Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Mart '08

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Milliyet ana sayfasının formatını beğenmedim

Milliyet ana sayfasının formatını beğenmedim
 

Manşetin tamamı görünmüyor.


Bugün http://www.milliyet.com.tr/ adresine girdiğimde sürprizle karşılaştım. Manşetlerin yeraldığı değişken bölümün boyutu büyümüş, menü de alttan alınıp sol tarafa taşınmıştı.

Önce değişen sayfanın olumlu yanlarını sıralayayım:

1- Milliyet’in yeni sayfasında manşet imajının boyutu 378x495 pixel olmuş. Ekranda iyi görünmesi açısından bakınca iyi bir boyut.

2- Menü sol taraf taşınmış ve çok kullanışlı olmuş. Böylece değiştirme istediğimizde sayfayı kaydırmamız gerekmeyecek.

“Milliyet’in ana sayfasını beğenmedim” eleştirisini yapmama neden olan değişiklikler:

1. Sayfa tasarımı yükseklik 1024 pixel düşünülerek yapılmış. Ancak şu anda kullanıcıların büyük bölümü 1024x768 veya 1280x800 ekran kullanıyorlar. Hatta hala 800x600 kullananlar bile azımsanmayacak sayıdadır.

2. Manşet bölümü yeteri kadar üstte olmadığı için ekran çözünürlüğü çok yüksek olmayan Milliyet okuyucuları sayfayı yüklediklerinde manşetin tümünü göremeyecek. Manşete her bakmak istediğinde sayfayı aşağıya doğru kaydırmak zorunda kalacak.

Nasıl düzelir?

1. milliyet.com.tr yazısı altında ve üstünde boşluklar var. O bölgeye manşet alanının üstündeki linkler taşınırsa manşet yukarıya kaydırılabilir.

2. Manşet en az 120 pixel aşağıda, buna göre sayfa düzenlemesi yapılabilir.

3. Bu düzenlemeler yapılırken en kolayı manşet alanının yüksekliğini azaltmaktır ama bu yol düşünülmemelidir.

Bugün http://www.milliyet.com.tr/ sayfasına girdiğimde beğenmedim ben de düşüncelerimi yazdım. Bu, Milliyet Blog’dan Milliyet’e bir öneridir. Kendi önerim diye demiyorum ama önemsenmesi gereken bir öneridir.


Aydın Tiryaki

Ankara, 2 Mart 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..