Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '12

 
Kategori
Eğitim
 

Nasıl bir gençlik?

Nasıl bir gençlik?
 

TÜSİAD, TBMM gündemindeki "İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi" hakkında bir açıklama yapmış.

Açıklamayı çok beğendim. Çünkü açıklamada herkes için güzel bir ideal hedefleniyor. Eğitimde niteliğe ve eşitliğe vurgu yapılıyor.
 
TÜSİAD, önceliklerinin yaratıcılık, yenilikçilik, eleştirel düşünme, araştırma, analitik ve yabancı dil becerileri yüksek gençler olduğunu söylüyor.
 
Çocuklarımızın iyi birer dünya vatandaşı olmaları için çevre bilinci, cinsiyet eşitliği, insan hakları, çok kültürlülük gibi konularda erken yaşlardan itibaren eğitilmelerinin önemli olduğunu vurguluyor.
 
TÜSİAD bence olması gerektiği şekilde, sorumlu davranıyor. Dilerim her sivil toplum örgütü, böyle güzelliklerde birbirleri ile yarışır.
 
Genç nesilimiz ile övünüyoruz, bunu devlet olarak teşvik ediyoruz ama günümüz dünyasında bu genç nesli iyi eğitemezsek dünyada çok fazla söz sahibi olamayız. O nedenle, karar vericilerin çok sağlam adım atmaları lazım. Eğitim sistemine çok büyük önem verilmesi gerekiyor.
 
 --**--
 
TÜSİAD'dan 4+4+4 formülüne tepki
 
İSTANBUL, (DHA)
 
TÜSİAD, TBMM gündemindeki "İlköğretim ve Eğitim Kanunu ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi" hakkında bir açıklama yaptı.
 
" HEDEFLERE NASIL HİZMET EDECEĞİ ŞÜPHELİDİR"
 
Açıklamada aşağıdaki görüşlere yer verildi: "Demokratik, ekonomik ve sosyal yönden gelişmiş bir ülke olmak yolunda, eğitim reformunda önceliğimiz yaratıcılık, yenilikçilik, eleştirel düşünme, araştırma, analitik ve yabancı dil becerileri yüksek gençler yetiştirmek olmalıdır. Çocuklarımızın iyi birer dünya vatandaşı olmaları için çevre bilinci, cinsiyet eşitliği, insan hakları, çok kültürlülük gibi konularda da erken yaşlardan itibaren eğitilmeleri önem taşımaktadır. Demokratikleşme süreciyle iyi eğitimli, çoğulcu, özgürlükçü niteliklere sahip bir topluma ulaşmak ana hedef olmalıdır. TBMM'ye sunulan kanun teklifinin ise, bu hedeflere nasıl hizmet edeceği şüphelidir. Sekiz yıllık kesintisiz zorunlu eğitime geçildikten sonra ilköğretime erişimde sayısal sorunlar önemli ölçüde aşılmakla birlikte, kaliteli eğitim verilmesi, okula düzenli devam ve ilköğretimi tamamlama konularında sıkıntılar devam etmektedir. Dolayısıyla temel eğitimde öncelik, "nitelikli bir eğitimin, eşitlik çerçevesinde" tüm çocuklarımıza sunulması olmalıdır"

 
Toplam blog
: 648
: 2341
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

1995 ODTU Fizik Lisans, 1998 ODTU Fizik Yüksek Lisans (Biyofizik)  mezunuyum. Özel sektörde kalit..