Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

NLP ile engelleri aşmak ve örnek insan olmak

Ben bir işitme engelliyim. Hiç duymayan ama konuşan bir işitme engelli olmak ile 12 yaşında tanıştım. Yaklaşık 30 seneden bu yana işitme engelliyim.

NLP İle tanıştıktan sonra , işitme engelli olmamın dezavantajlarını hayatıma uygulayarak bir avantaj haline getirdim. Bu da başarı kapılarını açtı bizlere.

Engelli olduğum zaman , insanlara engelli olara da faydalı olacağımıza inandım. O zaman yerel basında yazılar yazarak , bir ilgi odağı olmayı başardım. Ne istediğimi bilerek , duyamamanın verdiği noksanlıkları aşk derecesine severek , hemen harekete geçip, ertelemeden , üşenmeden , severek , isteyerek okudum. Bu da bana, işitme engelli bir insan olarak sağlamlar arasında ezilmeden normal bir okul tamamlamamı, sonrasında Üniversite tamamlayarak meslek sahibi olmamı sağladı.

NLP ile tanıştıktan sonra , işitme engellilerden ülkemizde başarılı yazarlar çıkmadığını fark ettiğim anda Tokat yerel basınında bıkmadan uzanmadan tam 30 yıl yazdım. Defterlere kaydettiğim yazılar pek çok gence , rehberlik etmekteydi. Zamanla internetin yaygınlaşması ile internette yayınladığımız yazılarda ilgi odağı olmaya başladı.

NLP İLE “SESSİZ DÜNYADAN ESİNTİLER”

Ülkemizde benim gibi başarılı işitme engellilerinde olacağına inanarak, onları araştırarak internet üzerinden röportajlar yapmaya başladım. Bunları önce yerel basında , sonradan internette yayınladım. Baktı ki bu alanda kitaba da ihtiyaç var ve bunu Diyanet Vakfı Sponsorluğunda kitapta yaparak engellilerin yaşadığı sıkıntıları kamuoyuna taşımak için bir araç olarak gördüm. Hedef , engellilerin de başarılı işler çıkaracağına kamuoyunu inandırmaktı. Bu kitabımız da bu amaca hizmet etti. Yayınevleri kabullenemese de zaman gelince NLP ile bu kitabı tanıtarak geliştirerek İşitme engellilerin de güzel Üniversiteler okuyacağına, başarılı işler çıkaracağına çok insan inanacak. Yeter ki NLP ‘nin “ Hedefe ulaşana kadar çaba harcamak gerek” ilkesini her zaman uygulamak .

NLP İLE “ TOKATTAN ZİRVEYE DOĞRU”

Sadece İşitme engelli röportajları ile sınırlı kalmayarak işitme engelli olmama rağmen ÖSS ve SBS de Tokat derecesi yapan insanları rehber öğretmenler aracılığı ile bularak onların başarı sırlarını da paylaşmanın faydalı olacağına inandım. Önce yerel basında , internette , Genç Gelişim ve Genç Öğrencide yayınlanan bu röportajların SBS ve ÖSS de başarılı olmak isteyenlere faydalı olduğunu NLP’nin “Onlar başarılı olmuşsa sizde başarılı olabilirsiniz “ ilkesini hayata geçirmenin sevincini yaşadım. Bu röportajlarda Tokat Dershanelerinin sponsorluğunda kitap oldu. Kamuoyunda benimsenmesine rağmen parasal sıkıntılar(!) ekonomik krizler(!) sayesinde dershaneler her sene destek vermeyince yenileyemedim. Ama bunun önemini anlatmaya devam etmekteyiz. Netice alana kadar davranışlarımızı değiştirerek , insanlara değişimin önemini anlatmak ve bu kitaplarını faydasını anlatmak NLP yi önemseyen işitme engelli bir yazar olarak bana büyük motivasyon kaynağı olmakta.

NLP İLE EFSANA VALİ “NİN BAŞARILARI

Recep Yazıcıoğlu’nu tanımayan yoktur.İlk defa Tokat’ta valilik yapmış, NLP yi benimsemiş ama yaptıklarının belki de NLP çalışması olduğunu farkına varamamış bir liderdi o. O’nun Tokat dönemini de yerel basının arşivlerinden faydalanarak kitap yaptım. Bunlar kitap olarak yayınlanarak ÖSS de başarılı olmak isteyen gençlerle Üniversitelerin İktisat , işletme , Kamu Yönetimi okuyan gençlere armağan etsek ümit etmekteyim ki Valinin NLP teknikleri onları da daha başarıya motive edecektir.Her çalışmamda olduğu gibi bu çalışmamın da zamanla NLP teknikleri ile ilişkilerimizi geliştirerek hedefe ulaşacağına inanmaktayım.

Ülkemizde ilk defa yapılan yeniliklere halkımız ve reklam verenler ile sponsorlar olumsuz tepki gösterir. Daha sonra benimsenen bu ilk yenilikler NLP teknikleri uygulandığı zaman sabırla halka anlatıldığı zaman benimsenecek. Ben de anlatmaya devam etmekteyim. Zaman gelince bu ilkler benimsenerek insanlığın faydasına sunulan eserleri ile sevinen bir işitme engelli olmak bize mutluluk verecektir.

İŞİTME ENGELLİ HATİP

Normalde işitme engelliler güzel konuşamaz ön yargısı vardır. Ama ben çok okuyarak , konuşarak , konuşmamı geliştirdim. Öyle ki konuşurken çok insan işitme engelli olduğumu anlamaz ve hayret eder. Güzel konuşmanın esası da aslında çok okumaktan geçer. Çok okuyan , NLP tekniklerini uygulayan insanlar güzel de konuşur. Zaman zaman Tokat’ta Gaziosmanpaşa Üniversitesi hocaları ve liselerdeki hocaların daveti ile konferanslar vererek , işitme engelli olmama rağmen insanları konuşmalarımızla da etkileyerek , güzellikleri paylaşmanın sevincini yaşamaktayım.

Hayattan ne istediğimizi bilerek, kendimize güvenerek “ Bir insan yapmışsa o işi engelime rağmen bende yapabilirim” e inanarak , bunları hayata geçirerek , netice alamadığımız durumlarda Bir kapıyı 40 kere çaldım olmadı. Biraz da 40 kapıyı birer kere çalalım diyerek teknikleri değiştirerek zamanla tanınan yazar olmak benim hedefim olacak. Bu da NLP yi benimsemekle olacak.

İnsan engelli de olsa NLP’nin tekniklerini uygularsa yalnızca engelleri aşmakla kalmaz, başta ailesi , iş arkadaşları ve ona değer veren insanları da aydınlatmanın sevincini yaşar, benim yaptığım gibi…

TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..