- Kategori
- Deneme
Ölüm Hayatı Anlamsız Kılıyor
Akıllı yaratıklar için ölüm zor çünkü öleceğimizi biliyoruz.
Hayvanlar için ölüm ölürken sorun olur, biz insanlar için ölmeden önce de.
Ya bilmeseydik ya ölmeseydik.
Belli bir yaşa gelince öleceksin.
Daha kötüsü herhangi bir zamanda ölebilirsin ama sen ne zaman öleceğini bilmiyorsun. Ben buna inanmıyorum da inanan çok kişi var. Hayat rastlantı değil ki ölüm rastlantı olsun.
Bir de akıllı varlıksın durumu anlıyorsun.
Bu, insanlara verilmiş en büyük işkence; hayatı burnumuzdan getiriyor.
İnananların inancı var ona tutunuyorlar ve eminim hiç boşluk yaşamıyorlar; ölmeyecek başka bir âleme geçeceklermiş, inşallah!
Sorun ölüm değil bizim onu bilmemiz, biraz idam mahkûmu gibi; günü gelince…
“Canlılar doğar, büyür, ölür”
Ya biz canlı değiliz ki her şeyi bilen, anlayan, hisseden insanız ve öldüğümüzü bilerek öleceğiz.
Sonun da ölüm olsun ama biz bunu bilmeyelim.
Herkes ölümü normal karşılıyor, aklım olmasa ben de normal karşılardım.