Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mart '10

 
Kategori
Blog
 

Milliyet blog yazarları profili 3

Milliyet blog yazarları profili 3
 

Profil serimiz devam ediyor. Niye hepsini bir arada vermediğimi merak ettiğiniz halde sormamış olabilirsiniz. Bu tip bilgileri içeren yazıların alt alta makale şeklinde olmasının sevimli bir yanı olmadığından sizin de okuma isteğinizi azaltmamak için seri şeklinde yazmayı düşündüm. Kimse durup dururken makale okumak istemez diye düşünüyorum. Ama seriyi fazla uzatmadan bitireceğim söz. Nerede duracağını bilmeli insan değil mi?

Ben merak ettim araştırdım sizin ilginizi çeker mi bilemem ama en son yazısını 2010 yılında yazan yazarlarımızın oranı %20 dir.

Başka bir deyişle son iki ayda aktif olanların yüzdesi de diyebiliriz.

En son 2009 da yazan yazarlarımız oranı % 33 , 2008 de %22 2007 de %19, 2006 da ise % 6 dır. Şöyle de söyleyebiliriz yazarlarımızın %47 si 2008 yılından sonra yazmayı bırakmışlar. Bence bu üzücü bir durum. Aslında neden yazmayı bıraktıklarını bilmek isterdim.(blog okumaya devam ediyorlarsa bu da bir anket konusu olabilir)

Yazarlarımızın milliyet blog da yazı yazmaya başladıkları zaman seçtikleri kategorilerin başında % 22, 5 ile kültür sanat geliyor sonra sırasıyla % 15, 5 ile gündelik yaşam, %14 haber , % 12 bilim kategorisi seçilmiş.

Geriye kalan %36 lık kesim de diğer ( geriye kalan kategorileri diğer adı altında topladım) kategorileri seçmişlerdir.

Bu sonuçtan sonra hemen aklıma gelen yazarlarımızın ilgi alanları oldu.

Yazarlarımızın % 14 ü (en yüksek yüzde ile) ilgi alanlarını kitap okumak ve % 12 si edebiyat olarak belirtmişlerdir. Durum böyle olunca kültür sanat tercih edilen kategori oluyor tabii.

Başlangıçta hangi kategoride yazma tercihleri kadınlarla erkekler arasında farklılık gösteriyor. Kadınların %26, 5 kültür sanat, %8 haber, %18 gündelik yaşam, % 8 i bilim ve %39, 5 diğer kategorileri seçerken, erkeklerde bu oran %18 i kültür sanat, %18 i haber, %13 ü gündelik yaşam, %16 sı bilim ve%35 i diğer şeklindedir.

 
Toplam blog
: 193
: 998
Kayıt tarihi
: 13.01.10
 
 

Kırklı yaşlarda başladığım yazma serüvenine elli li yaşlarda da devam etmeye çalışıyorum. Ünivers..