Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Ocak '10

 
Kategori
Müzik
 

Müzikle canlana duygular

Müzikle canlana duygular
 

Harika bir ses, harika bir yorum.


Yaklaşık yüzelli yıl öncesine ait duygu yüklü, güzel bir şarkı ancak böyle harika bir ses ve harika bir yorumla günümüzde kendisini gösterebilir.

Hacı Arif Bey'in (1831-1885) Bakmıyor çeşm-i siyah feryade adlı eserini ilk kez bir arkadaşımın facebook'ta yayınlamasıyla dinledim. Bu şarkıyı böylesine güzel sesiyle yorumlayan sanatçının Eda Karaytuğ olduğunu öğrendim. Sitesine baktığımda bu sesten büyülenmekte, yalnız olmadığımı bir çok hayranı olduğunu gördüğümde anladım. Sanatçıyı biraz tanıdıktan sonra bu güzel eserin sahibini tanımak için sanalda aradım. "Bine yakın eser bestelediği söylenir, ancak 337 parçası notalarıyla günümüze kalmıştır. Bunun 327'si şarkı, 10'u öteki formlardaki eserlerdir." Biyografi.net'te hayatı bu cümle ile bitiyordu. Bir ömür boyu yaşadıklarını müziğe yansıtmış büyük bir sanat üstadı imiş.

Sayın Eda Karaytuğ'u dinlerken, sanki Hacı Arif Bey'in de kendi şarkısını böylesi bir müzik, ses ve yorumla dinlemek için dinleyiciler arasında yerini almış hissine kapılmamak mümkün değil. Hacı Arif Bey duygulara bu kadar yakın eşlik eden bir müzik ve onu yorumlayan güzel bir sesle adeta canlanmış " Bak gelecekteki insan, senin yaşadıklarını ben yüzelli yıl önce yaşadım, yaa ! aşk böyledir ve söyletir insana" diye bana seslendiğini duyar gibi oldum. Ürperdim! O'nun yaşadığı aşk ve hüznü bu şarkıda hissettim.

Şarkıyı dinlemeyen müzik severlerin, dinlediğinde bana hak vereceklerine eminim.

"Müzik, duyguların duruluğudur."

 
Toplam blog
: 110
: 1205
Kayıt tarihi
: 30.05.07
 
 

"Yazıyorum o halde düşünüyorum" diyen, güncel gelişim ve değişimleri takip ederken anlam ve kavramla..