Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Kasım '10

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Öğretme, eğitme ve öğretmenlik

Öğretme, eğitme ve öğretmenlik
 

Dersini aktaran öğretmen


“Öğretmenler; Cumhuriyetin fedakâr öğretmen ve eğitimcileri, yeni nesli sizler yetiştireceksiniz. Ve yeni nesil sizin eseriniz olacaktır. Eserin kıymeti, sizin beceriniz ve fedakârlığınızın derecesiyle orantılı olacaktır. Cumhuriyet; fikren, ilmen, fennen, bedenen kuvvetli ve yüksek karakterli koruyucular ister. Yeni nesli, bu özellik ve kabiliyette yetiştirmek sizin elinizdedir... Sizin başarınız Cumhuriyetin başarısı olacaktır.” - Mustafa Kemal ATATÜRK

***

İnternette öğretmenimizin resmini görünce, ilköğretmen okulu yıllarıma yönelik bir anım belleğimden fırladı. Ne mi? Hemen aktarayım. Okulumuza yeni atanan biyoloji öğretmenimiz SK çok genç ve güzeldi. Dersini tahta başında anlatırken yüzü tümden tahtaya dönük olurdu ve sık sık ve aniden dönüp öğrencilerini kontrol ederdi. Bir keresinde döndüğünde bir arkadaşımızın bakışlarına çakıldı ve tebeşiri onun yüzüne fırlattı! Gerisi belli… Bellekte çiçeklenen anılar çok. Ne ki buraya aktarmaya sayfalar yetmez.

***

Kasaca ve anlaşılır tanımıyla öğretme; bilgi vermek, eğitme; verilen bilgileri uygulamaya koymak, öğretmenlik; öğretme ve eğitme işlevini ustaca uygulama sanatıdır. Her yıl 24 Kasımda içimden gelenleri kâğıda dökmek ve yayımlatmayı alışkanlık edindim. Bu kez de öyle oldu diyebilirim. Ne ki görüntüde de içerikte de başkalık olsun istedim.

Öğretmenlik mesleğinin kan kaybında olduğunu görünce içim acıyor! Dün meslekte öncelikle idealizm (ülkücülük) vardı. Bugünse öncelik maddiyata (parasal güce) odaklandı. Dünün öğretmeni, emekli olduğunca zar zor ev sahibi olabiliyordu. Bugün öğretmen mesleğinin ilk yıllarında kentte görev yapabiliyor, evi de arabası da var.

Etkilendiğim ya da bir şeylere üzüldüğüm için yüzleşmeye girdim. Geliniz bu yüzleşmeyi birlikte yapalım.

Yüzleşme

(İnandırdın Öğretmenim)

“Her yer sımsıcak.” demiştin
Üşüyorum öğretmenim
Dik durmamı istemiştin
Düşüyorum öğretmenim.

Çarşı başka, pazar başka
Yeni kuşak mı, bambaşka
Alan kaçar, var pılışka
Şaşıyorum öğretmenim.

Pazarda seni görünce
İçim yandı ince ince
Sen:“yumurtaaa! ” deyince
Pişiyorum öğretmenim.

“Haklılar kazanır.” dedin
Haksızlıktan söz etmedin
Boşuna ümitlendirdin
Taşıyorum öğretmenim.

“İnsanlara güven olmaz
Mağdur kişi hakkın almaz
Çalışanlar darda kalmaz.”
Aşıyorum öğretmenim.

Sen yine de görev yaptın
Bizim için neler yaptın
Sana sitem eder miyim
Coşuyorum öğretmenim.

Muhsin DURUCAN

“Eğitimdir ki bir milleti ya hür, bağımsız, şanlı, yüksek bir topluluk halinde yaşatır; ya da milleti esaret ve sefalete terk eder.” Diyor Başöğretmenimiz…

Dünün ve bugünün öğretmenlerinin 24 Kasım Öğretmenler Günü’nü kutluyor, esenlikler diliyorum.

*

Muhsin DURUCAN

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..