Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Temmuz '21

 
Kategori
Haber
 

New York'a Giresunlu Müdür

New York’un Özel Hareket Birimi Türk Emniyet Müdürüne emanet


Haber: Rona Doğan
 

 

Dünyanın en büyük emniyet teşkilatı olan New York Polis Teşkilatında (NYPD) bir ilk yaşandı ve Türk kökenli birisi Emniyet Müdürü olarak görev yapıyor.

ABD’nin 175 yıllık polis teşkilatı NYPD’ye Giresunlu Emniyet Müdürü İdris Güven atandı. Aslen Giresun Çamoluklu olan İdris Güven, Özel Harekat biriminden sorumlu 4. Sınıf Emniyet Müdürü olarak görev yapıyor.




175 yıllık teşkilatta ilki gerçekleştirdi

16 yıldır NYPD’de görev yapan İdris Güven makam odasının kapılarını Demirören Haber Ajansı (DHA) için açtı. Güven ‘İstanbul’un Alibeyköy semtinde dünyaya geldim ve 30 yılı aşkın süredir New York’ta ikamet ediyorum. Buraya ailemle çocuk denecek yaşta geldim, ortaokulu ve liseyi burada bitirdim. New York Eyalet Üniversitesi Psikoloji bölümü mezunuyum. Polis olmaya karar vermeden önce Amerikan Hava Kuvvetlerinde uçak teknisyeni olarak Astsubay olarak görev yaptım. Amerikan Hava Kuvvetleri’nden terhis olduktan sonra polis olmaya karar verdim.’ açıklamasını yaptı.




2005’ten beri görev yapıyor

4. Sınıf Emniyet Müdürü Güven DHA’ya ayrıca ‘2005 senesinde polis olmaya karar verdim ve New York Polis Teşkilatı tarafından göreve atandım. 16 yılı aşkın bir süredir NYPD’de görev yapıyorum. Bu zaman zarfında birçok farklı büronun birçok bölümünde görev yaptım. 2005 yılında polis olarak göreve başladıktan sonra 2012 yılında komiser yardımcısı rütbesine terfi ettim. 2016’de ise Emniyet Amiri oldum. 2018 senesinde ise ilk Türk asıllı Emniyet Müdürü rütbesine atandım. Neredeyse 3 senedir bu rütbedeyim ve tek Türk asıllı Emniyet Müdürü olarak görev yapıyorum. Bu benim için gurur verici bir şey olay. Türk halkını böyle temsil etmek bana gurur veriyor.’ dedi.


New York’ta 200’ün üzerinde Türk asıllı polis görev yapıyor

Güven ayrıca ‘Şu an ki görevim New York Polis Departmanında Özel Harekat Biriminde müdürüm. Çevik kuvvet, helikopterli polisler, deniz polisleri, K9 ve atlı polisler de dahil. SWAT burada çok önemli birimlerden birisi. New York’ta 150 – 200 tane Türk asıllı polis görev yapıyor ve şu rakam her geçen gün artıyor. Her sene genç kardeşlerimiz atanıyor bu da bize gurur veriyor. Umarım sayıları artar ve rütbeleri yükselir.’ ifadelerini kullandı.




Türk turistler Türk polis görünce şaşırıyor

Giresunlu Türk Emniyet Müdürü DHA’ya son olarak ‘Görev yaparken Türk turistlerle karşılaşıyoruz. Benim Türk olduğumu öğrenince onlara büyük sürpriz oluyor, şaşırıyorlar. Neredeyse hepsi pozitif olarak geri bildirim veriyor. Polis olarak Türk halkına sunmaya çalışıyoruz.’ açıklamasını yaptı.

 
Toplam blog
: 13
: 303
Kayıt tarihi
: 12.06.21
 
 

ABD'nin Başkenti Washington DC'de yaşayan gazeteci... ABD'deki başarılı Türk kadınların hikayeler..