Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '18

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi PDR Kulubü Başkanı Ufuk Ateş ile Röportaj

Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi PDR Kulübü Başkanı Ufuk Ateş, ”Kulüp sayesinde eğlenerek öğrendiğimi fark ettim”

Okulların açıldığı bu günlerde Üniversite öğrencilerinin kendilerini ifade etmeleri açısından faydalı olduğuna inandığımız Üniversite öğrencileri kulüp Başkanları ve genç yazarlar ile röportajlara devam ediyoruz. Bu dönemin ilk konuğu Ömer Halisdemir gibi kahramanlar yetiştirmesi, için Üniversiteye adı verilen Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi PDR Kulübü Başkanı Ufuk Ateş oldu.

Sorularımıza samimi cevaplar veren Ufuk Kardeşimize ve PDR Kulübüne başarılar dileriz. Her zaman kendini ifade etmeye hazır gençlere bizle köşemizi ve gönlümüzü açmaya devam edeceğiz.

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?

UFUK ATEŞ- 5 Ağustos 1998 yılında Milli Mücadelede ilk kurşunun atıldığı Hatay-Dörtyol da Dünyaya geldim. Üç çocuklu bir ailenin en küçük ve tek erkek çocuğuyum. Öğrenim hayatıma Karekese İlköğretim okulunda başladım. Ardından Gazi ilköğretim okulunda ortaokula devam ederek 2012 Yılında Mersin Erdemli İMKB Anadolu Öğretmen Lisesini Kazandım. İki ay Mersinde kaldıktan sonra yaşadığım ildeki Dörtyol Anadolu Öğretmen Lisesine geçiş yaptım. 2015 yılında Mersin Üniversitesi Matematik Olimpiyatlarına katılarak dördüncü oldum.  Şu anda Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Bilimleri Bölümü, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Anabilim dalında lisans 3.sınıf öğrencisiyim.  Yaklaşık olarak bir yıldır PDR kulübü başkanıyım.  Geçtiğimiz yazdan bu yana da Türkiye Satranç Federasyonu 1.Kademe Yardımcı Satranç Antrenörüyüm.

SORU-.Neden PDR Neden Niğde? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında ne fark var?

UFUK ATEŞ-Aslında ben lisede sayısal bölümde okuyordum. 11. Sınıfa kadar aklımda PDR yoktu. Sınav dönemlerinde Okul PDR servisindeki görüşmelerim sonrasında içimde PDR ye karşı bir merak uyandı. Yaptığım araştırmalar neticesinde giderek bu alana olan ilgim arttı. Üniversite sınavlarında da sayısal alandan tercih yapmama ihtimaline karşılık Edebiyat sınavına da girdim. Sınav sonuçlarına göre sayısal alanda Gazi Üniversitesi Matematik Öğretmenliği bölümüne gidebiliyordum. PDR ye artan ilgim beni Matematik Öğretmenliğinden kendisine doğru çekiyordu. Ve TM puanıma PDR bölümünün gelmesi çok düşüktü. Çok karışık bir tercih dönemi geçirdim diyebilirim. Matematiği zaten biliyorum diyerek, kendi alanımı bırakarak puanıma göre gelen üniversitelerden de Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesinin eğitiminin diğerlerine göre daha iyi olduğunu öğrenerek ikinci tercihime Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesini yazdım. Burayı tercih etmeden önce daha çok karışık duygular içerisindeydim. Matematiği bırakıp PDR ye gelme fikri çoğu zaman “Acaba doğru yapıyor muyum?” sorusunu sürekli karşıma çıkarıyordu. Matematik Öğretmenliğini tercih etmediğime üzülmedim diyemem ama Üniversiteye geldikten sonra zamanla hayatımın en doğru tercihini yapmış olduğumu öğrenmem beni gün geçtikçe daha da mutlu etti.

SORU-PDR Kulüp Başkanı Olma Hikâyenizi Anlatır mısınız?

UFUK ATEŞ- Üniversiteye ilk geldiğim yılda biraz yabancılık çekiyordum. Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kulübü ve arkadaşlarım sayesinde bu durum gün geçtikçe azaldı bir süre sonra da ortadan kalktı. Kulüp içerisinde gönüllülük faaliyetlerine katılmaya başladım. Kulüp işleriyle daha yakından ilgileniyordum. Yapılan tüm etkinliklere katılarak hem mutlu olduğumu, insanlarla iletişimimin daha da güçlendiğini, eğlenerek öğrendiğimi fark ettim. Bir sonraki seçimlerden önce “Neden bu etkinlikleri biz düzenlemiyoruz?” sorusu ile yola çıktım. Arkadaşlarımın da desteği ile yönetim kurulunu oluşturmak için çalışmalara başladım. Her biri birbirinden değerli dört arkadaşımı da yanıma alarak yönetim kurulunu tamamladım. 2017-2018 Eğitim Öğretim Yılında Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kulübü Başkanlığına Adaylığımı koydum. Benimle birlikte bir adayın daha olduğu Seçimde Yeni Dönem Kulüp Başkanı seçildim. Bir yıldır da bu görevimi yürütmekteyim. Başkan olma sürecinde Başta üniversitede tanıdığım günden bugüne her anımda benimle olan, gece gündüz demeden benden yardımını esirgemeyen aynı zamanda yönetim kurulu arkadaşım olan Vahide K. Ve diğer yönetim kurulu arkadaşlarıma, Kulüp Akademik Danışmanıma ve emeği geçen tüm hocalarıma teşekkürü borç bilirim.

SORU-Kulüp Üyesi ve başkanı olmak okul yaşantınıza ne katkı sağladı?

UFUK ATEŞ-Kulüp başkanı olmak beni sosyal ilişkiler açısından çok iyi yönde etkiledi. İnsanlarla iletişimim güçlendi. Sürekli aktif olmam, etkinlikler düzenlemem, planlı programlı bir dönem geçirmemi sağladı. Planlı bir dönem geçirdiğim için derslerimde başarım arttı. Diğer üniversitelerin PDR kulüpleri ile iletişime geçip fikir alışverişi yapma imkanım oldu. Alanın önde gelen hocaları ile görüşme fırsatım oldu.

SORU-İyi bir PDR ci nasıl olmalı?

UFUK ATEŞ- İyi bir PDR’ci bireylerin kendini anlamasını, problemini çözebilmesini, kendisine en uygun seçimler yaparak gerçekçi kararlar alabilmesini, kendi kapasitelerini en uygun düzeyde geliştirilmesini, çevresine dengeli ve sağlıklı bir birey haline gelmesini amaçlayan ve bu amaç doğrultusunda çalışmalar yapan kişi olmalı.

Kendini sosyal ve kültürel açıdan geliştirmiş, mesleğinin sınırlılıklarını bilen, eleştirilere açık, çok okuyan, koşulsuz kabul ilkesini benimsemiş olan bir Psikolojik Danışman, iyi bir Psikolojik Danışmandır diyebilirim.

SORU- Kulüp olarak neler yaptınız?

UFUK ATEŞ- Kulüp olarak bir tane PDR gecesi düzenledik. Dönem içerisinde film analizleri gerçekleştirdik. Ağaç dikim etkinliğine katıldık. Bir tane PDR bölüm pikniği ve iftar yemeği düzenledik. Yönetim olarak UPÖY temsilciler zirvesine katıldık. 15. Ulusal PDR Öğrencileri Kongresine katıldık.

SORU-.Bu dönem neler yapacaksınız?

UFUK ATEŞ- İlk olarak üniversitemizi yeni kazanan arkadaşlarımıza Oryantasyon etkinliği düzenleyeceğiz. Ardından yeni gelen öğrencilerin üst sınıflardaki öğrencilerle tanışmaları, bilgi alışverişinde bulunmaları için Tanışma Kahvaltısı düzenleyeceğiz. Dönem içerisinde Geleneksel PDR gecemiz, konferanslarımız, film analizlerimiz, Kariyer günlerimiz ve Canlı Danışma etkinliğimiz olacaktır.

SORU-  Öğrenci kulüplerinin öğrencilere faydası ne oluyor? Sizce Niğde’de Öğrencilerin sıkıntıları ve çözüm yolları ne?

UFUK ATEŞ- Öğrenciler öğrenci kulüpleri sayesinde ilgi alanlarıyla alakalı etkinliklere katılım sağlayarak hem kendilerini geliştirmiş hem de boş kalan zamanlarını verimli geçirmiş oluyorlar. Çeşitli Kültürel faaliyetler düzenleyen kulüpler sayesinde vakitlerini eğlenceli hale getiriyorlar. Niğde’de öğrenciler genel olarak aileden ayrı kalma, arkadaşlık kuramama, istenilen verimi alamama, ödevlerin yoğunluğu ve maddi sıkıntılar gibi sıkıntılar yaşarken; il merkezinde Alışveriş Merkezinin bulunmaması, sinemanın yetersiz kalması, Akkaya Barajından gelen kötü sıkıntısı ile karşı karşıya kalmaktadır. Öğrenci kulüplerine katılım sağlayarak bu sıkıntıların bir kısmı minimum düzeye inse de Alışveriş Merkezi ve Akkaya Barajı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.

SORU-.İyi bir üniversiteli olmanın formülü sizce ne?

UFUK ATEŞ- İyi bir üniversiteli olmanın yolu, kişinin alan derslerine gereken önemi vermesinin yanı sıra, kendi yeteneklerini fark ederek geliştirmesinden, güzel dostluklar kurarak sosyal açıdan da kendisini geliştirmesinden geçer.

Hem akademik hem sosyal açıdan kendilerini geliştirerek hayata hazırlanmak.

SORU-PDR okumak isteyenlere ne önereceksiniz?

UFUK ATEŞ- Öncelikle Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik bölümünü okumak isteyen öğrencilerin meslek hayatı boyunca mutlu ve başarılı olabilmesi için severek ve isteyerek tercih etmelerini, kitap okuma alışkanlığı kazanmalarını, kendi iç dünyalarındaki problemlerle yüzleşebilmeleri ve en önemlisi koşulsuz kabul ilkesini benimsemelerini söyleyebilirim.

 

Ufuk Kardeşim Başarılarının devamını diliyorum. Çok güzel samimi ve aydınlatıcı, Üniversite Kulüpleri ve Başkanlarına moral veren bir röportaj oldu.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..