Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '17

 
Kategori
Güncel
 

Öğrenme Güçlüğü Çekiyorsanız Disleksi Olabilirsiniz

Öğrenme Güçlüğü Çekiyorsanız Disleksi Olabilirsiniz
 

Ben bir Disleksi’yim. Evet duymadınız disleksi ve bunu 32 yaşımda öğrenmiş olmam ayrı bir acı da vermiyor değil hani.

Öncelikle sizlere Disleksinin tanımını yazayım. Amerika Psikiyatri Birliği’nin tanımına göre Özel Öğrenme Güçlüğü; zekası normal ya da normalin üstünde olan bireylerin, standart testlere göre yaş, zeka düzeyi ve aldığı eğitim göz önünde bulundurulduğunda okuma, matematik ve yazılı anlatım düzeyinin beklenenin önemli ölçüde altında olmasıyla tanısı konulan bir bozukluktur.

Tabi ilk başta sizin kafanızda bu tanım daha da büyüdü. Biraz anlamanıza yardımcı olayım. Şöyle ki; disleksi bir fiziksel, zihinsel ve duygusal bozuklukluk değildir ve disleksi bir hastalık değildir. Bende en az sizin kadar bedenen ruhen gayet normal biriyim ama; okuma hataları yapıyorum yani benzer/sesteş harfleri karıştırıyorum (d-b-p, m-n, t-f / b-p, t-d, f-v, s-z), harf sırasını ters algılıyorum (çok = koç ; en = ne ; ve = ev …), harf atlama yapıyorum (kabak = kabk), aşina olmayan veya nadiren kullanılan kelimelerde okuma yada telaffuz güçlüğü ve aynı satırı okumaya devam etmede veya bir sonraki satırı okumak için sağdan sola geçme güçlüğü gibi belirtileri mevcut. Yazma hataları ve okuduğunu anlamada, algılamada olmak üzere belirtileri var.

Çocuğunuz da okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim de olmak üzere etkenler var. Bu durum tespit edilirse özel eğitim müdahalesi ile eğitim yaşantılarına sorunsuz devam edilebilir. Sadece disleksi bir hastalık olmadığı için bir tedavisi de yok.

Tabi tanımı ve az da olsa belirtilerinden bahsettim. Peki, ya disleksi olup ta tanıdığınız insanlara bir bakalım: Bunlar; Albert Einstein, Mozart, Leonardo da Vinci, Walt Disney, Stephen Hawkings, Thomas Edison, Ebru Cündübeyoğlu, Refika Birgül, Alphan Manas ve Aslı Enver.

Bunu bu yaşımda anlamış olmam benim için üzücü oldu; çünkü bende bir terslik olduğunu hissetmiştim ve bunun nedenini bir türlü bulamamak canımı sıkıyordu.

Şimdi sebebini biliyorum ve disleksi ile yaşayıp belirtilen neden kaynaklandığını biliyorum.

Geç olmadan özelliklerde çocuklarda keşfedilmesi, belki ilerde doğabilecek psikolojik sorunları da önlemiş olursunuz.

Sevgiyle Kalın…

 
Toplam blog
: 13
: 379
Kayıt tarihi
: 27.06.17
 
 

İşte öyle biri.. ..