Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ağustos '08

 
Kategori
Aile
 

Oğluma mektubumdur

Oğluma mektubumdur
 

Sevgili Oğlum,

Biliyor musun, seni ilk kucağıma aldığım andan itibaren, hayatımda yeni bir sayfa açıldı. Derler ya, babalık sonradan öğrenilir diye, ama annelik öyle değil, kadının içinden gelen bir şey. Bebeğini kucağına alan her anne, o anda, annelik içgüdüsüne sahip oluyor. O andan itibaren, beyninin her kıvrımını, bebeğini koruma, ihtiyaçlarına yetebilme için düşünce üretmeye sevkediyor. Bana da aynısı oldu, biliyor musun?

Hatırlıyor musun, düşüp yaralandığında, senden çok ben ağlardım. Çocuk bu, düşe kalka büyür. Ama senin canını yakan her durum, benim canımı iki kat yakardı. Bebecikken olman gereken aşılarda, ağlamanı duymamak için, seni hemşireye teslim edip diğer odaya kaçardım. Kafanı duvara çarpıp dikişe gidişimizi, senin kafana dikiş atılırken, benim dışarıda tepinerek ağlayışımı hatırlıyor musun?

Farkında mısın, hayat bir yarış. Etaplar halinde koşulan bu yarışın içinde, ister istemez yer alıyorsun. Senin için yapabileceğim, etaplara hazırlanman için destek vermekten öteye geçemez. Fazla hırslı olmanı istemem. Ama az hırslı da olma. Herşey kararında güzeldir. Önüne bir hedef koy, o hedefe ulaşmak için yapabileceğinin en iyisini yap. Hedefin, asla ulaşamayacağın uzaklıkta olmamalı, yoksa hayal kırıklığı yaşarsın. Hedefin, zaten ulaşmış olduğun derecenin altında da olmamalı. O zaman da gayret göstermene gerek olacak bir çalışma içine girmezsin. Hedefin, sana uygun büyüklükte olsun. Ve, o hedefe ulaşmak için elinden gelenin en iyisini yap.

Görüyor musun, insanlar çeşit çeşit. Her an her türden insanla karşılaşabiliyorsun. Arkadaşlarını ve dostlarını seçerken nelere dikkat etmen gerektiğini sana öğretebildiğimi düşünüyorum. İnsanlara, kıyafetleri, sosyal durumları, görünüşleri, kökenleri ile ilgili önyargı beslememeni, arkadaş ve dost seçiminde, insanlığına ve erdemlerine dikkat etmen gerektiğini sana anlatmıştım. Eş seçiminde de, bu özelliklere dikkat etmelisin. Eşini, dost payesi vermiş olduğun insanlardan seçmeye özen göstermelisin. Eşin, güzel olmak zorunda değil. Bil ki, çirkin kadın yoktur. Sevgi her insanı güzelleştirir. Önemli olan, senin onu nasıl gördüğündür. Önemli olan, sana değer katıp katmadığı, seninle birlikte yol alıp alamayacağıdır. Bana böyle birini getirirsen, bil ki onu bağrıma basarım. Şudur-budur demem. Kızım bellerim.

Düşünüyor musun, ‘ileride nasıl bir insan olacağım, ne yapacağım’ diye? Düşün. Senin vicdanlı, alçak gönüllü, kararlı, sebatlı ve iyiliklerle dolu ve erdemli yetişmen için gerekli eğitimi verdiğime inanıyorum. Gerisi sana kalmış. Hayatta, kendin ve sorumluluğun altındaki insanlar için birçok kararlar alman gerekecek. Kararlarını alırken, önce aklına, sonra yüreğine sor. Vicdanının sesini dinle. Ve herkes için en doğru kararı almaya gayret et. Ne kararlarında bencil davran, ne de fedakar.

Sevgili oğlum, sana diyeceklerim elbette ki bitmedi. Mektubun devamı için bana süre ver. Sana anlatmam gereken o kadar çok şey var ki, ama artık yaşlı bir kadınım, çabuk yoruluyorum. Bu günlük yetsin.

Sana tekrar, ve hatta tekrar yazacağım. Şimdilik hoşça kal.

04/01/2008

 
Toplam blog
: 19
: 909
Kayıt tarihi
: 27.06.08
 
 

1960 İstanbul doğumluyum. Eczacıyım. 2 Çocuk annesiyim...