Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Mart '07

 
Kategori
Haber
 

Msn ile kontör dolandırıcılığı

Msn ile kontör dolandırıcılığı
 

Bir tanıdıktan e-posta ile mektup geldi. Mektubunda dün akşam saatlerinde nasıl dolandırıldığını anlatıyordu:

“Hiç aklımın köşesinden geçmeyen bir olay yaşadım bugün. MSN'den kızımla yazışıyorum. Benim ve annesinin sağlığını sordu. Arkadaşları ile oturduklarını söyledi. Onlara iki adet 250’lik Türkcell kontör yollamamı, Pazartesi parasını ödeyeceklerini söyledi. Bende gidip aldım ve numaralarını yazıp yolladım MSN'den. Az sonra yine 4 adet daha yollamamı söyledi. Yine gidip aldım, numaralarını yazıp yolladım. O sırada annesi dışarıdan geldi. Ona söyledim kızıma kontör yükledim diye. O da telefon etti kızımıza. Akşama kadar MSN'e giremediğini, bozuk olduğunu söyleyince dolandırıldığımı anladım. 444 0 535'i aradım. Kontörlerin yüklenmiş olduğunu, numaranın belli olduğunu, numarayı ancak savcılığa verebileceklerini söylediler. Ben de yarın Cumhuriyet Savcılığına bir dilekçe yazacağım. Sonu ne olur bilmem. Bildiğim tek şey güzel bir kazık yemem oldu. Sevgi ile hepinize duyurulur. Selamlar”

Daha sonra ayrıntıları da telefonla konuştuk. Ne olduğu çok açık. Dolandırıcı MSN şifresini kırmış, bir süre yazışmaları izlemiş ve yazıştığı kişilerin yakınlık derecelerini öğrenmiş. Sonra şifresini kırdığı kişinin babasına yazıp kontör istediğini söylemiş. Çok iyi biliyor olmalı, babaların kızlarının isteklerini kıramayacağını. Babası telefon numarasına yüklemeyi isteyince bir şekilde kontör kartı istediğine ikna etmiş. Babası gidip iki adet 250'lik kontörün numarasını MSN ile göndermiş. Dolandırıcı başardığını anlayınca bu sefer yeni bir senaryo yazmış. Kızı yazıyormuş gibi, evde arkadaşlarının olduğunu, su anda evden çıkamadıklarını söyleyip onlara da kontör alıvermesini rica etmiş. parasını da gelince veririm demiş. Baba da kızının arkadaşlarına 4 adet 250'lik kontör daha alıvermiş. Webcam'le bağlanmasını istediğinde webcam'in bozuk olduğunu söylemiş. Sonra anlamış dolandırıldığını ama geç kalmış. Olay dün akşam 17-18 saatleri arasında yaşanmış. Aynı kişi bugün hala isteklerini sürdürüyormuş. Başka arkadaşlarına da bağlanıp onlardan da kontörler istiyormuş.

Kontörlerin yüklendiği telefonların sahibi dolandırıcı olabileceği gibi, dolandırıcı kontörü başkasına satmış da olabilir. Numaralar belirlense bile sonuç çıkmayabilir.

Kıssadan hisse: MSN ile yazışırken karşıda tanıdığınız kişinin yerinde bir dolandırıcı olabileceği olasılığını hep düşünün. MSN'de şifreleri asla birbirinize göndermeyin. Kontör veya başka talepler olduğunda telefonla onaylatmadan sakın göndermeyin. Sonra geç olabilir.

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..