Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '11

 
Kategori
Üniversiteler
 

Öğrenciden haraç toplamak Devletin HARC'ı değil...

Öğrenciden haraç toplamak Devletin HARC'ı değil...
 

Öncelikle MB sayfasının yeni sürümünü genel hatlarıyla beğendiğimi söylemeliyim. İnternet dünyasında sürekli değişim ve dönüşüm esastır. MB da bu dönüşümü sağlamış görünüyor MB sayfasının eski haline alıştık bu sürüme alışmak biraz zaman alıacak gibi duruyor. nitekim pek çok yazarımız yeni sürümü beğenmediğini  söylüyor ama türk toplumu gelenekçi olsada yeniklere cabuk uyum sağlayan bir toplumdur. bazen bende yazıları okurken konsantre kaybı yaşıyorum bunun sebebi yeni yazı stilindemi tam olarak emin değilim ama zamanla alışcağımı düşünüyorum. her şeye rağmen  MB yeni sürümü hepimize hayırlı olmasını diliyorum

Bir üniversite öğrencisi olarak beni son derece rahatsız eden bir duruma yani üniversite harçlarına yeni çıkan bir kanun ışığında değinmek istiyorum. 26 ağustos tarihli resmi gazetede yayımlanan ''2547 sayılı Yüksek Öğretim Kurumları'' kanuna göre  okulu uzatan üniversite öğrencilerinden  alttan aldıkları her ders için ayrı ayrı olarak ekstra harç talep edilecektir, ve istenen miktarlarda gerçekten korkunç boyutlardadır, okulu uzatan bir öğrenci bir dersi 3 cü kez alıyorsa o ders için %300  4 cü kez alıyorsa% 400 zamlı olarak harcını ödeyecektir. Zaten öğrenciden alınan harç miktarının haddinden fazla olduğu yetmezmiş gibi birde böyle bir düzenlemeyle öğrencinin sırtına daha fazla bir yük bindirilmesi gerçekten rahatsız edici bir durumdur. bu kanunun detaylarını zaten bu konuyla ilgilenen öğrenci arkadaşlar internetten rahatlıkla bulabilirler, bu kanunun çıkma amacını henüz anlayabilmiş değilim. ne yani öğrenci alttan ders alıyor diye devlet daha mı fazla masrafa giriyor? yani öğrenci ders çalışssın alttan ders bırakmasın diye böyle bir teşvik amacıyla çıkıyorsa bu kanun gerçekten trajikomik bir durum var demektir.

Eğitimde fırsat eşitliği ve parasız eğitim ilkesi anayasal güvence altındayken Devletin öğrencisine adeta mafya gibi davranıp öğrenciden haraç kesmesi zaten anayasal bir suçtur. Bugün geldiğimiz noktada üniversite öğrencisi olmak gerçekten çok zorlaşmıştır, hem okuyan öğrenciler için hemde onları okutan aileleri için.

Devletimiz her ile bir üniversite yapmakla övünüyor. üniversitesiz il kalmasın kampanyaları yürütülüyor.  Türkiyede var olan üniversite sayısı devlet ve özel toplam 166 yi buldu, yaklaşık 3 milyon üniversite öğrencisi var ve onbinlerce akademisyen üniversiteler bünyesinde mevcutlar. Türkiyedeki üniversitelerin sorunlarıyla ilgili yüzlerce sayfa yazı yazılabilir ama ben sorunları öğrencileri daha doğrusu üniversite harçları  ve öğrencinin maddi sorunları noktasına indirmek istiyorum. üniversite harç miktarları bugün itibariyle örneğin İİBF de normal öğretim 313 TL ikinci öğretim 1155 TL  mühendistlik fakülteleri normal 587 ikinci öğretim 1529 TL. bu rakamlar gerçekten korkunç boyutlarda dünyada bizim devletimizden başka öğrencisine eziyet eden başka bir devlet var mıdır bilmiyorum.

Bugün artık üniversiteler sadece birer eğitim kurumu değil artık devlet için ve o üniversitenin bulunduğu il için bir ticarethaneye dönüşmüş durumda, öğrencide sadece bir öğrenci değil soyulacak kaz konumunda duruyor. her ile bir üniversite açmaın altında eğitim kaygısı yatmıyor, bugun devlet isteyen herkesin çok fazla zorlamadan üniversiteye girebilmesini sağlıyor. bir ile üniversite yapılıyor  o ilin ekonomisi canlanıyor o şehirde kira fiyatları en az 3 kat artıyor. ben normalde ederi 200 TL  etmeyecek bir eve 600 TL veriyorum, devlet herkesi üniversiteli yapıyor ama yurt yapmayı akıl edemiyor. öğrencinin barınma sorunu hala çözülebilmiş değil öğrenciyi okuması için başka bir şehre gönderiyorsunuz peki barınma sorunun nasıl akıl edemiyorsunuz? bugun özel üniversite yurtları 200- 300 hatta büyük şehirlerde 500 civarında geziyor bunlar aylık rakamlar.

bugün asgari ücretin 600 TL emekli maaşlarının ortalama 800 tl olduğu bir ülkede yaşıyoruz ve milyonlarca ailenin aylık ortalama gelirleri 1000-1500 tl civarında hatta bu rakamlara ulaşamayan milyonlarca aile var. bu ailenin bir çocuğu en tabi hakkı olan üniversiteyi okumak için başka bir şehre gidiyor. bir üniversite öğrencisinin şehirlerden şehire değişir, genelde büyükşehirlerde daha fazla olmak üzere  AYLIK en 500-600 TL harcıyor,bu hiç bir ekstra masrafı olmayan sade yaşayan bir öğrenci için geçerli büyük şehirlerde bu sayı 1000-1500 tl yi buluyor.  her ne kadar görmezden gelinmye çalışılsada  milyonlarca aile için çok travmatik bir durumla karşı karşıyayız. Devletin yıllarca öğrenciyi sömürmek için kullandığı harç sistemini kaldırması gerekiyor, öğrenciden alınan harçların bir kısmı öğrencinin kırtasiye ve barınması için kullanıldığı geri kalan kısmın ise üniversitelerin bütçelerine dahil edildiği yönetmeliğe söyleniyor. ancak üniversitelerin öğrenciden alınacak harçlara çok ihtiyaç duymadan eğitim giderlerini karşılayabilimesi noktasında başka kaynaklar kullanılabilir, keza bugün türkiye başka ülkelere yüzmilyonlarca dolar hibe edebilecek bir noktaya yükselmişken egitim harcamalarını öğrenciye yüklemesi devletin ekonomik büyümesiyle bir tezatlık oluşturuyor.

Genç nesline sağlam bir gelecek vaademeyen devletlerin gelecekleri karanlıktır. Türkiye genç bir ülkedir geriden gelen nesil ile her alanda dünyanın en büyük devletlerinden biri olma yönünde ilerlerlemektedir. ne yazıkki devlet bugün kendi genç nesline sokaklarda terörist muamelesi okullarda soyulcak kaz muamelesi yapmaktadır.. Devlet bugün bulunduğumuz noktada ben ve benim gibi milyonlarca genç nesli için sağlam bir gelecek vaadetmiyor, bu yetmezmiş gibi verdiği öğrenim kredisi yoluyla bize faiziyle 10 bin TL ye varan bir senedin altına imza attırarak bizim hayata 10bin TL eksiden başlamamıza sebep oluyor yani devlete 10 bin tl borçluyum peki devlet bana ne vaadediyor iş hayatında bu meçhul.! . bize yetişmedi ancak bizden sonraki nesiller için öğrencinin sırtında bir kambur olan harç sorunu çözüme kavuşur bunu umut ediyor ve bekliyorum, muhtaç olduğumuz kudret damarlarımızdaki asil kanda mevcuttur...

dd

 
Toplam blog
: 31
: 3018
Kayıt tarihi
: 01.07.10
 
 

Kimi eskidiği için yaşar. Kimi yaşadıkça eskir. Ne tohumda keramet. Ne toprakta. Ne başakta. Mari..