Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Aralık '20

 
Kategori
Sinema
 

NATUK BAYTAN KOMEDİSİ

Sinemada yönetmen-oyuncu uyumunun önemli olduğunu düşünüyorum. Birbiriyle iyi anlaşan isimlerin imza attığı filmler incelendiğinde düşüncenin daha iyi idrak edileceği kanaatindeyim.

Martin Scorsese’nin yönettiği, Robert De Niro’ nun başrol oynadığı Taksi Şoförü ile Kızgın Boğa; Yavuz Turgul’ un rejisine  Şener Şen ‘in eşlik ettiği Eşkıya ve Yol Ayrımı filmleri yönetmen oyuncu uyumunun kanıtı niteliğindedir.

Konuyu açıklarken verilecek en iyi örneklerden biri de hiç kuşkusuz Natuk Baytan –Kemal Sunal ikilisidir. Komedi filmleriyle hafızamızda ayrı yeri olan ikilinin 1976’da Sahte Kabadayı ile başlayan uyumlu yolculuğu Sakar Şakir, Avanak Apti, Korkusuz Korkak, Gerzek Şaban, Üçkağıtçı, Yedi Bela Hüsnü, Tokatçı,Atla Gel Şaban ile devam etti ve 1986 ‘da Tarzan Rıfkı ile sonlandı.

5 Aralık 1986’da aramızdan ayrılan Natuk Baytan farklı mizah anlayışıyla, çizgi roman tadındaki güldürü filmleriyle ardında kalıcı işler bırakmayı başarmıştır. Sabit kamera kullanmaktan ziyade şaryo kullanarak hareketli çekimlere özen gösteren, her oyuncunun tepkisini ayrı kareler halinde perdeye aktaran ve anlatmak istediklerini komediye başarılı bir biçimde adapte eden yönetmen aynı zamanda yardımcı oyunculara fırsat vermesiyle de bilinir.

Sinemamızda fazla ön planda yer almayan oyunculara önemli karakter rolleri emanet eden sinema adamı , aynı zamandaYeşilçam emekçilerine tanınma olanağı da tanımıştır. Ünal Gürel’in Gardırop Fuat, Necati Er’in Kız İsmet, Yadigar Ejder’in Ayı Hamza, Muhteşem Durukan’ın Sansar Selim, Hasan Ceylan’ın Dikiştutmaz Sabri, Turgut Özatay’ın Ayı Abbas, Hikmet Taşdemir’in Gaddar Kerim olarak bilinmesini sağlayan filmler karakter oyunculuğunun sinemadaki önemini bir kez daha gözler önüne sermektedir.

Usta yönetmen, absürt komedi öğeleriyle  toplumun aksayan yönlerini, kaba kuvvetle çıkar elde edenleri, kutsal inançları sömürerek prim yapan din tüccarlarını, faizciliği meslek edinmiş tefecileri sıra dışı olay örgüleriyle şekillendirerek  filmin ana fikrini ortaya koymuştur Söz konusu ana fikirlerin günümüzde hâlâ geçerliliğini koruması da başarılı gözlemlerle kaleme alınan senaryoların sonucudur.

Fantastik yapımlarla adını duyuran, altmış bir yıllık ömrüne farklı türlerde seksen bir film sığdıran Natuk Baytan, komedi türüne  getirdiği bakış açısıyla güncelliğini her daim koruyacağı kanısındayım.

 
Toplam blog
: 93
: 87
Kayıt tarihi
: 25.02.19
 
 

     TCDD'de makine mühendisiyim. Sanatın iyileştirici gücüne inanan bir insanım.    ..