Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '14

 
Kategori
Güncel
 

Müslüman ateistler

Müslüman ateistler
 

Ateizmin tarihi nereye dayanır bilinmez ama insanın Tanrıyla kavgasının çok kadim zamanlara dayandığı aşikar. Ateistler kimi zaman topluma aykırı tavır sergileyen bireyler, kimi zaman toplumlar, kimi zamansa top yekün bir devlet anlayışı halini almıştır. İnsanlık seyrini, tanrı inancı kadar olmasa da etkilemiş bir düşünce ve inanış türüdür denilebilir. İnsanın Allah'ı inkar etmesinin nedenleri farklı olabilir. Kimisi dinsel, kimisi kültürel, kimisi mazisel, kimisi psikolojik, kimisi mantıksal vs. gerekçelerle bu tercihi yapmış olabilir. Tüm semavi dinler ateist inancını benimseyenlere mesafeli durmuş, onları kafir ilan etmiştir. Bu anlaşılır bir şeydir. Zira ateizm koca bir inancı yok sayıyor, o inancın müntesibi olan insanları bir boş çaba içerisinde görüyor. Bu bakış açısının karşı tarafta refleks uyandırnası tabidir. Fakat tepki düzeyi işin rengini değiştirmektedir. Bu tepki şiddet ve yok etmeye yönelik olduğunda o zaman büyük yanlışlar başlamaktadır. Allah kullarının önüne koyduğu seçeneklerde müdehalede bulunmazken ve neden bunu seçtin diye tepki göstermezken biz kullara tersi davranmak ne kadar yakışır. Ben ateistleri dürüst bulurum. İnansızlıklarını gizlemeden ilan ederler. O kişinin ne olduğunu ne düşündüğünü açıkça bilirsiniz. Ateistim diyen birisi inançlıyım diyen birisine göre daha nettir. İnanmak biraz daha karmaşık bir süreci ifade eder çünkü. Ne kadar inanıyorsun? Nelere inanıyorsun, nelere inanmıyorsun? Gerçekten inanıyor musun? gibi soruları da akla getirir. Bu sebeple benim hiçbir zaman ateistlerle sorunum olmadı. Ne de ateist arkadaşlarıma inanç kazandırmak için çabaladım. Malesef ateistlik günümüzde inançlı olmaktan daha zor ve sorgulayıcı bir süreci gerektirir. Ateist olan birisi belirli şeyleri sorgulamış, içinde muhasebe etmiş, belirli yerlerde bağlantıyı kuramamış insanlardır. Kaç inançlımız neden inandığını sorgulayıp, bağlantılarını gözden geçiriyor? Bu sebeple onların kabullerine saygı duydum. Benim asıl sorunum müslüman görünümlü yani inaçlı görünen ateistlerle.

"Müslüman ateist" kavramını ortaya atarken çok düşündüm, haddimi aşıyor muyum diye. Sonra yazmak zaten haddi aşan bir eylemdir diyerek, kullanmakta beis görmedim. Diğer yandan bir gerçeği tespit etmenin en iyi yolu çarpıcı ifadelerde ve eylemlerde bulunmaktır. Peki kimdir müslüman ateistler, bir kişi nasıl müslüman ve ateist olabilir. Bu havuzun içinde yanmak gibi bir şey gibi görünebilir. Fakat böyle müslümanları malesef gözlemliyorum. Onlar havuza petrol karıştırmışlar, yani hem suyun içindeler hem yanıyorlar. Bu müslümanlar annelerinden babalarından mirasmışçasına devraldıkları dinlerini sadece söylem boyutuna hapsetmişlerdir. Söylemlerine bakarsanız müslümandırlar. Allah'ı kabul ederler, Peygamber'i peygamber bilirler, 5 şartı sayar, 6 iman esasına uyduk derler. Fakat bu müslümanları adeta bir gizli kamerayla izlediğimizde, bir gün boyunca yaptıkları eylemleri gözlediğimizde, bir ateistten hiçbir farkları olmadığını görürüz. 5 şartın hiçbirisini yerine getirmezler, 6 iman esasını hissettiren hiçbir halleri göze çarpmaz. Büyük günahların hepsini işlerler: Zina ederler, içki içerler, faiz yerler vs... Allahsız bir yaşam sarmıştır her yerlerini. Eylemlerinde kriter asla Allah rızası ve Allah'ın emirleri değildir. Adeta ahiret yokmuş, olmayacakmış, sorgusuz sualsiz bir ölüm onları bekliyormuşçasına hoyrat yaşarlar. Allah'a, Peygamber'e paraya, gönül ilişkilerine, gösterişe, makama verdikleri değer kadar değer vermezler. Biliyorum ağır oldu. Kimsenin imanını sorgulamak sana düşmez diyeceksiniz; haklısınız. Fakat dille ikrar, eylemsiz boştur, anlamsızdır ve belki de geçersizdir. Allah yokmuş gibi yaşayan, Peygamber'in bir sünnetine bile itibar etmeyen insanın dille "Allah birdir, Muhammed de onun elçisidir" demesi ne kadar anlamlıdır. Bunda mutlak karar verecek Allah'tır. Fakat şu ayet aklımda yankılanıp duruyor (mealen): Sizden öncekilerin başına gelenler, sizin de başınıza gelmeden cennete gireceğinizi mi sandınız."

Kimseyi suçlamıyorum. Yani kendisini müslüman olarak tanımlayan herkesi hüsn-ü zanla müslüman kabul ediyorum. Müslüman ateist derken ateist ahlaklı müslümanlar anlaşılmalı. Galiba haddimi epey aştım. Affola!

 
Toplam blog
: 50
: 445
Kayıt tarihi
: 19.05.12
 
 

1983 yılında doğdum. Hayatın yoğunluğundan fırsat buldukça yazarak rahatlamaya çalışıyorum. Yazma..