Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Aralık '16

 
Kategori
Güncel
 

Müteahhit Eşref'in mizahi otopark projesi

Müteahhit Eşref'in mizahi otopark projesi
 

İnternet'ten alınmıştır.


İnşaatçılık sektöründe Karadenizliler yoğundur ve Karadeniz’den mizahi inşaat haberleri meşhurdur.

Ancak bu defa İstanbul’da (ilçesini yazmıyorum ki anlaşılmasın) bir Trabzonlunun yaptığı Apt inşaatının otoparkını görünce hayretlere düştüm ve kısmen beni ilgilendirdiğinden zonk olup :( ) iki gün sersem dolaştım.  

Müteahhid Eşref'in yaptığı apartman 12 daireli ancak otopark normal şartlarda verev dizaynla sağa dört sola dört olmak üzere en fazla 8 otomobil alacak büyüklükte olunca, müteahhit bu durumu adaletle düzeltmek için oto-park alanını ölçüp projelendirip sağı ve solu eşit 6 ya bölerek teorik olarak 12 arabalık yer oluşturmuş.

Daire satın almaya gelene 'dürüstlüğünden' durumu açıkça ifade etmekten geri kalmayınca orijinaline şahit olduğum tam bir Karadeniz fıkrası türedi;

Apartmanı gezdirdiği müşteri en son oto-parkı görelim dedi; müteahhit oto-park sekiz arabalık ama adaletli olsun diye (taş zemin üzerine) 12 arabalık silinmez dikey çizgi yaptım, nasıl olsa bazı dairelerin arabaları olmayacağından oto-park yeterlidir, dediğinde;

Müşteri ya bütün dairelerin arabası olursa ne olacak diye sordu? Müteahhit o zaman arabaların yerleşimi için vinç kullanılır deyince, müşteri de durumu mizaha alarak vinç nerede diye sorduğunda müteahhit 'onu da ben mi alacağım' , 'tabii ki apartman sakinleri alacak' deyince müşteri aklını yememek için anında kaçtı...

Yine müteahhit apartman oto-parkına yaptırdığı çok sağlam raylı demir kapıya otomatik açar koymadığından otoparka girecek her aracın kullanıcısı (yağmurda karda) inip kapıyı itekleyerek açıp otoparka vinçle arabasını park ettikten sonra raylı kapıyı kapatıp evine çıkmasını da hırsızların otoparka girmesine karşı tedbir olarak izah ettiğini Allahtan müşteri dinlemeden gitmişti, yoksa fücceten bayılır ve fıkra hastanede biterdi:)

Bu durum yapı denetimin sorumluluğu dışında kalan bir durum olduğundan binanın inşaatını ilgilendirmiyor, demek yapı denetim olmasa bina projeden başka bir şey olurmuş:) 

Böylece Karadeniz fıkralarının (hayal ürünü değilde) gerçek olduğuna bire bir şahit oldum ancak durum beynimin iki gün zonklamasına mal oldu:)

www.kadrikanpak.com

 
Toplam blog
: 617
: 1221
Kayıt tarihi
: 03.12.07
 
 

Her kesimi anlama ve kabullenme bilincimle; her kişinin asgari yaşam şartlarına sahip olabildiği,..