31 Mayıs '10
- Kategori
- Yazılım
MS-SQL de kayıtlar listelenirken boş gözükmesi

Nedendir bilinmez (en azından ben bilmiyorum) MS-SQL serverdan ASP kullanarak veri çekmek istediğimd
Nedendir bilinmez (en azından ben bilmiyorum) MS-SQL serverdan ASP kullanarak veri çekmek istediğimde bazı kayıtların boş bazılarının dolu olduğunu gördüm.
Örneğin Tarih kısmı dolu geliyor fakat kayıdın Başlık'ları ekranda gözükmüyordu. İnsan afallıyor tabi n'oluyor diyorsun. Kullandığım kodu aldım SQL komut çalıştırıcıyla çalıştırdım herşey normal gözüküyordu.
Çok debelendim. Haniden sonra SQL komutuyla oynamak aklıma geldi. SELECT ten sonra gelen ifadeleri değiştirdim. Sonuca yaklaşmıştım. Sizde bu kadar debelenmeyin diye size çözümü aktarayım.
Sorunun Çözümü:
SELECT id, adi, soyadi FROM tablo
SQL sorgumuz yukarıdaki gibi olsun. Verileri çekerkende aşağıdaki gibi çekelim.
rs("soyadi")
rs("adi")
rs("id")
Bu durumda verilerin boş gelme ihtimali bulunuyor. Aşağıdaki şekilde kod satırlarını düzenlersek hata gidecektir.
rs("id")
rs("adi")
rs("soyadi")
Sonuç:
SQL'i yazarken id, adi, soyadi sırasıyla yazdık. Rs ile çekerken bu sıra ile yazmamız gerekiyor.
Ayrıntılı bilgiye buradan ulaşabilirisiniz: http://bilginizvarmi.com/showthread.php?tid=1