Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Okuyoruz!

Okuyoruz!
 

Radyodaki ses, telefonla bağlanan dinleyiciye sordu;

“Yapmaktan hoşlandığınız üç şey?”

En suni haliyle cevapladı dinleyici;

“ Sizi dinlemek...”

Sunucu aynı sunilikte bir kahkaha attı, dinleyici devam etti;

“ Televizyonda dizi izlemek...”

Üçüncüyü söylemeden önce düşündü biraz...

“ Kitap okumak...”

“ En son hangi kitabı okudunuz?”

“ Hımmm...Ik mık...Çok heyecanlandım cevap veremeyeceğim!”

&&&

Soruyu ve en son ne zaman cevap veremeyecek kadar heyecanlandığımı düşündüm...

&&&

Issız bir adaya düştüğümüz de yanımıza alacaklarımızdan biri de kitap!

Kitap okumanın iyi bir şey olduğunu biliyor, boş zamanlarımızda okuduğumuzu söylüyor fakat okumuyoruz!

Bugün Saray’da Atilla ile laflıyoruz, çayların biri gidip biri geliyor, kitaplardan konuşuyoruz, soruyorum;

“ Ne sıklıkta okuyorsun?”

“ Elektrikler kesildiği zaman!”

Dün Silivri’de aynı soruyu Cengiz’e sormuştum

“ Tuvalette çok okuyorum ağabey” demişti...

Laf aramızda, benim de çamaşır makinesinin üzerinde tuvalet kitabım olur mutlaka...

Ayaklarımın uyuştuğunu, evdekilerin acaba bir şey mi oldu diye meraklanıp seslendiğini bilirim!

“ Yok bir şey, bölümü bitirip çıkacağım!”

“ Sen bölümü bitirene kadar ben altıma yapacağım, haberin olsun!”

&&&

Öğrenciyken kendini banyoya kilitleyip, havluyu yere serip kitap okuyan hatta ders çalışan bir arkadaşım vardı...

Banyonun sessiz ve serin olduğunu söyler, daha iyi anladığını iddia ederdi...

Geçtiğimiz yıllarda Altınoluk’ta tatildeyken denemiş, odayı temizlemeye gelen bayana yakalanmış, utanmıştım...

Kadıncağız gülümsemiş, beni arkadaşlarına nasıl anlatmıştı kim bilir?

“ Kız odaya bir girdim, manyağın biri havluyu yere sermiş banyoda kitap okumuyor mu?”

&&&

Bir gün İzmir’e giderken Ayvacık’ta kaza yapmıştı bindiğim otobüs, ön koltukta oturuyor uyuyordum... Gürültü ile gözlerimi bir açtım gökyüzüne beyaz bir şeyler uçuşuyor...

Meğer gecenin o saatinde koyun sürüsüne girmişiz...

O gün bugündür otobüs yolculuklarında muavin bile uyuyor, ben kitap okuyorum, şoföre yakınsam ön koltuğun altındaki hayali frene bastığım da oluyor...

&&&

Okumak cehaleti alır eşeklik baki kalır diyorlar ya...

Okuyor olsun da, isterse eşek olsun!

&&&

Yapmaktan hoşlandığım üç şeyi söyliyeyim;

Çok heyecanlandım, yazamayacağım!

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..