Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '08

 
Kategori
Eğitim
 

Milli Eğitim Bakanını kim atar? (1)

Elimde bulunan bir kitaptan, daha doğrusu Öğretmen Yetiştiren Fakültelerde okutulan, kitapçılarda da bulunan bir ders kitabından söz edeceğim. Kitabın adı; 99 SORUDA EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ. Yazarı; Prof. Dr. Adil TÜRKOĞLU. 2. Baskı, Temmuz 1994.

Kitapta; “Sorular seçilirken ve yanıtlanırken, ilk kez eğitim dersiyle karşılaşan öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyi dikkate alınmıştır.” Deniliyor. (Sayfa. I). Sonra sorulara geçiliyor ve 78. sayfada, “ 47. HÜKÜMET NEDİR?” sorusu sorularak, sorunun yanıtı veriliyor. Yanıttaki iki cümle, aynen şöyledir:

“Başbakan Cumhurbaşkanınca, bakanlar T.B.M.M. üyeleri ya da milletvekili seçilme yeterliğine sahip olanlar arasından başbakanca seçilir, Cumhurbaşkanınca atanır.” (Sayfa 79).

“Milli Eğitim Bakanı milletvekillerinden ya da milletvekili seçilme yeterliği olanlar arasından başbakanca atanır.” (Sayfa 80).

Bakan atamaları ile ilgili ifadeler, birbirini tutmamaktadır. Başka bir deyimle, bir ifadede Milli Eğitim Bakanı, Cumhurbaşkanı; diğer bir ifadede Başbakan tarafından atanmaktadır. Çelişkili bu ifadeler üzerine, 1982 tarihli Türkiye Cumhuriyeti Anayasasının 104. maddesinde bulunan Cumhurbaşkanın görev ve yetkileri ile ilgili bölüme bakıyorum ve şu ifadeleri görüyorum:

“Başbakanın teklifi üzerine bakanları atamak ve görevlerine son vermek.”

Sizce hangisi doğru?

Yorumsuz olarak bilgilerinize sunulur.

 
Toplam blog
: 425
: 3089
Kayıt tarihi
: 06.12.06
 
 

Gazi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi..