Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '15

 
Kategori
Üniversiteler
 

Niğde Üniversitesi Radyo Televizyon Teknolojileri öğrencisi Fahri Furkan Uslu ile...

Niğde Üniversitesi Radyo Televizyon Teknolojileri öğrencisi Fahri Furkan Uslu ile...
 

Fahri Furkan Uslu


Niğde Üniversitesi Radyo Televizyon  Teknolojileri Bölümü Öğrencisi  Fahri Furkan  Uslu:

“Bizler iletişimcileriz, iletişim kurmak ve insanlarla içli dışlı olmamız gerekiyor. Her gün ekmek aldığımız bakkalı tanımıyorsak, binamızı temizleyen bina görevlisini bilmiyorsak, komşumuza selam vermiyorsak kusura bakmayın da bırakın okulu iletişimci olamazsınız, çünkü malzememiz onlar(insanlar).”

 

SORU- bize kısaca  kendinizi  tanıtır mısınız? Bugüne kadar hangi okullarda okudunuz?

FAHRİ FURKAN  USLU- Ben , Fahri Furkan USLU aslen TOKAT Erbaa’lıyım,  doğma büyüme ise ANKARA. İlkokul ve Ortaokulumu Sincan’daki Osman Ünyazıcı İlköğretim Okulunda bitirdim. Liseyi Yenikent Ahmet Çiçek E.M.L. Elektirik ve Elektronik bölümünde bitirdim. Şu anda Niğde Üniversitesi Radyo ve Televizyon Teknolojisi bölümünde aynı zamanda ikinci üniversite olarak  Anadolu Üniversitesi Sosyal Hizmetler bölümünde okumaktayım.

SORU- Neden Radyo Televizyon Bölümü? Neden Niğde? Bu okulu tercih etmeden önce ve şu an  duygularınız arasında ne farklar  var?  

FAHRİ FURKAN  USLU-Radyo ve Televizyon bölümü seçmek tabii ki kendi kararımdı, ben bu bölümü seçerken ömür boyu yapacağım meslek diye seçtim, çok seviyorum bu işi, inşallah başarılı olurum.

Niğde ise özel bir tercih değildi, Radyo ve Televizyon Teknolojisi bölümü sayılı ilde var ben de İç Anadolu olsun dedim ve Niğde’yi tercih ettim memnunum iyi ki seçmişim.

SORU- Bize  ailenizden   bahseder misiniz? Anne ve babanız e iş yapar? Kardeşleriniz nerede  okur? Onların sizin  çabalarınıza bakış açısı nedir?

FAHRİ FURKAN  USLU-Babam memur emeklisi Annem ise ev hanımı. Üç kardeşiz en büyük olanımız ablam radyoloji teknikeri evli ve bir tane çocuğu var abim de radyoloji teknikeri aynı ilde Sakarya’da görev yapıyorlar. Ailem bana ilk başta destek vermedi ne yapacaksın o bölümde, lisedeki bölümünden devam et, iş bulamazsın o bölümde gibi söylemlerde bulundular. Empati kurdum bende, ilerde çocuğum olsun iletişim bölümüne gitsin istemem, ama ben istiyorum, her şeyi göze alarak geldim. Onların fikirleri de yavaş yavaş değişiyor gibi, ben uğraştıkça çabamı gördükçe daha da değişecekler gibi.

SORU- kitap   okuyor  musunuz? Bu bölüm için kitap  okumanın  önemi nedir?

FAHRİ FURKAN USLU-Yeni yeni kitap okumaya başladım, önceden hiç okumazdım ama iletişim bölümüne de gelince eksiklikleri gördüm ve kitaba sarıldım. İletişim bölümü öğrencileri kitap okumalı çünkü senaryo yazarken hikayeyi iyi sürdürmesi ve betimlemesi lazım bu bir örnek diğeri konuşması sürükleyici olması lazım, yani kısacası iyi iletişim kurmak için kitap okumak gerekiyor.

SORU-Gençler,  iletişim   okuyan öğrenciler dahi iletişim   sevmiyorlar hatta  iletişim kurmak  isteyenlere  kırıcı olabiliyorlar?  Bu konuda neler söyleyeceksiniz?

FAHRİ  FURKAN USLU-Gençler yanlış yapıyor. Bizler iletişimcileriz, iletişim kurmak ve insanlarla içli dışlı olmamız gerekiyor. Her gün ekmek aldığımız bakkalı tanımıyorsak, binamızı temizleyen bina görevlisini bilmiyorsak, komşumuza selam vermiyorsak kusura bakmayın da bırakın okulu iletişimci olamazsınız, çünkü malzememiz onlar(insanlar).

SORU- gençler genelde tecrübeli, bilgili insanların kendilerine olan ilgisinden rahatsızlık duyuyorlar. Bu konuda   neler söyleyeceksiniz?

FAHRİ FURKAN  USLU-Gençler; tecrübeli, bilgili ve yaşı ileri insanlarla iletişim kurmalı çünkü onlardan öğrenecek çok şey var, eğer ki o kişilerle iletişim kurmuyorlarsa kaybettikleri çok şey var, bunun sebebi ise kendilerini üstün ve bilgin görmeleri olabilir. Sokrat ne güzel söylemiş :) 'Bildiğim tek şey hiç bir şey bilmediğimdir.'

SORU- Bölümünü, Okulunuz  ve  Üniversitenizin gelişimi için neler önereceksiniz?

FAHRİ FURKAN USLU- Bence üniversitemiz Akademik kadro olarak yeterli ama öğrencilerin biraz hevesli olmaları gerekiyor, teknik ekipman olarak da okulumuz çok katkı sağlıyor kamera, tiripot, boom, mikrofon, ışık gibi malzemeler okulumuzda mevcut o yönden kendimizi şanslı hissediyoruz,iyi ki Niğde Üniversitesini seçmişim.

SORU- İşsizlik kaygısı yaşıyor musunuz? İlerisi için ne gibi planlarınız var?

FAHRİ FURKAN USLU-Tabi ki iş bulamayacağım diye korkuyorum ama bunun bölümden kaynaklandığını düşünmüyorum, bugün mühendislik fakültesinden mezun olsan da işsiz kalabiliyorsun, ama bu düşünceler benim için önemli değil ben kendimi geliştirmeye çalışıyorum çünkü kendini geliştirmiş iyi bir iletişimci neden işsiz kalsın ki, mesleğe dönük çalışmalar yapıyoruz ilk önce bir ekip kurdum sınıfımda hevesli beş kişiden oluşan bir ekip, çekimler yaptık ve ilk önce Yeşil Ekran Kısa Film Yarışması katıldık, ekipçe İstanbul’a gittik Haliç Kongre Merkezine  ardından Üniversitemizin düzenlediği Niğde Üniversitesi Uluslararası Kısa Film Festivaline katıldık, şimdide 15 ekimde internete koyacağımız internet dizisi olan the senaristin senaryo yazım ve hazırlık sürecine başladık, yakında Tokat’ta bir belgesel çekmek gibi bir girişimimiz var,  bu projelerin hepsinin amacı kendimizi geliştirmek.

SORU- Niğde de  öğrenci olmak nasıl bir duygu?

FAHRİ FURKAN USLU- Niğde küçük bir yer ama bence çok şirin ve güzel, üniversite öğrencisi için ideal ucuz, Niğde’nin bir tarihi var ve iletişimi kuvvetli sevecen yardım sever insanı var, buda iletişim bölümü ve radyo televizyon bölümleri için yeterli, malzeme hazır sadece işlemesi kalmış.

SORU- Başka neler  anlatacaksınız?

FAHRİ FURKAN USLU-Herkese bir tavsiyem var ne olursa olsun hayallerinizden vazgeçmeyin çünkü sizi siz yapan hayallerinizdir ve asla pes etmeyin her zorluğun bir kolaylığı illaki vardır. Turan YALÇIN abimize çok teşekkür ederim bu röportajı yaptığı için, herkese selamlar sevgiler.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..