Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ekim '09

 
Kategori
Eğitim
 

Mesleki ve teknik eğitim

MESLAKİ VE TEKNİK EĞİTİM Teknolojinin hızla geliştiği günümüz şartlarında, Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarımızın ülke ihtiyaçlarını karşılayacak boyutta olduğunu düşünmek mümkün değildir.Çünkü gerek program ve mevzuat yönünden, gerekse ders kitapları ve teşkilatlanma yönünden okullarımız sanayinin çok gerisinde kalmıştır. Cumhuriyetimizin ilk yıllarında meslek okulları sanayiye rehberlik edecek durumda iken bugün sanayinin rehberliğine muhtaç vaziyettedir. Buna en bariz örnek; Çankaya Köşkünün kalorifer tesisatının yapımı sırasında çalışan ustalara rehberlik ettikleri için Atatürk'ün Ankara Yapı Usta Okulu (Yapı Meslek Lisesi) yönetici, öğretmen ve öğrencilerine teşekkür mesajını gösterebiliriz. 1980 den sonra ihtilal hükümeti Mesleki ve Teknik Eğitim Kurumlarının başını koparmıştır. Konuyu açarsak Meslekî ve Teknik Eğitim 1941 yılında “Meslekî ve Teknik Öğretim Müsteşarlığı” olarak teşkilatlanmıştı. Müsteşarlık olarak çok iyi hizmetler verilmişti. Ancak 1980'den sonra ihtilal hükümeti tarafından 27 Şubat 1982 tarih ve 8/4334 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile Meslekî ve Teknik Öğretim Müsteşarlığı kaldırılarak Meslekî ve Teknik Öğretim meslekten olmayanların eline bırakılmıştır. Bu olay Meslekî ve Teknik Öğretimi başsız bırakmıştır. Son 26 yıldır meslek liseleri ile ilgili kararlar genel eğitimcilerin etkisiyle alınmaktadır. Nasıl<ı>“Kara Kuvvetleri Komutanlığını” kaldırıp birimlerini <ı>“Deniz Kuvvetleri Komutanlığına” bağlamak yanlış ise bu işlemde yanlıştır. Pekiyi ne yapılmalıdır? Onu ortaya koyalım. Meslekî ve Teknik Öğretimde daha verimli hizmet verilebilmesi için yeniden “Meslekî ve Teknik Öğretim Müsteşarlığı” oluşturulmalıdır. Mümkün olmaz ise. Meslekî ve Teknik Öğretim başsızlıktan ve koordinasyonsuzluktan kurtarılması için yeniden teşkilatlanmaya gidilmelidir. Yani “Meslekî ve Teknik Kurumu” adı altında yeniden yapılanma olmalı. Bu yapılanmanın statüsü “Kredi ve Yurtlar Kurumu” gibi ayrı kanunla belirlenmelidir. Kurumun yönetim kurulunda MEB’in ilgili birim amirleri ile sanayicilerin ve sivil toplum örgütlerinin temsilcileri mutlaka bulunmalıdır. Böylece Meslekî ve Teknik Öğretim ile ilgili koordinasyon sağlanmış, alınan kararlar teknik eğitimciler tarafından alınmış olacaktır. Saygılarımla. Sami NOGAY Teknik Öğretmen
 
Toplam blog
: 27
: 2227
Kayıt tarihi
: 30.09.09
 
 

1948 Isparta-Senirkent doğumluyum. Teknik Öğretmenim. Uzun yıllar öğretmenlik, idarecilik yaptım. Ba..