Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '14

 
Kategori
Güncel
 

O masumdu

O masumdu
 

gerçekten yeter


Sabah haberleri izlerken duydum ki, Berkin gitmiş. Bırakmış her şeyi, yalanı dolanı, çekişmeleri ve gitmiş. Eyvah dedim şimdi ne olacak. 269 gündür izlediğim gelişmelerden sonra, bu gün ne olacak. 

Kuşum anne olmak için canını tehlikeye attı da, içim parçalandı bir kaç gündür onun acısıyla. Anası tam 269 gündür bekliyor Berkin'i, o her gün erirken gözünün önünde. O ananın düşündüğü sadece evladını yanında tutabilmek. Dünyada başka bir şey umrunda bile değil. Bu gün ise dünya başına yıkıldı. Karardı her şey onun için. Hayat durdu sabah saat 7'de....

Türkiye ayağa kalktı. Gösteriler, protestolar, lanetler... Sokaktaki insandan, meclisteki adama kadar. Sahi meclisteki vekil, sen orada işini doğru düzgün yapsaydın da, sana vekillik veren millet , rahatça gidip ekmeğini alsaydı ya... Öyle bir ortamda kurşun adres sormaz ki!

Ekmek almaya gitmek deyince... Berkin eylemci değildi değil mi? O sadece ekmek almaya gitmek için mecburen evden çıkan, küçük masum bir çocuktu. Peki nasıl oldu da, eylemcilerin simgesi haline geldi, eylemin simgesi haline geldi. Her görüş o küçücük yavrunun ve ailesinin acısını, kendi tarafından bir simgeye dönüştürmeye çalışıyor. Ama bir taraftan da o dışarıdandı, masumdu, ekmek almaya gidiyordu; deniyor. Masum ve tarafsız bir canı ve yaşadığı acıyı neden taraf yapmaya çalışıyor insanlar. Bunu anlayamıyorum. Bana kızan çok olacak biliyorum bu satırlardan dolayı ama anlayamıyorum. Ve vicdansızlık olarak görüyorum. 

Ekmek almaya giderken ateş arasında kalmış bir çocuğu, taraf olduğum görüş bile olsa eğer ki kendi safında görüyorsa ve bu mağduriyeti kendi görüşüne sıkılmış kurşunla eş tutuyorsa bence tekrar gözden geçirilmesi gerekiyor olayların içinde yer alan tüm tarafların. 

Ben bu gün o annenin yerinde olsam, evladımın  naaşını hiç bir görüşe, hiç bir ideolojiye ve bazı olaylar için zemin arayan hiç bir oluşuma yem etmezdim. Tek başıma sessizce, sonsuz huzura gönderirdim O'nu. Ki gerçek masumuyetiyle, sadece masumluğun ve acının simgesi olsun. Aksi halde bir eylemci, bir direnişçi, bir taraf olarak anılacak daima. Oysa her yerde yazıldığı gibi: 

O SADECE EKMEK ALMAYA GİDEN MASUM BİR ÇOCUKTU!

 

 

 

 
Toplam blog
: 240
: 1628
Kayıt tarihi
: 18.08.06
 
 

Zamandan şikayet ederken, ne kadar hızlı aktığını fark edemeden geçmiş yıllar. Kırklı yıllar, kır..