Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Şubat '11

 
Kategori
Eğitim
 

Okullarda proje çalışmaları

Kişi eseri ve projesi ile değerlendirilir. Kurumlar da, paydaşlarının kattıkları eser ve projelerin değeri ile tanınır. Her kim olursa olsun yaptığı bir iş, ürettiği bir proje ile tanınır, onunla markalaşır. En azından ilk aşamayı bu şekilde atlatır. (Bazı sanatçılar kendilerini zirveye ilk söyledikleri eserlerle ulaştıkları gibi.) Kişi çalıştığı kuruma katkı yapmalı, katılabilmeli ve kararlarında söz sahibi olabilmelidir. Katkı yapabilmenin en kestirme yolu eserlerini konuşturmak, projeler sunmaktır. Okullarımız da çok paydaşlı kurumlardır. Öğrencisi, öğretmeni, velisi, personeli ve diğer çalışanları ile çok ortaklı bir kurum. Çok paydaşlılık proje üretiminde avantajdır. Okullarda Ne Tür Projeler Üretilebilir? 

  1. Okulun bulunduğu yere göre çevrenin sorunları ve çözüm önerilerini yansıtan bir sorun- çözüm defteri, köşesi, panosu veya CD si hazırlanabilir. Bunu yapmak için;
    • Düşünce defteri ile tüm paydaş ve ziyaretçilerin düşünceleri not edilebilir.
    • Paydaş ve yakın çevreye yönelik anket çalışmaları uygulanabilir.
    • Yazılı ve görsel medyadan yararlanılabilir.
  2. Okulu tanıtıcı ve çevrenin arz ve taleplerini karşılayacak şekilde;
    • Okul gazetesi,
    • Okul dergisi,
    • Makale defteri,
    • Fıkra defteri,
    • Okulun tarihçesi,
    • Mezun öğrencileri takıp defteri,
    • Okuldan mezun olup akademik kariyer yapan bürokrat isim ve adresleri defteri,
    • Çevremizden başka il ve ilçelere gitmiş gurbetçi isim ve adres defteri,
    • Çevremizde doğup yurt dışına çıkmış zengin, işadamı ve üst düzey bürokrat isim ve adres defteri gibi yazılı eserler oluşturulabilinir. Yeri geldiğinde onlardan hangi konuda ve ne şekilde katkı sağlamamız gerektiği hakkındaki görüşlerde karşılarına yazılabilir.
  3. Okulun bulunduğu yer ve ortama göre;
    • Yeni kayıt olan bir öğrencinin kendine ait olması koşulu ile birer tane ağaç diktirilip bir okul ormanı meydana getirilebilir.
    • Okulun yeri ve ortamına göre sebze, tahıl ve diğer sanayi ürün yetiştirilen bir bahçe veya çocukların oyun bahçesi oluşturulabilir.
    • Okulda serbest bir özgün ve özgür köşesi oluşturularak öğrencilerin her türlü düşüncelerini yazabildikleri ve içini boşalttıkları bir ünite oluşturulabilir.

Tabii ki her düşünce, eser ve projenin okula getiri ve götürüsü nü iyi hesaplanmalı, zararlı olabilecek uygulamalardan kaçınılmalıdır. Yönetici görevi gereği iyi bir organizatör olmak zorundadır. Tüm paydaşlarından gerekli katkı ve katılımı sağlamalıdır. Unutmayın; her insan bir şey yapabilir. Benim okul projeleri ile ilgili düşüncelerim ve düşünebildiklerim şimdilik bu kadardır. Okurlarımın bu konudaki katkılarını yorum olarak paylaşırlarsa eğitime büyük bir iyilik yapmış olacaklardır. 

 
Toplam blog
: 154
: 861
Kayıt tarihi
: 25.01.10
 
 

Rize nin Çamlıhemşin ilçesinde doğdum. 1969 yılında ilkokul,1972 yılında ortaokul,1975 yılınd..