Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '07

 
Kategori
Müzik
 

Ogeday

Ogeday
 

Ogeday 1981 İstanbul doğumlu. Müziğe 16 yaşında başladı. Türkiye’ de ve yurt dışında sayısız konser ve organizasyonlarda Dj ve MC olarak sahne aldı. Uzun süre Ender Akay ile birlikte çalıştı. Müzikten önce bilgisayar programcılığı yapan Ogeday’ ın birçok şirkette hala yazılımları kullanılmaktadır.

Albümü çıkmadan önce Mydonose Showland , H2000 Ömerli Festivali , Park Orman gibi önemli yerlerde konserler verdi. GSM operatörü Aria reklam filmlerine yapmış olduğu rap performansları ile reklam dünyasına yeni bir soluk getirdi. Ogeday’ ın Aria reklamları Türkiye’ de Rap Müziğin yükselmesine ve rap albümlerinin satışlarının birden artmasına neden oldu.

Daha sonra en çok ilgi gören jingle’ ları Nestle , Nescafe Ice, Süper Fm ve Sabah Gazetesi oldu. Kendi stili . ' Ethnic RnB ' beatlerini Türkiye ve Amerika' nın çeşitli sanatçıları albümlerinde kullandı. 2003 senesinde ' Rapturka ' adlı albümü ile müzikseverlerle buluştu. Bu albüm Sezen Aksu’ nun evinde ve Sezen Aksu’ nun desteği ile oluşturuldu. Rapturka albümünde yer alan ' Kaybettim Seni ' isimli şarkısı ile geniş bir dinleyici kitlesi edindi ve Türkiye’ de ilk kez bir rap parçası müzik listelerinde zirvelere yükseldi. Ve şimdi yıl 2006 ve ikinci solo albümü ' Mecburi İstikamet ' tüm Ogeday sempatizanları ile buluştu.

Ogeday' ı bize anlatır mısın?

Tehlkikeli sözler okuyup dünyaya çatan rap şairi, sanatçısı, içindeki agresif ve protest ruhu sözlerine işleyen bir şair. Bazıları kalçadan, bacaktan, sexten bahsederken ben şarkılarımda dünya gerçeklerinden bahsediyorum. Bardağın dolu değilde boş tarafına bakanım. Pesimist chronic şarkılarımla aynı ruhu taşıyan insanlara sesleniyorum ve beni dinleyen kitle gün geçtikçe çoğalıyor.

Müzikle nasıl tanıştın?

Müzikle ilkokulda öğretmenimin beni zorla bir koroya sokmasıyla başladı, orada kendi yaş grubumdaki arkadaşlarım için eğitsel sözler yazmamı istemişti. Ağlaya ağlaya yazmaya başladım. Daha sonra bu zorlu görev hayatımın yavaş yavaş bir parçası olmaya başladı. Elimden kağıt ve kalem eksik olmadı.

Yazdığın ilk şarkı sözlerini hatırlıyor musun?

Kırmızı ışık senin için değil karmaşık / Geçmeye kalkma sakın ondan önce var sarı ışık./

Bu tarz aptalca çocuk sözleriydi...

Profesyonel olarak müziğe nasıl başladın?

Profesyonel müziğe adımım Aria Reklam Filmleri serüvenleri ile başladı. Aria2dan extra extra Card sana bana ona buna extra şart ! Daha sonra Sezen Aksu ile tanıştım. Kendi özel Studio' sunun kapılarını bana ardına kadar açtı. Vokallistlerini gönderdi. Tonmaisteri ve o zamanki aranjörü ile çalıştım ilk albümde.

Sezen Aksu' yla nasıl tanıştın?

Reklam müziklerimden dolayı beni dinliyormuş zaten daha sonra bir tesadüf eseri tanıştım, sonrasında Albüm. İlk albümüm Rapturka, ilk klip Yamacıma Gel ve arkasından insanların beni sevmesine yol açan ve hayran kitlemin oluşmasını sağlayan Kaybettim Seni ve Işın Karaca düetim Eski Bir Resim.

Işın Karaca ile nasıl başladın?

Işın Karaca benim yaptığım müziği seven ve inanan biri, bende onun sesine aşık olan bir rapper ve onun sesini bir rnb şarkısının içinde görmeyi ben çok istiyordum dinleyenlerimde istiyorlardı tesadüf bir günde yaptım şarkıyı sözleri vs derken Işın ile stuio kayıtlarına başladık.

2006 dan bu yana neler yaptın?

2006 da yurtiçi ve yurtdışı konserlerim oldu, reklam müzikleri yaptım. Yurtdışı: Rotterdam - Antwerpen - Nurnberg

Yurt İçi: Kemancı Kültür Merkezi - İstanbul Sanat Merkezi - Muğla Antik Tiyatrosu

Genelde yurtdışı konserlerim oluyor. Sanıyorum mecazi anlamları gurbetçiler daha çok kavrıyor.

Bu aralar neler yapıyorsun?

Biray Dalkıran' ın yönetmenliğini üstlendiği ve Kültür Bakanlığı ortak yapımı ' Cennet ' adlı sinema filmi için Soundtrack Senfonik albüm hazırlıyorum.

Albümden bahseder misin?

10 tracklik hepsi bana ait bir albüm. Bu albüm tarzımın tamamen dışında. Burada müzisyenliğim olacak, sesim bu albümde olmayacak.

Kimleri dinlersin?

Adamo-Aznavour - Enrico Macias - Frank Sinatra - Yıldırım Gürses ilk aklıma gelenler. 50 ve 70 ler beni büyülüyor. Belki onlar gibi beste yapamasam da yine onların ruhunu yansıtmaya çalışıyorum müziğimde.

Kendi tarzında kimleri dinlersin?

Kendi tarzımda Timbuland - Dr. Dre - Cypress Hill - Xzibit - Busta Ryhmes

Bizden kimleri dinlersin?

Barış Manço - Erkin Koray -Yıldırım Gürses bunlar en favorilerim. Şu anda ne dinliyorsun Ogeday dersen; Ezgi' nin günlüğü. Kendi tarzımda henüz kimse bir albüm yapamadı. Benimle rakip gösterilenler gibi Eminem -50 cent' den çalıntı müziklerle rap yapmıyorum çünki. O yüzden benim tarzımda salt bir albüm çıkmadı henüz ortaya. Sadece takdir ettiğim Underground rap sanatçısı eski arkadaşım Sagopa Kajmer var.

Neden kimse albüm yapamadı, sence bunun nedeni ne?

Bunun nedeni, henüz Türkçe Rap ve RnB kavramını anlayamadılar bazıları. Tamamen yurtdışından alıntılar yapılıyor. Özentiden başka birşey değil bu. Adamın biri resmen başka yabancı bir rapperin albümündeki beati çalıp altına kendi ismini yazıyor.

Bu kavramı anlamayı neye borçlusun?

Ben bu ülkede doğdum, burada büyüdüm ve burada öleceğim. Doğduğumda ilk nameler Ezan sesleriydi veya sokaktan geçen herhangi bir satıcının ürününü satarken mırıldandığı o ironik meldoilerdi. Aşık Veysel' in dizeleriydi. Bağlamaların tınılarıydı. Ben bunlarla büyüdüm, içime çektim bunların hepsini. İstesem de bunlardan sıyrılamıyorum. O yüzden müziğimde bu ezgileri görebilirsiniz.

Olmak istediğin yerde misin?

Asla değilim daha doğrusu hak ettiğim yerde olduğuma inanmıyorum.

Nerde olmak istersin?

Bazılarına göre belki en dip ama bana göre en yüksek bir mevkiide. Azınlık olarak gördüğüm sadece müzik ve sanat içinde olmak isteyen insanların içinde. Beni eğlendir müziği değil !

Dejenere olmuş yapıların içinde değil, sadece müziğin ve sihirli sözlerin prim aldığı bir yerde ama şu an için burası Türkiye değil. Ülke' de bir yozlaşmadır gidiyor, bunu anlamış değilim...

İstediğin yere ulaşmak için neler yapıyorsun?

İstediğim nokta ve ulaşmak istediğim herhangi bir şey için ekstra bir çaba sarfetmiyorum. Ben sabah kalkıyorum biraz dinledindikten sonra studioma yol alıyorum ve inandığım işi, müziğimi yapıyorum. Beni dinleyen dinliyor dinlemeyenler için de bir gün beni anlayacaklar diyorum. Yine dinlemeyenler içinde zevkler ve renkler tartışılmaz diyorum.

Yeteri kadar tanındığını düşünüyor musun?

Kendimi yeterince henüz tanıtamadım o yüzden bu konuda plak şirketimin hala ne yapmaya çalıştığını düşünüyorum.

İsminin anlamı ne?

Çok akıllı ve bilgili demek.

Sevgili Ogeday katıldığın için teşekkürler. Keyifli bir sohbet oldu. Sefalar getirdin...

CHRONİC

Ne yapsam boş değil elimde çaresiz kaldım gelme üstüme

Nerdesin en diptesin isteyerek düşmedin sen seçmedin incitmedin ama incildin bitsin diyorsun yapma niye böyle olsun yanımızda kal kıyamet kopsun dertlerin son bulsun her genç kiymetlidir bize er geç kötüler gelir dize sözüm size yaptığın kendine hakaret haketmedin bunu farkettir herkese her insan özeldir her insan tekdir benzersiz değersiz değildir hayat süren dolmadı ezelden süren bu atışma hiç son bulmadı görüyorum korkmuyorsun ecelden o zaman kal sende gitme tezelden...

İntihar çıkış değil kaçıştır sana kalıp çarpışmak yakışır bir varsın yada bir yoksun olan olsun deme bize son bulsun eğrisi doğrusu bu yalnız değilsin yalnız ölemezsin eğer gidersen dinlemezsen seni uçuruma itenleri göremezsin bırak yavşamışları beni hisset sen kalbinde yüreğinde kendi gücünü hisset sen beyninde saygı duy her şeye çiçekler kapanacak gidince yapma etme bize çiçek gerek güneş gerek tertemiz gelecek gerek tek bir sebep dertler bitecek herşey yoluna girecek zorsa bunları aşmak yolun sonsa yoksa solacak gençliğin kararın buysa..

Seninleyiz beraber bırakma şimdi ayaklan kalk yatağından hakkını ver çünkü buna değer evet buna değer çünkü çekip gidersen eğer gelecek diğer hüzünler senden sonra kalacaklar sönecekler birer birer bırak şimdi bunları o hayatın karmaşası alışması zor zorluklara karşı koyması.

 
Toplam blog
: 1929
: 661
Kayıt tarihi
: 11.11.06
 
 

  Hayatı ciddiye almam, emeği çok ciddiye alırım. Dünyanın en vazgeçilmez üçlüsü; çocuklar, çiçek..