Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Şubat '07

 
Kategori
Kasko / Sigorta
 

Neden kasko yaptırdım?

Neden kasko yaptırdım?
 

Kasko bu işe yaramıyormuydu?

Bu ülkede yaşamanın ve bir arabaya sahip olmanın bedeli oldukça ağır olmasına rağmen arabamıza kasko yaptırmak bizi farklı bir güven ve huzurla yola çıkartıyor.Bu yüzden yeni yada eski herkes bir şekilde kasko yapınca tüm sıkıntılarının olası bir durumda çözümleceğini sanıyor. En azından ben onlardan biriydim.

Hasbelkader bir araba sahibi oldum olmasına ama onu dış etkenlerden nasıl koruyacağıma karar verirken en korunaklısının kasko olduğuna karar verdim tabi bazı mecburiyetlerde buna etken oldu. Nedir bu mecburiyetler ? örneğin arabanızı kredi ile aldıysanız olmazssa olmazlardan birisidir kasko yaptırmak, Buraya kadar normal sonra herşey olup bitiyor banka kaskonuzu yapalım diyor sizde hay hay diyorsunuz ve maceranız başlıyor.

Siz büyük bir sevinçle sagdan soldan eşden dosttan en uygun en ucuz en güvenli kasko fiyatlarını alıyorsunuz. Sonra banka çıkıyor karşınıza hoop dur bakalım benim kasko şirketim var başka yerden fiyat almakta neyin nesi oluyor yaptıramazssın diyor karşınıza dikiliyor, iyi tamam siz yapın diyorsunuz hemen bir fiyat extresi çıkıyor karşınıza..... veee Aman allahım diyorsunuz. Ama ben aynı şartlarda daha uygun bir sigorta bulmuştum sizinki çok pahalı diyorsunuz. Cevap hazır çünkü biz en iyisiyiz diğerleri dandik biz onlara güvenmiyoruz .

Şaşırıyorsunuz demek bu kasko şirketlerinden bazıları güvensiz diyorsunuz. Ama karşınıza çıkan nerdeyse %30 +- fiyat farkını karşılamaktaişinize gelmiyor. Banka sizi bunun krediyi kendilerinden aldığınız için yasal bir zorunluluk olduğuna inandırmaya çalışıyor. ( hiç alakası yok istediğiniz yerden kasko yaptırabilirsizniz)

Eeeeeee Birgün kaskoya ihtiyacınız oluyor. Aracınız kaza yada bir şekilde hasar görüyor Raporunuzu tutturup gerekli işlemleri yapıyorsunuz ve arabanızı güvenli şekilde servise gönderiyorsunuz. herşey çok güzel. Değilmi?

Kendi aracımdan yola çıkarak devam ediyorum. aracımın sol ön kapısı salağın biri yüzünden değişmek zorunda park yerindeyken arkadaş gerigeri çıkarken arabamı görmemiş ve sol ön kapıma olan hıncını onu göçerterek çıkartmış. Canın sağ olsun kardeş dedik ama yapacak bir şeyde yok. Serviste aracımın hemen yapılacağını umut ederek beklıyorum. Sonra haber geliyor Renault Mais Sayıma başlamış kapı siparişimizi kabul edemiyormuş vay canına diyorum. Bir sayım kaç günde yapılırki herşey bilgisayara bağlıyken. yılbaşından sonraya ertelıyoruz kapımız açılacak kadar serviste tamir ediliyor tabi Expertiz arkadaşın raporundan sonra kapının değişmesi gerekiyor ama arabamıda kullanmak ıstıyorum. Neyse efendım Yılbaşı geliyor geçiyor (bugün nerdeyse 2 ay olacak) Sayım bir türlü bitmiyor .servise koşturuyoruz Usta ne oldu bizim arabanın kapısı , Usta cevaplıyor kardeş senin kapından yok beklıyoruz Arabam bu arada 2003 model yani çokta eski model değil. sonunda kasko şirketimi arıyorum expertizi arıyorum diger servisleri arıyorum ama nedense kimse ilgilenmiyor. Bekleyeceksin kardeş diyorlar neyi bekleyeceğim diyoruz devam Fransada üretimde aksama olmuş oraya sipariş geçilmiş fransadan kapının gelmesini bekliyecekmişim.

Maceramız devam ediyor ve ben arabama binmek için sol kapı yerine Sağ kapıyı kullanıyorum sağ koltuktan zıplayarak direksiyon başına geçiyorum çünkü kaskom var ama türkiyede Renault Maiste kapı yok. Servis abi dosyanı vereyım sen başının çaresine bak diyor. expertiz arkadaş kapı yoksa beni ilgilendirmez istersen sanayiye git çekiçlet senin sorunun diyor . Kasko ben sana arabanın parçasını bulacağımı söylemedim ki diyor benimle ilgil değil diyor. Yani hangi kapıyı çalsam elim boş dönüyorum.

Ben neden kasko yaptırdım ki ? Benim arabama vuran adamın kaskosu yoktu bile adam sadece trafik sigortasını yaptırmış. polis 49 ytl trafik cezası kesti adamı gönderdi . bende 1083 ytl verip kasko yaptırmışım ustune birde trafik sigortası yaptırmışım. kim sizce bu işten karlı çıktı .

kasko benim mağduriyetlerimi gidermeyecekse benim sorunlarımın çözülmesi için aracılık yapmayacaksa ne işe yararki. Ben onlara bu kadar parayı sende 8-10 bin km yol yaptığım içinmi veriyorum.

Ben yanılıyor olabilirim belkide çalınsaydı ne olacaktı yada arabanız pert olsaydı ne yapacaktınız yada deprem sel terör eyleminde zarar görseydi ne yapacaktın diye sorabilirsiniz. bende zaten kasko yaptırdım ama şu anki sorun çok küçük bunu çözemiyorsa onları nasıl çözecek diyorum, yani güvenmiyorum.

siz olsanız bir daha kasko yaptırımısınız yoksa sadece trafık sigortasıyla yetinmeye devam mı edersiniz?

kim bu kasko şirketi diyecek olanlara ...

Yaptırmasaydın Kaskonu Bilader sigortadan diye cevap verebilirim.

Ben çok mü karamsar ve kötümserim acaba..?

 
Toplam blog
: 7
: 1166
Kayıt tarihi
: 04.12.06
 
 

Hangi yazdan önceki marttı bilmiyorum ama bildiğim havanın soğuk olduğu, çünkü ben hep üşüdüm. Mart ..