Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Kasım '09

 
Kategori
Sinema
 

Nefes

Nefes
 

Nefes Filmini, Didim'in tek sinema salonu" Cinema Didyma'da izleme fırsatı buldum...

TBMM'deki açılım tartışmaları her vatandaş gibi beni de germişti...

İzlenme rekoru kıran filmin eleştirilerini daha önce okumuştum. Eleştirileri okuyarak filmi izlemek ne kadar doğru bilemiyorum !...

Film, Güneydoğu Anadolu bölgemizin bir sınır karakolunda geçiyordu...

1993 yılının Türkiye'si...

Terör olaylarının çok yoğun olduğu bir dönem...

Askerlerin ruhsal yapılarının, özlemlerinin, duygularının, korkularının, endişelerinin yanında, çetin doğa ve hava şartları da beyaz perdeye yansıtılmış...

Askeri, askerliği düşünürken işin hep askersel yönüne odaklanırız, duyguyu, sevgiyi, korkuyu, es geçeriz...

Çatışmanın içindeki bir askerin ruhsal durumunu ancak bunu yaşayanlar bilir. Film bunu vermeye çalışmış...

Bu film öncelikle bu konuda çekilecek filmlere bir öncülük yapmıştır diye düşünüyorum...

Film yönetmeninin ve senaryosunun bazı kaygıları yaşadığını düşünüyorum. Dengeyi kurmak veya kuramamak yönündeki kaygılar, filmi biraz düşünce bazında sansürlemiş olabilir.

Bu bir savaş . Savaşa dair verilmiş mesajlar. Savaşın tarafları, Türk Silahlı kuvvetleri ve Bölücü örgüt...

Film askerlerimizin ruhsal durumlarını ortaya sererken, karşı tarafa ait ruhsal durumlar seyirciye yeterince sezdirilmemiş.

Konu daha iyi işlenebirdi diye düşünüyorum...Konu çok dağınık durumdan daha odaklı duruma dönüştürülebilirdi.

Kısacası, her grubu etkisi altına almayı düşünen biraz da seyirci kaygısıyla denge kurma arayışları, konuda birçok sapmalar yaratmışsa da film genel yönüyle iyi bir film olmuş.

Filmi beraber izlediğim arkadaşlarımdan, biriside emekli bir askerdi. Film üzerine hepsinin yorumları ve beğenileri farklıydı. Filmin çok izlenmiş olmasının temel nedeni de bu olmalıdır... Herkes filmde kendisine göre birşeyler bulmuştu.

Bu tür, buna benzer filmlerin çekilmesinin zamanıdır diyorum.

Bol sinemalı günler diliyorum...

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..