Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ağustos '21

 
Kategori
Eğitim
 

Okullar açılacak mı?

Milyonlarca öğrencinin veya velinin son zamanlarda akıllarında tek bir soru var, okullar açılacak mı? Yapılan açıklamalarda bakanlar yüz yüze eğitimden vazgeçemeyiz açılacak diye konuşuluyor. Okulların açılması virüsün yayılış hızını ne kadar tetikler? Virüsün artması ile birlikte bütün okulların kapatılması ekonomiyi nasıl etkiler bunları düşünerek hareket etmeliyiz. Okullar açılırsa virüs bir nebze hızlı yayılmaya başlanır ama üniversiteleri açarsanız bir göç oluyormuşcasına insanlar şehirden şehire gidecek ve önlemleri pek takmayacaklar. Üniversitelerde öğrenciler 4 kişilik, 3 kişilik veya daha fazla kişili odalarda kalacaklar. Ortak kullanım alanlarını kullanacaklar bu virüsün yayılma hızını arttıracaktır. Peki şöyle diyelim, yurtta kalan üniversite öğrencisi pozitif oldu bundan sonra ona ne yapılacak? Bütün yurt karantinaya mı alınacak yoksa o öğrencinin odasındakiler ile birlikte nereye tahliye edilecek? Yurtlara sadece aşı olanlar mı yoksa aşı olan veya olmayan karışık bir şekilde mi alınacak? Bence virüs şuan yayılım hızı çok düşükte çünkü insanların aşı olması ve kafalarında ben aşı oldum zaten yakalanmam gibi psikolojik düşünmeside virüsün yayılmasını etkiliyor. İnsanlar virüs bana  ya bulaşırsa ya ölürsem korkusu ile psikolojisini etkiliyor ve koronavirüse yakalanması kaçınılmaz olabiliyor. Ben şahsen geçen yıl bu zamanlar yakalanmıştım. Ama şöyle yakalandım evde tadilat vardı, ustalar yavaş çalışıyordu ve bende psikolojik olarak artık işin bitmesini ve rahatlamak için ustalara baskı yapıyordum ama onlar hala yavaş çalışmaya devam ediyordu ben bunların yavaş çalışmasını kafaya taktım tozun pisliğin içinde gezerken evin içinde koronavirüs'e yakalandım. Neyse ki allahtan hafif şekilde atlattım. Yüz yüze eğitimin artık bütün riskleri alarak açılması gerek. Çünkü artık insanlar uzaktan bir şey öğrenemiyor veya o saatte işleri oluyor. İlkokul veya ortaokul öğrencileri için çok fazla iyi olmuyor uzaktan eğitim. 1.sınıf öğrencisi okula yeni başlamış uzaktan okuma yazmayı nasıl öğrensin? Benim tahminimce bu sene bütün riskler alınarak okullar açılacak ve virüsü sonsuza kadar yok edip eski günlerime döneceğiz. 

Okuduğunuz için teşekkürler :)

 
Toplam blog
: 4
: 128
Kayıt tarihi
: 29.10.20
 
 

22.04.1999 Ankara'da doğdum Gümüşhane Üniversitesi 4.Sınıf Gazetecilik bölümü okuyorum Teme..