi için birileri elini taşın altına sokar. Yoksa iler ki zamanlarda genç nesilin çalşımak için fazla tercihi olmayacak, kısıtlı iş alanlarında kendilerine iş bulacaklardır.