Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mayıs '07

 
Kategori
Müzik
 

MFÖ: Bu sabah yağmur var İstanbul’da

MFÖ: Bu sabah yağmur var İstanbul’da
 

Seksenli yılların ortalarında Ankara’da Arı Sinemasında Mazhar-Fuat-Özkan’ın konserine gitmiştik. Şimdi TRT Arı Stüdyosu'nun olduğu yer o zamanlar Ankara’nın ünlü Arı Sinemasıydı. Yalnızca sinema olarak kullanılmaz konserler verilirdi, oyunlar sergilenirdi.
MFÖ konseri soğuk bir kış günüydü, Ankara’nın kuru soğuklarının olduğu bir günün öğleden sonrasıydı. MFÖ sahneye çıkınca “Bu sabah yağmur var İstanbul’da” şarkılarını “kar var Ankara’da” diye Ankara’ya uyarlamışlardı. Ankara soğuktu ama kar falan yoktu. Bu girişi çok yapay bulmuş ve yanımızdakilerle bakışmıştık, keşke kar olsaydı ne güzel uyardı diye düşünmüştüm.

Konser çok güzel geçmiş ve konserin başında düşündüklerimi unutmuştum. MFÖ’de en çok Mazhar konuşmuş, seyirciyle çok iyi diyalog kurmuştu. O yıllarda MFÖ’yü gençler dinlerdi. O gün yirmilerin ortasında bir yaşta kendimi genç sayarak konsere gitmiştim ancak salonun tümüne yakınını kolejliler almışlar, onların arasında pek yaşlı hissetmiştim kendimi.

Konser bitip, sinemanın dışına çıkınca konserin başına dönüvermiştim. Ankara bembeyaz olmuştu, meğerse MFÖ haklıymış, biz içeride konserin başlamasını beklerken dışarıda kar yağıyormuş.

Arı sinemasının seyirci kapasitesi çok yüksekti, yola çıkanlar buz üzerine yağan kara bastıkça kendilerini yerlerde buluyordu. Ben de ilk adımda sırtüstü düşenlerden biri olunca kendi kendime “çarpıldım” dedim “sen misin kötü kötü düşünen”...

Aradan geçen 20 yıldan uzun sürede MFÖ hala ayakta ve o güzel şarkılar hala söyleniyor. En güzel şarkıları da “Bu sabah yağmur var İstanbul’da”. Bu akşam televizyonda bir programda Fuat Güner bu şarkı için “Her yerde farklı söylerdik, İzmir’de, Ankara’da” dediğinde anımsadım seksenlerdeki konseri.

Fotoğraf: www.mfo.com.tr

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..