Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Aralık '14

 
Kategori
e-Ticaret
 

Neticaret SEO uzmanından E-ticaret Sitelerine tavsiyeler

Neticaret SEO uzmanından E-ticaret Sitelerine tavsiyeler
 

E-ticaret'de SEO


E-ticaret sitesi olan işletmelere bu makalem aracılığı ile çok kısa bir kaç tavsiyem olacaktır. Özellikle e-ticaret sitesini açtıktan sonra, sanal mağazası ile ilgilenmeyen işletme sahiplerinin bu yazıyı dikkatli bir şekilde okumalarını tavsiye ederim. Gerçekten kazanmak istiyorsanız ve e-ticaret sitenizde yaptığınız satışların fiziksel mağazanızda yaptığınız satışları geçmesini istiyorsanız bu tavsiyelere kesinlikle uymanızı öneririm.

1. SEO UYUMLU ÜRÜN SAYFASI OLUŞTURUN

E-ticaret sitelerinde oluşturulan ürün sayfalarının, Google dizininde daha üst sıralarda yer alabilmesi için, ilgili ürün sayfasının, arama motorları istekleri doğrultusunda oluşturulması önemlidir. Stratejik bir yol belirlenmeyerek oluşturulan ürünler için ne kadar SEO çalışması yapılırsa yapılsın hedeflenen sıralara ulaşılması zor olacaktır.
 
Bu andan itibaren dikkatinizi yoğunlaştırmanızı isterim. Çünkü bir ürün baz alınarak özel bir ürün sayfası oluşturulacaktır. Tittle, description, ürün özellikleri ve ürün açıklamasının nasıl yazılması gerektiği, bununla birlikte oluşturulan sayfanın paylaşılması artı kazandıran sosyal medya siteleri üzerinde durulacaktır. Örnek olarak ürün olarak yeni çıkan bir telefon modeli olan LG G3 Beat cep telefonu seçilmiştir. İnternetten cep telefonu ve malzemeleri satışı yapan bir firmanın, ürün sayfasında bulunması gereken bütün alanlar sırası ile verilecektir.
 
Tittle: LG G3 Beat Titanyum Cep Telefonu
 
Description: LG G3 Beat titanyum renkte cep telefonu satın almak isteyenler için kampanyalı fiyatlar, ürün detayları, yorumları ve özellikleri.
 
Etiketler: Lg G3 Beat, titanyum LG G3, LG G3 fiyatları
 
Buraya kadar sadece başlık, açıklama ve ürün detay özellikleri alanlarını yazdık. Satmak istediğimiz ürün Titanyum renkte LG G3 Beat cep telefonu. Bu sebeple başlık ve açıklama alanında LG G3 Beat ve titanyum kelimelerini ekledik. Başlık'ta arama motorlarının istediği gibi 60 karakteri ve açıklama alanında 140 karakteri geçmedik. Bununla birlikte internet kullanıcılarının arama yapabilecekleri şekillerde açıklama da bulunduk. Ardından her yerde aynı olacak olan ürün detay kısımlarını yazdık.
 
Buraya Kadar Yapılanlar E-ticaret Siteleri İçin Yeterli Midir ?
 
Hayır, yukarıda yapılan işlemler yeterli değildir. Daha sağlıklı ve daha fazla trafik sağlayan bir ürün sayfasına sahip olmak istiyorsanız eğer yapmanız gereken bazı çalışmalar bulunmaktadır. Genellikle e-ticaret siteleri ürün açıklamalarını burada bitirmektedir. Yapılan en büyük hata da budur. Google başta olmak üzere arama motorlarından kullanıcı sağlayabilmek için ürün hakkında bilgiler içeren bir alanın olması gerekir. Eskiden arama motoru Google tittle ve description alanlarına bakarak sitenize kullanıcı sağlamaktaydı ancak algoritmasını değiştirerek, site içerisinde bulunan içeriklerden de, arama yapıldığı zaman açıklama alanında gösterim yapabilmektedir.
 
LG G3 Beat Ürün Özellikleri Örneği
 
LG G3 Beat, akıllı telefon dünyasına LG tarafından kazandırılmış ve 3 farklı renk seçeneğinde kullanıcılarına sunulmuş bir telefondur. Metalik Siyah, İpek Beyazı ve Parlak Altın renkleri ile kullanılmaya başlanmıştır. Metalik siyah bir diğer adı ile titanyum rengi müşteriler tarafından en çok tercih edilen rengi olmuştur.
 
LG G3 Beat 5 inç HD ekrana sahiptir. Kullanımı oldukça basit ve LG G3'e göre daha rahat bir kullanıma sahiptir. LG G3 Beat'in en çok dikkat çeken özelliklerinden bir tanesi de 4 çekirdekli 1.2 GHZ Core işlemciye sahip olmasıdır. LG G3 Beat modelinde performans ve tasarımını bir adım daha ön plana çıkarmıştır.
 
8GB dahili hafızaya sahip olan LG G3 Beat 8 MP kamerası ve 1 GB Ram'i ile dikkatleri üzerine çekmeyi başarmış durumda. Aynı zamanda 2540 mAh batarya teknolojisi sayesinde şarj bitme sıkıntısı yaşayan kullanıcılarında sorunlarını ortadan kaldırmaya çalıştığı söylenebilir. Touch Shout özelliği sayesinde telefonun herhangi bir yerine dokunarak fotoğraf çekme şansınız bulunmaktadır. Bu özellik belki de en değerli karelerin kaçırılmasına bir son vermiş denebilir.
 
LG G3 Beat satın almak istiyorum diyenler, detaylı fiyatlara, ürün yorumlarına, ürün hakkında çekilmiş videolara bu sayfa aracılığı ile ulaşabilirler.
 
İçerik Yazarken Nelere Dikkat Edilmiştir
 
Ürün içeriği oluştururken en çok dikkate dilen konu üst sıralarda yer alınmak istenen kelime olan Lg G3 Beat kelimesinin giriş gelişme ve sonuç alanlarında tekrar yazılmasıdır. Bu içerikle beraber hazırlayacağınız özel LG G3 Beat resimleri, bu resimlere vereceğiniz alt etiketler, (lg g 3 beat, titanyum lg g3 beat) gibi ve sayfa için oluştuarcağınız www.sitenizinadi.com/lg-g3-beat-titanyum uzantısı, ürün özelliklerini anlatan bir videonun eklenmesi gibi çalışmalar ilgili ürünün arama sıralamalarında daha üstte yer almasını sağlayacaktır. İçeriğin 200 kelime ve üzerinde yazılması ve kesinlikle kopya içerik yazılmaması en çok dikkat edilmesi gereken konular arasındadır. Bununla birlikte diğer LG marka cep telefonlarından LG G3 Beat sayfasına site içi linkleme yapılabilir.
 
Ürününüzün yorum alanı açık olmalı ve kullanıcılar tarafından yazılan yorumlara özenli bir şekilde cevap verilmelidir. Yorumlara ve aynı zamanda ürünün sosyal medya sitelerinde paylaşımına teşvik eden alanların olması ürün sayfanız için değerli SEO çalışmaları arasında yer almaktadır.
 
2. SOSYAL MEDYA VE SOSYAL PAYLAŞIM SİTELERİNDE YER ALIN
 
Eğer ilk maddeyi eksiksiz bir şekilde yapıyorsanız ya da yapmaya başladıysanız ikinci önemli bir tavsiyem olacaktır. Sosyal paylaşım sitelerinde yer almanız gerekliliği. İşletmeniz için Facebook, Twitter, Google Plus, Linked In, Tumblr ve Instagram sitelerinden hesaplar alın. E-ticaret sitenize eklediğiniz her ürün için bu sayfalarda açıklamalı, hashtagli, linkli ve görselli paylaşımlarda bulunun. Facebook'un size sunmuş olduğu ücretli reklam verme alanlarından yararlanın. 
 
Sosyal paylaşım sayfalarınızda kampayalar yapın. Örnek olarak arkadaşlarını davet edenler için özel indirimler ya da en popüler ürünlerinizi sayfasında paylaşanlar için özel hediyeler gibi. Sitenizin ve ürünlerinizin bu tarz kampanyalarla yayılmasını sağlayın. Her yapılan paylaşım siteniz için artı bir değer kazandıracaktır. Yukarıda anlattığım sosyal paylaşım sitelerinden nasıl sayfa açılacağını araştırmanızı istiyorum.
 
3. KARŞILAŞTIRMA VE ÜRÜN LİSTELEME SİTELERİNE KAYIT OLUN
 
Bu maddeye kadar sadece Facebook reklamları içi ya da yapacağınız hediye kampanyalar için bir bütçe ayırdınız. Şimdi ise size en çok dönüş sağlayacak olan bir çalışmadan bahsetmek istiyorum. Karşılaştırma ve ürün listeleme sitelerinde yer almanız. Hangi siteler olduğunu şimdi yazacağım ancak kesinlikle reklam olarak anlaşılmamasını istiyorum. Çok bilindikleri, çok emek harcadıkları ve her gün milyonlarca kullanıcının ziyaret ettiği siteler oldukları için yazıyorum. 
 
N11.com, hepsiburada.com, gittigidiyor.com, akakce.com ve efiyat.com gibi sitelerde kesinlikle yerinizi ayırtın. Burada bir bütçe ayırmanız gerekebilir ancak hem bu kadar büyük sitelerden bağlantı almanız hem de milyonların ziyaret ettiği site olmalarından dolayı satışlarınıza ve diğer çalışmalarınıza büyük katkıları olacaktır. 
 
4. OLMAZSA OLMAZ GOOGLE ADWORDS
 
Google ücretli bir şekilde youtube video öncesinde, dizinde arama yapıldığında ya da yayıncı olan sitelerde reklam vermenizi sağlayan bir arama motorudur. Ben bu üç reklam çeşidini de yıllarca kullanmış biri olarak sizlerinde kullanmanızı tavsiye ederim. Hem sitenize sağlayacakları hitler açısından hem de geri dönüşleri ile birlikte doğru kurgulanmış google reklamları satışlarınızın artmasını sağlayacaktır. Ama son günlerde dikkatimi çeken ve sadece sayılı işletmenin kullandığı bir çalışmayı yapmanızı kesinlikle tavsiye etmekteyim. Google Merchant Center!
 
Google merchant center bir diğer adı ile ürün listeleme reklamları, satmak istediğiniz ürünlerin resimli bir şekilde arama motoru Google'da aratma yapıldığı zaman çıkmasını sağlayan reklamlardır. Yani kullanıcıların direk olarak fiyat, açıklama ve görselleri ile birlikte dikkatini çeken reklamlar. Son yaptığım araştırmalara göre diğer reklam çeşitlerine nazaran geri dönüşüm oranları 2 katın üzerine ıkmış durumdadır. Bu sebepten dolayı mutlaka Google Merchant Center ailesine sizlerde katılın.
 
Maddesi Olmayan Son Tavsiye
 
Bu dört tavsiyeyi biraz araştırma yaparak sizlerde uygulayabilirsiniz. Ancak zamanınız yok ise son bir tavsiyem daha olacaktır sizlere. Yanınıza bu konularda çok azda olsa tecrübesi olan bir arkadaş alın. Araştırmsını, öğrenmesini ve ilgili çalışmaları zamanla uygulamasını sağlayın. Bunu yaparsanız eğer e-ticaret'de başarının açık bir şekilde bilinen sırrını sizlerde yakalayabileceksiniz. 
 
Bu tecrübeleri uzun yıllar boyunca bana kazandıran Neticaret ailesine bu makale aracılığı ile teşekkür ederim.
 
 
Toplam blog
: 77
: 1165
Kayıt tarihi
: 07.01.14
 
 

CEO - GSM İletişim ..