Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Mart '13

 
Kategori
Deneme
 

Niçin eğitim almalıyız ?

Eğitim; İnsanın doğumundan ölümüne kadar geçen süreçtir. Eğitim sürecinde bireyin kendi yaşantıları esastır.

İnsanın davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve bilinçli (kasıtlı) olarak istenilen yönde değişme meydana getirme sürecidir. Yani kişinin tutum ve diğer davranış biçimlerini geliştirdiği süreçtir.

Okullarda verilen eğitim formal eğitimdir ve planlı eğitim faaliyetlerini ve etkinliklerini kapsamaktadır.

Yaşam bütün bunlar ve daha pek çok şey.  Ama biz genellikle yaşamı bir küçücük tarafını anlayacak biçimde hazırlanıyoruz. Bir takım sınavlardan geçiyoruz, iyi veya kötü bir iş buluyoruz, evlenip çoluk çocuk sahibi oluyoruz, ondan sonra da giderek daha çok robotlaşıyoruz. Yaşamın karşısında kaygılı ve korkak oluyoruz. İşte bunun için eğitimin işlevi bütün yaşam süresince bize yardım etmek olmalıdır. Eğitim bizi yalnızca yapabileceğimiz uygun bir işe hazırlamakla kalmamalıdır. Tüm hayata hazırlamalıdır.

Bir şeyler üretebilmek ve yaşamaya dair değerleri ortaya koyabilmek için herkesin iyi bir eğitime ihtiyaç vardır.

Aklın ne olduğunu biliyor muyuz?

Kuşkusuz akıl özgürlük içinde hiçbir korkuya kapılmadan baskı altında kalmadan, belirli bir kalıba girmeden, gerçek olanı doğru olanı bulmamızı sağlayan yetenektir. Bir kere kendimizi korkuya kaptırdık mı aklınızı kullanamayız. Kafanıza göre istekler tutkular dolaylı biçimde akıllıca düşünüp doğru yargılara varmanıza engel olur.

Bizler daha henüz gençken korkusuz bir ortamda yaşamının ne denli önemli olduğunu anlamalıyız. Çoğumuz yaşlandığımız zaman içimizi korku kaplıyor. Yaşamaktan korkuyoruz. Karımızdan ya da kocamızdan korkuyoruz. Komşuların ne diyeceğinden korkuyoruz. Ölmekten korkuyoruz. Ya öyle ya şöyle hepimizin korktuğu bir şey var. Korkunun olduğu yerde akıl çalışmıyor.

Bizler henüz gençken korkunun yerine özgürlüğün olduğu bir ortamda yetişmenin yolunu aramalıyız. Her istediğini yapma özgürlüğü değil ama yaşamın bütünlüğü içinde anlama olanağı veren özgür bir ortam. Yaşam gerçekten çok güzel.

Taklit etmek benzemek değil bulmak keşfetmek… işte eğitim budur. 

Çağdaşlaşmanın, kalkınmanın, özgür ve demokratik bir toplum olabilmenin en iyi yolu eğitimdir.

 

 

 
Toplam blog
: 137
: 2242
Kayıt tarihi
: 19.02.13
 
 

05 Ekim Ankara doğumluyum. Okumayı, yazmayı, insanları dinlemeyi seviyorum. Kişisel blogumda her ..