Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mart '11

 
Kategori
Anılar
 

Muhan Hoca

Why? Seneler evvel ODTÜ de Muhan Soysal isimli bir hoca vardı. Ben ders almadım, ama namı o kadar yaygındı ki, ben de pek çokları gibi onun hakkında çok şey duydum, biliyorum. Birgün Muhan Hoca yazılı yapmış. Tek soru var, soru şu, “Why?”. ODTÜ de böyle sorular olabilirdi, yazılılarda. Mesela, tek bir cümle yazılır (ki bunun soru şeklinde olması da gerekmez), sonra da altına “Comment” denirdi. Siz de o cümle hakkında ne istiyorsanız yazardınız, ister lehinde ister aleyhinde isterseniz başka şeyler. Hoca da ona göre not verirdi. Yani sorular, klasik, , cevabı zaten belli olan, daha evvel öğretilmiş, veya ezberletilmiş sorular olmak zorunda değildi. Neyse, biz gelelim Muhan Hoca’ nın yazılısına. Soru neydi ? “Why”. Bütün öğrenciler kendine göre bişeyler yazmış ve çogu da kırık not almış. Yalnızca bir öğrenci, iki kelimelik bir cevap yazmış ve 100 üzerinden 100 puan almış. Öğrencinin cevabı şu imiş, “why not”. 

 

Bugün gazetede Devlet Bakanı Hayati Yazıcı’nın bir beyanatını okudum, şöyle : Devlet Bakanı Hayati Yazıcı, Hürriyet’e, “Sadece isimsiz-imzasız ihbar, gizli delille tutuklama olmaz. Hukuk devletinde kişinin, neyle suçlanıyorsa sebebini, suçlamayla alakalı delilleri bilmek hakkıdır” dedi. Şimdi ben de tek kelimelik bir comment de bulunuyorum: So ? 

 
Toplam blog
: 326
: 941
Kayıt tarihi
: 10.03.11
 
 

Okullar: TED Ankara Koleji, ODTÜ, Bogaziçi Üniversitesi (Master) İş Hayatı: Philips, Anadolu Endü..