Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Şubat '15

 
Kategori
Halkla İlişkiler
 

Niğde Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi Esra Yardım ile iletişimin önemi üzerine...

Niğde Üniversitesi İletişim Fakültesi Öğrencisi Esra Yardım ile iletişimin önemi üzerine...
 

esra


Niğde Üniversitesi İletişim  Fakültesi Öğrencisi Esra Yardım” Öğrenciler  iletişimi sevmiyorlarsa sadece yerinde sayarlar”

SORU- Bize  kısaca kendinizi  tanıtır  mısınız ? Hangi okullarda   okudunuz  bugüne kadar?

ESRA  YARDIM-  Adım Esra soyadım Yardım.  İki çocuklu bir ailenin küçük ferdiyim. Aslen Kırşehirliyim ama doğma büyüme Ankaralıyım.  İlköğretimimi Ankara'nın Sincan ilçesinde bulunan Mareşal Fevzi Çakmak İlköğretim Okulu'nda tamamladım. Lİseyi yine Sincan ilçesinde bulunan Nefise Andiçen Lisesi'nde sosyal bilimler alanında tamamladım. Liseyi bitirdikten iki sene sonra Niğde Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla ilişkiler ve Reklamcılık bölümünü kazandım ve şu an 2. sınıfta öğrenimimi devam ettirmekteyim.

 

SORU- Neden İletişim  okumak istediniz? Neden  Niğde  Üniversitesi? Bu okulu tercih etmeden  önce ve şu an duygularınız  arasında ne vark var?

 

ESRA  YARDIM- Küçüklüğümden beri iletişimi güçlü olan biriyim  ve kendimi en iyi sözel alanlarda ifade etmekteyim. Bu yüzden iletişim okumayı tercih ettim.  Niğde'yi seçmemdeki tek neden ise istediğim bölümün Niğde Üniversitesi'nde de olması.  Okulu tercih etmeden önce üniversite hayallerim vardı ve bunun için bir yol katetmem gerektiğinin bilincindeydim bu bölümün olması için çabalayıp çok dua ediyordum şimdi ise duamın içinde onu yaşıyorum hayallerime hedefime doğru adımlar atıyorum.

 

SORU- Baba ve anneniz  ne  iş yapar?  Kardeşleriniz nerede okur?  Onların  sizin çabalarınıza  bakış açısı  nasıldır?  

 

ESRA  YARDIM- Babam özel sektörden emekli, annem ev hanımı.  Bir abim var o da özel bir fabrikada çalışıyor. Ailem şu ana kadar yürüdüğüm yolda en büyük destekçilerimdir. Üzüntümde mutluluğumda benimle üzülüp benimle sevindiler. Hiçbir zaman olumsuz düşünceleri olmadı. Hatta ben ne zaman olumsuz düşüncelere düşsem onlar tutup çıkardılar beni.

 

SORU- Kitap  okur musunuz ? Kitap   okumanın   bir  iletişimci için önemi nedir?

 

ESRA YARDIM-  Evet okuyorum. Kitabın gelişimimde katkısı oldukça fazladır. Ben çok fazla hayalperest biriyim kitaplar benim ufkumu açıp hayallerimi besliyor diyebilirim.

 

SORU- İletişim okuyan bir  öğrenci olarak  dikkat ettim , herkesle iletişim kurmaya çalışan insansınız . . Bunun  sizin  ilerideki hayatınıza ne katkısı olacak?

 

ESRA YARDIM-  İletişimin her alanda faydası vardır. Gerek günlük hayatta gerek iş hayatında iletişimi sevmemin meyvelerini alabileceğimi düşünüyorum. İletişimi sevmem doğru, yerinde, açık, anlaşılır bir iletişim kurarak ve karşımızdakini doğru anlamak ve dinlemek sürecinde bana oldukça faydası olacaktır.

 

SORU- Buna  rağmen gene de İletişim okuyan  öğrenciler  bile İletişim  kurmayı sevmeyen  insanlar. Bunu naısl  yorumlayacaksınız?

 

ESRA  YARDIM-  Bir insanı daha kaybederek bencilleşmiş oluyorlar. Çünkü iletişim karşılıklı bir süreçtir.İletişim ile onların yaşantılarına deneyimlerine dokunmuş oluyorsunuz ve her durumdan kendinize bir pay çıkartıyorsunuz. Eğer birilerinin sizi anlamasını istiyorsanız ona en iyi şekilde kendinizi anlatmalısınız çünkü anlaşılmak karşınızdakinin anladığı kadar olmaktadır. İletişim öğrenci olup da iletişimi sevmiyorlarsa sadece yerinde sayarlar ve dünyanın sadece onların etrafında döndüğü düşüncesinde ve kendi kabuklarına çekilmiş durumdalardır.

 

SORU- Bölümünüz, Fakülteniz  ve  Okulunuzun   gelişimi için neler önereceksiniz?

 

ESRA  YARDIM- Bölümümün gelişmesi için öğrencilerin daha aktif olması gerekli demeyeceğim çünkü bölümdeki arkadaşlarım oldukça aktif bireyler fakat sadece tanıtımı konusunda biraz yetersiziz. Bölümümüz yeni açıldığı için gelişim yavaş yavaş sağlanmaktadır bu sürecin daha hızlı olabilmesi için de üniversitemizin yetkilileri el uzatmalı ve bölümün üniversite öğrencilerine kendini gösterebileceği platformlar oluşturulmalı.

SORU- Sizce , Niğde  halkı İletişim  konusunda   daha gayretli olsa Niğde sosyal ve ekonomik olarak nasıl gelişir?

ESRA  YARDIM- Niğde de genç nüfus oldukça fazladır.Bu yüzden gençlerin daha aktif olabileceği sosyal projeler ve bu projelerin tanıtımı yapılabilir. Aktiviteler çoğaltılmalıdır. Boş vakit değil de dolu dolu zaman geçirilip ve bu zaman diliminde hem kendi hemde şehrin gelişimine katkı sağlayan yerler yapılabilir.Bu şekilde hem sosyal ekonomik durumlara katkı sağlanmış olur hemde iletişime katkı sağlanmış olur.

 

SORU- İlerisi için kaygılarınız var mı? Bu meslekte nereye gelmek istersiniz ?

 

ESRA YARDIM- - İleri için çok kaygılı olduğum söylenemez her birey kendinden sorumludur ne kadar kendini geliştirebilirse insan ilerisi için işleri o kadar kolaya girer. Gelmek istediğim yer kamu kuruluşlarından herhangi birinde halkla ilişkiler biriminde uzmanlaşarak mevki sahibi olmak.Çünkü yaşam standartlarımın iyi olmasını ve bunu devlet eliyle desteklemek istiyorum.

 

SORU-  İletişim, Reklam  ve  Halkla  İlişkiler Okumak  isteyenlere neler  önereceksiniz?

 

ESRA  YARDIM- ---İletişim okumak isteyenlere söyleyeceklerimin en başında severek ve isteyerek bu bölümü tercih etmeleri daha sonra üniversite mezunu olmak için ya da üniversite hayatını merak edip hatta daha kötüsü yaşadığı yerden uzaklaşmak için bu bölümü okumasınlar. Çünkü bu şekilde okudukları yıllar işkence halini alabilir. Bu yüzden sosyal yönü ağır basan insanlarla iyi iletişim kurabilen, dışa dönük, girişken, etkili iletişim kurma yeteneği olan bireyler tercih etmelidirler.

 

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..