Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Şubat '10

 
Kategori
Eğitim
 

Öğretmen Nasıl Olmalıdır?

Öğretmen Nasıl Olmalıdır?
 

Ülkemizde öğrenci,öğretmen,veli ve öğretim görevlilerinin toplam sayısı ortalama elli milyon kişiyi kapsamaktadır.Yani Ülkemizin üçte iki nufusu eğitim ile bir şekilde bağlantısı var.Eğitiminde öğretmen ile bağlantısı çok büyük bu yüzden öğretmenin morali,eğitimi,sosyalleşmesi,kişiliği tümden ülke ile alakalıdır.Öğretmeni nasıl öğretmenliğe hazırlamak,tatilini,ekonomik düzeyini,toplumsal gelişimini sadece MEB değil diğer bakanlıklarda üerine düşen görevi almalıdır.İhtiyaçları,olması gerekenleri,nerede olduğumuzu,kime ne kadar görev düşeceğini en başatan ele almak.Eğitimi yeniden şekillendirmek öğretmenle başlayacaktır.

Öğretmenin mesleki bilgisinin yanısıra kişiliği,tutum ve davranışı çocuk üzerinde etkisi çok önemlidir.İlkokullarda çocuk öğretmeni örnek alır.Öğretmen sert ve otoriter olursa çocuk çekingen ve suskun olur.Çocuk kendisini ifade edemez sadece not için çalışır.

Başarının beş şartı vardır. 1-Öğrencinin kendisini tanıması 2-Öğrenmeyi yönetmesi 3-İçindeki potansiyeli fark edip geliştirmesi 4-Kendine uyan başarı tekniklerini içselleştirip kullanarak ,performansını güçlendirmesi 5-Motivasyonunu arttırması ve belki de en önemlisi hedef koyup o hedefe ulaşmak için çabalaması. Bu beş motivasnun uygulanmasında öğretmen etkili ve verimli olmalıdır.Veli öğretmen işbirliği sağlanarak başarı kuralları uygulanmalıdır.Öğrencilerin kendi isteklerinin farkında olmaması ,güven eksikliği, çevreyle etkileşimini olumsuz etkiler ve başarısız olma sebepleridir.Öğretmen başarısız öğrenciye umut vermek,kendine güvenini artırmak ile başarıyı kazanabilme koşulları oluşturacaktır.Her öğrenci kendi öğrenme yöntemini oluştururken öğretmen yardımcı olmalıdır.Çünkü öğrencinin öğrenme yöntemi yoksa başarılı olamaz.Öğrenme yöntemi kişiden kişiye farklılık gösterir.[1] Öğretmen bilgi vermenin dışında öğrenciye bilgiye nasıl ulaşılacağını ve bilgiyi nasıl kullanacağını öğrenciye öğreterek öğrencinin planlı çalışmasında etkili olmalıdır.


[1] İ.Erdoğon, Verimli Ders Çalışma Yöntemi, İstanbul, 2006, s.2

Öğretmen öğretmenlik mesleğini sevmelidir.Okulda doğru ve yanlışları net bir şekilde uygulamalıdır.Çelişkiler olursa çocuk iyi ve kötüyü yerleştirmede zorluk çeker.

Çocuk için öğretmen anne babadan sonra iletişim kurulabilecek en yakın kişidir.Öğretmen öğrenciye güven vermelidir,sırlarını saklayabilmelidir,öğretmen öğrencinin gelişim düzeyini bilerek ders vermelidir.Çocuğun kişilik gelişiminde öğretmenin olumlu tutum ve davranışları,sabırlı ve hoşgörülü olması,güleryüzlü olması,sevecen olması,ilgili olması ve mesleğinde kendisini yenilemesi gerekmektedir.Öğretmen çocuğun gelişimsel özelliğini bilerek ancak bireysel özelliğine göre davranmalıdır.

Öğretmen öğrencilerin aileleri ile işbirliği yapabilmeli,öğrencilerin davranışlarındaki tutarsızlıkta aile okul davranışlarının uyuşmaması gibi durumları incelemelidir.Eğer aile ve okul davranışı uyum göstermiyorsa öğrenci davranışı benimsemede zorluk çekecektir.Öğretmen ders programı hakkında velileri bilgilendirmelidir.,

Öğretmen kendisini yenilemeli ve bilgisini arttırmalıdır.Öğretmen çocukların sosyalleşmesinde en önemli etkendir.Öğrencilerin sosyalleşmesi için öğretmen sosyal olmalıdır.Yeni bilgilerden haberdar olmalıdır.

Öğretmenin beden ve ruh sağlığı yerinde ,insanlara sevgiyle bakabilen,yaptığı işi seven,kendisine güvenen, bir yapıda olmalıdır.

Öğretmen derste öğrencinin yaratıcılığını ve yeteneklerini kullanabilecek ortamlar koşullar oluşturmalıdır.Öğretmen arkadaşlık kuramayan öğrencilere yardım ederek kendilerine güven duygusu kazanmalarını sağlamalıdır.Çocuklar beş yaşından sonra arkadaş ilişkilerini arttırmak isterler hatta grup kurarak grup arkadaşlığı oluştururlar.Öğretmen veli işbirliği ile grup arkadaşlıklarını fazlaya kaçmadan kontrol etmelidir.

Öğretmen ve öğrenci iletişiminin en etkili olduğu ortam demokratik ortamdır.Demokratık olan öğretmen öğrencilerde ayrım yapmadan ,tutarlı davranış içinde olan öğretmendir.Demokratik sınıflarda kurallar önceden bellidir.

Öğretmenin ihtiyaçları ve eğitimi sadece Milli Eğitim Bakanlığına ait değildir.Diğer bakanlıklarda bu görevde yerini almalıdır.

İDEAL ÖĞRETMENİN MESLEK ÖZELLİKLERİ Mesleğini seven öğretmen eğitim öğretim etkinliklerinde ,sınıf yönetiminde etkili olabilecektir.İdeal öğretmenin,mesleksel özellikleri arasında mesleğini sevmesi,hem yönetici hem öğretmen tarafından en yüksek düzeyde işaretlenen maddeyi oluşturur.Velilere göre öğretmenin mesleksel özellikleri arasında ,öğrenciler arasında ayrım yapmaması,öğrencileri bir üst öğrenime ve hayata hazırlaması ,okul-aile işbirliğine önem vermesi, beklentilere uygun ideal öğretmen özellikleridir.Öğrendiklerini uygulamaya koyan öğrenciler yetiştirmesi dikkat çekici bir özelliktir.[1] Çocuk için öğretmen anne babadan sonra iletişim kurulabilecek en yakın kişidir.Öğretmen çocukla olan iletişiminde ilk etkenin güven verecek ortam ve ihtiyaçlarının karşılanabilirliği çok önemlidir.Bu yüzden öğretmen güler yüzlü,sıcak,sır saklayabilen ve çocuk gelişimini bilen yapıda olmalıdır. Çocuğun kişilik gelişiminde öğretmenin olumlu tutum ve davranışları ,sabırlı,hoşgörülü olması ,ilgili olması ile ilgilidir. Öğretmen çocukların gelişimsel özelliklerini bilmelidir.Bireysel özelliğine göre davranmalıdır. Öğretmen öğrencilerin aileleri ile işbirliği yapabilmelidir.Öğretmenin ve ailenin farklı tutum ve davranışları çocukta davranışın yerleşmesini engeller.Bu yüzden okul aile işbirliğinin sağlanmasını,program hakkında velinin bilgilendirilmesi sağlanmalıdır.

Öğretmenin öğrenci ile en etkili iletişimin olduğu ortam



[1] K.Keskinkılıç. “Türk Eğitim ve Okul Sistemi Yönetimi”

İDEAL ÖĞRETMENİN MESLEK ÖZELLİKLERİ Mesleğini seven öğretmen eğitim öğretim etkinliklerinde ,sınıf yönetiminde etkili olabilecektir.İdeal öğretmenin,mesleksel özellikleri arasında mesleğini sevmesi,hem yönetici hem öğretmen tarafından en yüksek düzeyde işaretlenen maddeyi oluşturur.Velilere göre öğretmenin mesleksel özellikleri arasında ,öğrenciler arasında ayrım yapmaması,öğrencileri bir üst öğrenime ve hayata hazırlaması ,okul-aile işbirliğine önem vermesi, beklentilere uygun ideal öğretmen özellikleridir.Öğrendiklerini uygulamaya koyan öğrenciler yetiştirmesi dikkat çekici bir özelliktir.[1] Çocuk için öğretmen anne babadan sonra iletişim kurulabilecek en yakın kişidir.Öğretmen çocukla olan iletişiminde ilk etkenin güven verecek ortam ve ihtiyaçlarının karşılanabilirliği çok önemlidir.Bu yüzden öğretmen güler yüzlü,sıcak,sır saklayabilen ve çocuk gelişimini bilen yapıda olmalıdır. Çocuğun kişilik gelişiminde öğretmenin olumlu tutum ve davranışları ,sabırlı,hoşgörülü olması ,ilgili olması ile ilgilidir. Öğretmen çocukların gelişimsel özelliklerini bilmelidir.Bireysel özelliğine göre davranmalıdır. Öğretmen öğrencilerin aileleri ile işbirliği yapabilmelidir.Öğretmenin ve ailenin farklı tutum ve davranışları çocukta davranışın yerleşmesini engeller.Bu yüzden okul aile işbirliğinin sağlanmasını,program hakkında velinin bilgilendirilmesi sağlanmalıdır. Öğretmenin öğrenci ile en etkili iletişimin olduğu ortam demokratik ortamdır.Demokratik olan öğretmen öğrencilerde ayrım yapmadan tutarlı davranış içinde olmalıdır.Demokratik sınıflarda kurallar önceden belirlenmiştir.Kurala uymayanlar cezalandırılır,uyanlar ödüllendirilir.Bu cezalar hafif olmalıdır.Bu tür davranışlar öğrenciyi olumlu yöne yönlendirir.Cezalarda dayak kesinlikle olmamalıdır. Demokratik öğretmenin yanında öğrenci bağımsız,özgür düşünebilen,yaratıcı,yeteneklerini ortaya koyabilen bir öğrenci olduğu görülmektedir. [2]


[1] K.Keskinkılıç. “Türk Eğitim ve Okul Sistemi Yönetimi” [2] Dirim,A. Çocuk Ruh Sağlığı, İstanbul, 2003

 
Toplam blog
: 285
: 4026
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

      Üniversiteyi Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde Fizik öğretmenliği bölümünden..