Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '13

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Ne yapıyos biss?

Ne yapıyos biss?
 

Akşam bütün aile evdeyiz. İlginç bir sessizlik var. Alışık olmadığımız bir sessizlik: kızım kesin odasında bir işler karıştırıyor!..
Her ailede böyle mi bilmiyorum ama bizde ne zaman kızım yaramazlık yapacak olsa bize fark ettirmemek için gizlice odasına çekiliyor, odasının kapısını hafifçe kapatıyor. Evi sessiz bir çığlık kaplıyor, anlıyoruz ki kızım iş başında...
Eşimle genelde fark ettirmeden bir göz atıyoruz. Kendine zarar verecek bir şey yapmadığı sürece çok da ses çıkarmıyoruz. Olan bizim duvarlara oluyor! Kimi zaman duvarlara resim çiziyor. Kimi zaman aldığımız yapıştırmalarını saklıyor...
Yine böyle bir sessizlik sonrası bir çığlık koptu arka odadan. Kızım koşarak geldi:
- "Anneee! Annee! Kakaaaa!...."
Bir yandan bağırıyor bir yandan da eller havada bize doğru koşuyordu. Eşim kahkahayı bastı:
- "Tamam, tamam sakin ol... Haydi tuvalete gidelim birlikte..."
Gittik. Ama hep birlikte...
Ben de katıldım onlara, gerçekten merak ettim: "acaba bir şey mi oldu?" diye.
Kızımı kendi o küçücük klozetine oturttuk. Eşim de yanına bir tabure koydu. Kızım kollarını eşime doladı. Onlar sarıldı birlikte kaka yapabilmek için. Ben de onları ve olanları hayretle izliyorum...

Kızım kendisini sıkarak:
- "Anne ııhh, bak küçük geliyor..." diyor, gerçekten de küçük çıkıyordu kakası.
Kendisini daha çok sıkıyor ve:
- "Anne eehh, bak bu ııh büyük olacak! Tut ellerimi... ııh..."
Eşim sıkı sıkı tutuyor ellerini ve kızımın yüzü şekilden şekile giriyordu. Ama gerçekten büyük çıkıyordu kakası...
Ben bütün olan bitenleri ayakta izliyorum ve anlamaya çalışıyordum.
- "Anne sarılalım, birlikte yapalım" dedi kızım ve birbirlerine sarıldılar.
Elleri birbirlerinin omuzlarında, kafaları birbirlerinin kafasına değer şekilde.
İkisi birden kendilerini sıkıyor ııh, ııh diye sesler çıkarıyorlardı...
Kızım bir an duraksadı, aniden kaldırdı kafasını, ciddileşti...
Önce eşime baktı sonra döndü bana baktı...
Meğer asıl soruyu en sona saklıyormuş:
- "Anne napıyos biss?"
Hepimiz makaraları koyuverdik.
Ben de anlamadım ki napıyos biss?
Kızım kabız olmuştu ve biz ailecek kaka yapmaya çalışıyorduk...


Memet Harun Özer
Ocak 2013

 
Toplam blog
: 4
: 250
Kayıt tarihi
: 28.11.12
 
 

  Hacettepe Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü Mezunuyum. Halen özel bir şirkette Bi..