- Kategori
- Şiir
Neden Aşk ?

O da aşık <3
Deniz kızının derdi balıkçıya olan aşkıydı sadece.
Severdi göz bebeklerinin içindeki o hasret melekleriyle..
Körü körüne belki belki de çaresizliğiyle
Severdi deniz kızı saf balıkçıyı en saf halleriyle…
Aslında bilirdi balıkçıda, hissederdi garip yüreğiyle
Heyhat, benzerdi bu aşkın beraberliği ayyukun yere inmesine
Hadi indi diyelim de ya ateşle barut ?
Ya suyla toprak ne olurdu ha ne olurdu ?
Mecnun meysiz Leyla gamsız olabilir miydi ?
Kararı verdi balıkçı, gitmeliydi derinlere
Bulmalıydı sevdiğini lebideryaya bakan maviliklerde…
Aşk... Ah aşk… Bunun suçlusu sendin…
Balıkçıyı da deniz kızını da katleden sendin.
Sendin o kavuşması mutluluk, ayrılığı keder sanılan.
Ne istedin yahu o garibanlardan.
Neden hiç dengini bulmadın ?
Neden masum kalpleri sevgi harıyla yaktın, kül ettin ?
Neden… ? Neden… ?
İşte sana balıkçının da, deniz kızının da, Leylanın da, Mecnunun da
Ferhatın da, Şirinin de ve daha milyonlarcasınında sorusu bu.
Neden ? Neden aşk ?
Gözyaşları senin Okyanusun, çığlıklar müziğin miydi ?
Çöllerde sürüklenenler, dağları delenler,
Denizleri aşıp seni aşamayanlar, sana eğlence miydi ?
Bırak peşimizi aşk bırak… Yetmez mi bu kadar azap
Yetmez mi bunca kurban ?
Senin esirin olmak istemiyorlar artık !
Neden bırakmıyorsun peşimizi ?
Neden...?
Funda Çetinkaya.