Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Haziran '09

 
Kategori
Müzik
 

Okay Temiz ve Perküsyon Gurubu Galata Şenliğindeydi ( Videolu)

Okay Temiz ve Perküsyon Gurubu Galata Şenliğindeydi ( Videolu)
 

Okay Temiz ve Gurubu / ezgi umut


14 Haziran Pazar Galata; 2009 Şenliğinin son gününde de değerli pek çok müzisyeni konuk etti.
GÖZDER topluluğunun güzel konserinden sonra kulenin tam da dibindeki kahvede oturduk. Yeni kuşakların pek de bilmediği o eski, tahta çerçeveli, açılması için de iki elle tutulup yukarı sürülen camlar İstanbul'un eski günlerine sürükledi beni. Sonra tam ayrılacakken mekandan baktım ki yeni konser başlayacak. Artık umudu kesmiştim konserden. Sanırım uzunca bir süre elektrikler kesikti.

Okay Temiz ve perküsyon gurubunu bilir misiniz? Ben bir zamanlar yıllar yıllar önce radyoda sanki dans müzikleri ya da jazz çaldığını anımsadım. Oktay Temiz uluslararası çok iyi tanınan değerli bir vurmalı çalgılar üstadı. Gitmediği ülke kalmamış gibi geldi bana Vikipedya'dan bakınca. Okay Temiz'in sayfasına da mutlaka bakmanızı öneririm. İcat ettiği çeşitli müzik enstrümanları da var. Çalıştırdığı ritm terapi gurupları var. Gölcük depreminden sonra bölgedeki çocuklara yönelik ritm terapi çalışmaları da yapmış.

Pek çok kültürün tınılarını canlandıran böylesi bir konser de insanın ufkunu açıyor. Bir blog arkadaşımızın deyimi ile Galata'da devre mülk tutan kuşlar da izleyiciler arasındaydı ve mutlu ötüşleri ile koroya katılmakta gecikmediler. Aralarında sığırcıklar ne kadardı bilemem artık. Sığırcıklar enstrüman seslerini taklide bayılırmış.

Bir ara izleyiciler arasında sevimli güzel bir bebeği kucaklamış, müzik dinleyen şair Haydar Ergülen'i gördüm. Çocuklar da çoktu. Müzik kültüründe yetişen mutlu çocuklarımızın artıyor olması ne güzel diyerek sevindim. Bir de babasının yanında müzik yapmaya uğraşan, gayretli minik bir delikanlı da vardı.

Sahnede canlı dinamik bir gurup, hani elimden gelse ben de fırlayıp, aralarına karışıp o davullara vuracaktım ya zor tuttum kendimi. Gerçekten de insana yaşadığını hissettiren bir tını vardı Okay Temiz'in müziklerinde. İlk anda önde sıralanmış oturan gurup elemanlarını fark etmemişim. Davullara vurmaya başladıklarında büyülendim desem abartılı olmaz. Vurmalı enstrümanlarla bu denli etkileyici müzik yapabileceklerini düşünmediğimden şaşırdım. Müziğin o coşkun sesine ve ritmine kaptırdım kendimi ve istedim ki hiç bitmesin. Çok güzeldi. Kalp atışlarımı duydum, at üzerinde dağlarda gezdim, Afrika'ya uzandım, çöllerde kum fırtınalarını aştım...

Fazla söze gerek yok.Keşke orada olsaydınız.Yine de konserden küçük kesitleri ekliyorum izleyemeyenlere.

http://vids.myspace.com/index.cfm?fuseaction=vids.individual&videoid=59111131

http://www.okaytemiz.com/index2.htm

 
Toplam blog
: 566
: 1338
Kayıt tarihi
: 11.07.06
 
 

Edebiyatla ilgileniyorum. Ayrıca amatörce belgesel film çalışmaları yapıyorum ve kültürel etkinlikle..