Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Şubat '08

 
Kategori
Güncel
 

Ölmeye. öldürmeye ve savaşa methiye düzenlere

Ölmeye. öldürmeye ve savaşa methiye düzenlere
 

-Elimizi vicdanımıza koyalım.
-Ve savaşı tariflendirelim.
-Nedir savaş?
-Nasıl bir şeydir?
-Samimi bir şekilde, savaşın ne olduğuna dair bir düşünce geliştirildi mi, topraklarımızda?
-Ve insanlarımız, samimi bir şekilde, savaşın ne anlama geldiğini, beyinlerinde tariflendirdi mi?
-Ve bu gün yazılan ve çizilenler, savaşın ne anlama geldiğine dair, bize bir takım ip uçları veriyor mu?
-Hiç sanmıyorum.
-Evet hiç sanmıyorum.
-Çünkü.
-Verilen tepkilere bakıyorum.
-Ortaya konan düşünceleri inceliyorum.
-Sağıma dönüyorum.
-Soluma dönüyorum.
-Ve utancımdan, yüzüm kızarıyor.
-Ve anlıyorum ki.
-Evet.
-Anlıyorumki a dostlar.
-Topraklarımızda savaşın en olduğunu ve ne anlama geldiğini ruhunda hisseden çok az insan var.

* * * * *

-Zamanın birindeydi.
-1990’lı yıllardı yanılmıyorsam.
-Evet yanılmıyorum.
-1990’lı yıllarda ABD, Irak’ı bombalamaya başlamıştı.
-Bakırköy Özgürlük Meydanında genç bir bayan bağırmış.
-“Savaşa hayır.” Diye.
-Bu şekilde bağırdığı için, polis tarafından feci şekilde dövülüp, göz altına alınmıştı.
-Bu denli insancıl bir yaklaşımı dile getirmiş olan bayan, bu denli vahşet dolu bir muameleye maruz kalmıştı.

* * * * *

-Başa dönelim ve tekrar soralım.
-Savaş nedir?
-Ve tek tek kelimelere dökelim savaşın ne olduğunu.
-Ölümdür savaş.
-Yıkımdır.
-Acıdır.
-Kederdir.
-Umutların yok olmasıdır.
-Yuvaların yerle yeksan olmasıdır.
-Açlıktır.
-İnsan olma erdeminin dibe vurmuş halidir.
-Börtüyü, böceği, ağacı, çiçekleri, gökyüzünü yok etmektir.
-Vahşetin en fecisidir.
-Vahşetin resmidir savaş.
-İnsanlığın utanç anlarıdır.
-Sayalımmı daha savaşın ne anlama geldiğini.
-Sayalımmı savaşın yarattığı resimleri ortaya dökmeye.

* * * * *

-İnsanlar ölüyor.
-İnsanlar yok oluyor.
-Ve birileri, ölümlerin istatistiğini çetele tutarak yayınlıyor.
-Sanki marifetmiş gibi.
-Sanki ölmek ve öldürmek çok güzel bir şeymiş gibi.
-Ve ölümler ve öldürmeler devam ettikçe, o çetele tutanlar, vahşi bir haz duyuyorlar.
-Evet efendim.
-Bakıyoruzda birileri, ölümlerden ve öldürmelerden feci bir haz duyar olmuş.
-Çünkü efendim marifet bu.
-Marifet, insanların ölümlerini, çetele tutarak yayın yapmak.
-Ve vahşi bir hazla.
-Ve vahşi bir keyifle.
-Ve sanki ölümlerle ve öldürmelerle, her şey hallolacakmış gibi ahmakça bir düşünceyi meşru görmek gibi bir şey.

* * * * *

-Tarih yazmamıştır ölümler ve öldürmeler üzerine çözümlenmiş tek bir sorunu.
-Ve bundan sonrada yazmayacaktır.
-Ve bunu bile bile ölümü ve öldürmeyi meşru görmek, insanlığın bittiği andır.
-Bunu bile bile, gencecik insanları ölüme göndermek, akıl alır bir şey değildir.
-Bunu bile bile birilerini öldürmekde, akıl alır bir şey değildir.
-Ve hiçbir şey.
-Evet hiçbir şey.
-Hiçbir değer.
-Hiçbir anlayış.
-Hiçbir yaklaşım.
-İnsan yaşamının üzerinde değildir.
-Ve ölmeyi ve öldürmeyi meşru göremez.

* * * * *

-Sonuç ne midir?
-Sonuç şudur.
-Popüler kültür değerlerinin kirli yüzü Bülent Ersoy bile, savaşa hayır dedi.
-Savaşı destekleyip methiyeler düzenleredir sözümüz.
-Popüler kültürün kirli yüzü Bülent Ersoy kadar dahi olamıyorlar.
-Yazıklar olsun.

 
Toplam blog
: 1509
: 1145
Kayıt tarihi
: 07.08.07
 
 

Yazarım... Okurum... Öğrencilik yıllarımda çok yazdım... Kompozisyon derslerinde yazdım... Duvar ..