Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Şubat '19

 
Kategori
Üniversiteler
 

Muhammet Salih Çağdaş ile

Kocaeli Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğrencisi  MUHAMMED SALİH ÇAĞDAŞ:” İyi bir hukukçu olmanın ilk ve en önemli şartı iyi bir insan olmaktan geçer”

SORU - Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

MUHAMMED  SALİH ÇAĞDAŞ-  Adım Muhammet Salih Çağdaş. 1998 yılında Tokat'ın Pazar ilçesinde doğdum. İlköğretimimi Pazar Osman Gazi İlkokulunda yaptım. Lise eğitimime Pazar Ayşe AK Seda Sayan ÇPAL'de devam ettim. Ve 2016 yılında mezun oldum. Aktif eğitim hayatımı Kocaeli Üniversitesi Hukuk fakültesinde sürdürüyorum.

SORU -Neden hukuk fakültesini tercih ettiniz? Neden Kocaeli şehrini tercih ettiniz? Bu okulu tercih etmeden önceki ve şu anki duygularınız nelerdir?

MUHAMMED  SALİH ÇAĞDAŞ- Hukuk hayatımızın her alanında karşımıza çıkabilecek kompleks bir yapıdadır. Bu yapı neticesiyle insanlarla ve sorunlarla iç içe olan bir eğitim dalıdır. İnsanlarla etkileşim ve iletişim halinde olmaktan mutluluk duymam bu fakülteye olan ilgimi artırdı. İşleyişi bozan dengelerin ve hukuksuzluk sonucu oluşan adaletsizliklerin çözümü olmak umuduyla tercihim hukuk fakültesi oldu. Ve tabii ki kalıplaşmış değimle en büyük hayalimdi. Kocaeli' yi tercih sebebim ise gerek gelişmişlik gerekse konum itibariyle eğitim hayatıma renk katacak nitelikte olması ve gelişimime katkı sağlayacak olanaklara sahip olmasıdır. Okulu tercih etmeden önce hukuk fakültesini kazanabilmenin heyecanı ve çalışma azmi içerisindeydim.

Sınav stresi ve kaygısıyla birlikte kazanabilme duygusuyla hareket ettiğim için yorucu ve bir o kadarda güzel bir dönemdi. Hukuk fakültesini kazanmadan önce hayalini kurduğum yere ulaşma ümidi vardı ve bu durum beni sıkıntıya sokuyordu. Kazandıktan sonra ise okuldaki eğitimimle her geçen gün kendimi her konuda donatmak için çok daha fazla emek sarf ettim. Hukuk fakültesindeki eğitimimle iletişimim ve özgüvenim gelişti. Hayalimi gerçekleştiriyor olmanın mutluluğunu taşıyorum.

SORU-Hukuk bitirdikten sonra hedefiniz ne ve nereye kadar gelmek istersiniz?

MUHAMMED SALİH ÇAĞDAŞ- Hukuk fakültesindeki eğitim hayatımda kendimi en iyi şekilde donatmak ilk hedefim. Mezun olduktan sonra ise çeşitli alternatifler mevcuttur. Avukat, hakim-savcı, noter, müfettiş vb. mesleklerde çalışma fırsatına sahibiz. İlk hedefim mesleğimin gereklerini en donanımlı şekilde yerine getirmek ve alanımda uzman olmaktır. Mesleki olarak hedefim ise hakim-savcı olmaktır. Aslında bu konuda kararsız olmakla birlikte hakim-savcılığa daha yakın olduğumu söyleyebilirim. Kalan iki yıllık eğitim hayatım bu süreci netleştirmek adına belirleyici olacaktır. Yargıtay Başkanı ve Yargıtay Üyesi olmak veya Cumhuriyet Başsavcısı olmak isterim. Eğer avukatlık mesleğini tercih edersem milletvekili veya cumhurbaşkanlığı görevlerine talip olmak isterim. Her şeyden öte vatana ve millete hayırlı ve iyi işler yapmak en hedefimdir.

SORU -Bir üniversite öğrencisi olarak genel sorunlarınız neler çözüm yolları nedir sizce?

MUHAMMAD SALİH ÇAĞDAŞ- Üniversite hayatında çeşitli sorunlar yaşanmaktadır. Fakat bu sorunlar eğitim hayatındaki kararlılık ve inançla aşılabilmektedir. Benim yaşadığım sorunlar üniversitenin olanakları, şehir ve barınmayla ilgili sorunlardır. Üniversitemiz Hukuk fakültesi adına çeşitli etkinlik, program, seminer, sempozyum vb. düzenlememektedir. Çeşitli derslerimizde Öğretim üyesi sorunu yaşanmaktayız. Farklı üniversiteden gelen değerli hocalarımız derslerimize bazen katılım sağlayamıyorlar. Şehir ise dağınık yerleşkesiyle karışık bir hale bürünmüş durumda ve bazen çeşitli aksaklıklara sebebiyet veriyor. Belediyecilik anlamında daha çok eğitime destek verilip çeşitli eğitimciler ve hukukçular aracılığıyla öğrenciler buluşturulabilir. Kocaeli de KYK yurtlarında barınmaktayım. Yurtlar ise disiplinden uzak bir durumda bulunmakta sorunlar karşısında çoğu kez sessiz kalınıyor.  Çok kalabalık olduğu için ders çalışma ve dinlenme ortamından uzaklaşan bir ortama dönüşüyor. Çözümü için ise basit disiplin cezaları ve sık denetimler getirilmelidir. Öncelikle herkes kendi polisi olmalı tabii ki önceliğimiz bu olmalı.

SORU -Gençler genelde büyüklerle iletişim kuramıyor siz çok rahat kuruyorsunuz bunun sebebi ve faydası ne oluyor?

MUHAMMED SALİH ÇAĞDAŞ-  Gerek okuduğum bölüm gereğince gerekse beşer olmamız dolayısıyla iyi bir iletişim her zaman ihtiyaç duyduğumuz bir yoldur. Büyüklerimle iletişim ise benim tabirimle iletişimin en tatlı yanıdır. Çünkü büyüklerimin tecrübelerinden ve fikirlerinden yararlanmak bazı konularda yol gösterici oluyor. Yaşlılar ile iletişim ise onları yalnızlık duygusundan uzaklaştırma konusunda etkili oluyor. Büyüklerimiz bizleri bu günlere getiren olmazsa olmaz değerlerimizdir. Onların hatırını, kıymetini bilmek öncelikle kendi geçmişimize verdiğimiz saygı ve sevginin sonucudur. Büyüklerime her zaman saygılı oldum ve onlar tarafından da şahsıma saygı duyulduğunu hissettim. Bu büyüklerle olan iletişimimde en büyük bağ oldu. Faydaları ise sosyalleşmemiz adına önemli faydaları vardır. Kendimizi değerli hissettirir. Büyüklerimiz tarafından dinlenilmek ve sevilmek biz gençlere güç ve güven verir.

SORU -İyi bir hukukçu nasıl olmalıdır?

MUHAMMED SALİH ÇAĞDAŞ- İyi bir hukukçu olmanın ilk ve en önemli şartı iyi bir insan olmaktan geçer. Hukukçu kendini en iyi şekilde yetiştirmelidir. İletişim, bilgi, genel kültür, tarih vb. alanlarında en azından genel hatlarıyla kendini donatmalıdır. İyi bir hukukçu hukuk insanı olmalıdır mesleğini para için yapmamalıdır. Bir ideal ve hayale sahip olunmalıdır. Farklı fikirleri okumak, dinlemek bu fikirlere açık olmak ve sabit fikirli olmamak gerekir. Adil olunmalıdır iyi bir vicdani muhakeme yapıyor olunmalıdır aslolan hakikattir gerisi teferruattır. İyi bir hukukçu güvenilir olmalı verdiği sözleri tutmalı ve yerine getiremeyeceği sözleri vermemelidir. Kısa yoldan başarıya inanmamalı azimli ve kararlı olunmalıdır. Son olarak iyi bir hukukçu ülkesini ve milletini sevmeli bayrağına sahip çıkmalı..

SORU -Hukuk eğitiminin kalitesi nasıl arttırılır sizce?

MUHAMMED  SALİH ÇAĞDAŞ- Hukuk fakülteleri her geçen gün öğrenciler tarafından daha çok talep edilen bölüm haline gelmektedir. Hukuk fakülteleri ülkemiz adına çok hassas değerler üzerinde ve sağlam temeller üzerinde eğitim verilmesi gereken bir fakültedir. Hukuk fakültelerinin farz-ı misal bakkal açar gibi her geçen gün çoğalmasının önlenmesi gerekmektedir. Çünkü mevcut hukuk fakültelerinde gerekli ve yeterli eğitim yapılamamaktadır. Öncelikle mevcut fakültelerin öğretim üyesi sorunları giderilmelidir. Öğrencilerin performanslarını ve bilgilerini, eğiticilerin ise pratiklerinin gelişimini sürekli destekleyecek uygulamalar yapılmalıdır. Eğitim hayatında verilen bilgilerin öğrenciler için en iyi şekilde yararlanılacak şekilde öğretilmesi ve bilgiyi etkili kullanma konusunda yol gösterici uygulamalar olmalıdır. Ezbere ve kanunun arkasına sığınılan bir eğitimden yaratıcı ve dinamik bir eğitime geçiş yapılmalıdır.

SORU -Üniversitenizin gelişimi için neler önereceksiniz?

MUHAMMED  SALİH ÇAĞDAŞ- Kocaeli üniversitesi yerleşkesi itibariyle merkeze uzak ve çoğu etkinlik ve aktiviteden mahrum bir yerdedir. Bu mahrumiyetin giderilmesi için yerleşke içerisine ihtiyaçlar ölçüsünde gerekli esnaflar teşvik edilmelidir. Ulaşım konusunda bazı hatlarda çok yoğunluk olmaktadır o hatların seferlerinin sıklaştırılması gereklidir. Eğitim yönünden bina ve materyallerin yeterli olduğunu düşünmekle birlikte öğretim üyesi sorunlarının çok keskin hissedildiğini düşünüyorum. Çevre üniversitelerden gelen hocalar ise okulu benimsemekten uzak bir şekilde eğitim verdiklerinden verimlilik konusunda sorun yaşamaktayız. İstanbul’un kıskacında kalmış olan Kocaeli Üniversitesi'nde çeşitli etkinlikler, bilgi şölenleri, kişisel gelişim ortamı, konferans vb. faaliyetlerin çoğaltılması yerinde olur.

SORU -Çok okuyor musunuz bunu faydası ne oluyor?

MUHAMMED  SALİH ÇAĞDAŞ- Çok kitap okurum ve okumayı çok severim. Düzenli bir şekilde kitap okumaya lisede başladım. Her türden kitap okurum ve çeşitli görüşlerden yazarların eserlerini okumaya gayret ederim. Düzenli kitap okumanın çok faydası var: zengin kelime dağarcığına sahip oluyoruz, yeni ve farklı bakış açıları kazandırıyor ve çok daha açık fikirli hale geliyorsunuz. Bilgi birikimimizi genişletip derinleştirmesine katkıda bulunması en önemli faydalarından.. Ayrıca hafızayı güçlendirmektedir. Tüm öğrenci arkadaşlarıma ve değerli büyüklerime kitap okumayı şiddetle tavsiye ediyorum.

SORU -Hukukçu olmak isteyenlere ne önereceksiniz?

MUHAMMED SALİH ÇAĞDAŞ-Öncelikle hukukçu olmak isteyen arkadaşlara tavsiyem okuma alışkanlığı edinebilmeleridir. Çünkü bir hukukçu çok fazla kitapla mesul olacak ve bunun için okumayı sevmek gerekir. Hukuk fakültesinde okumak zorlu ve yorucu bir süreçtir bu süreci göz önüne alarak tercih etmek daha yararlı olacaktır. Hukuk kazanmak isteyen bir kişi öncelikle Türkçe dilbilgisi ve paragrafta anlama hakim olmalıdır. Kendisini Türkçe ve edebiyat alanında geliştirmelidir. Tyt-Ayt sınavlarında özellikle Türkçe ve matematik alanlarına yoğunlaşılması  gerekmektedir. Hedefleri için gerekli azim ve kararlılığı sonuna kadar korumaları gerekmektedir. Hukuk fakültesi zannedildiği kadar zor değildir kanun ezberi yapılan bir bölüm değildir önemli olan iyi analiz edebilmek ve hukuk mantığını kavrayabilmektir.

Özetle Hukuk okumak isteyen bir öğrenciyseniz, bilmeniz gereken şey, diğer bölümlere oranla kazanması ve mezun olması biraz daha zor olsa da, bu işin, düşündüğünüz kadar da zor olmadığı.. Üniversite sınavına hazırlık için önerim konuları lise eğitimine-öğretimine yayarak düzenli ve programlı çalışmanızdır ama en kötü şartla geleceğinizi belirleyen üniversite sınavına oturup, kendinizi bir yıl dış dünyadan soyutlar ve programlı bir şekilde hazırlarsanız, bunun oldukça kolay olduğunu göreceksiniz

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..