Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mayıs '12

 
Kategori
Deneme
 

Ölümü düşünmek

Ölümü düşünmek
 

yalnızlık


Ölüm... En kahkaha dolu ortamları bile soğuk duş altına sokan,eşsiz güç. Doğar,büyür ve ölürüz. Yakınlarımız,sevdiklerimiz ölür. Bazen biz doğmadan ölürler bazen de gözlerimizin önünde. Bazı insanlar ölümü sorgular. Bazıları ise sorgulamaz. Ancak gerçek ve daimi olan bütünsel olay ölümdür.

Ergenlik yıllarımda ,daha hayatı anlamadığım yıllarda, biraz toplumun biraz da ailenin,akrabaların gazı ile iyi bir yaşamı hayal ettim. Güzel bir işim olacaktı. Evlenecektim. Belki çocuk. Asfaltı ağlatan bir araba alacaktım. İnsanların örnek gösterdiği biri olacaktım. Aslında bunları ben istemiyordum. Zaten kimse de 'sen ne istiyorsun?' diye sormadı. Bunlar toplumun,ailemin,akrabalarımın öngördüğü hayallerdi. Toplum bizi istemsiz bir yarışa sokar. İyi okula gitmek için yarışırız. İyi bir işimiz olsun diye yarışırız. Güzel bir eşi hayal ederiz, hayallerimiz de hak iddiamız her daim vardır.

Halbuki kendi düşlerimiz daha başkadır. Kimi güzel bir iş,bir nevi rütbe hayal eder,kimi sıcak bir yuva. Kimi de bunların hiçbirini...

Hayatı anlamaya başladığım yıllarda,gazla kurduğum hayalleri istemediğimi anlamıştım. Beni mutlu etmiyordu. Hem ne için çalışacaktım? Başka insanların beni iyi bir herif olarak görmesi mi önemliydi, yoksa benim istediğimi yapıp mutlu olmam mı?

Yaşadığımız dünyanın sistemi çalış, üret, tüket, öl üzerine kurulu. Eline geçen tek şey hayatını sürdürebilmeni sağlayacak az ya da çok para. Zaten bir çoğumuz paranın kölesi değil miyiz? Bu yüzden değil mi tüm yapılanlar?

Şimdi mi?

Şimdi aşka da evlilik kurumuna da inanmıyorum. Bir başkasını zengin etmek için çalışmak aptalca geliyor. Herhangi bir işte müdür olup, statümü yükseltmeyi de istemiyorum. Araba lüks olmasa da olur. Zaten İstanbul trafiğinde araba sürmek aptalca. Sadece kendi istediklerimi yapmak istiyorum. Benim için başarının ölçütü bu. Şimdi sigara içiyor, bira mı yudumluyorum. Ölümü bekliyorum. Neden geldiğimi bilmediğim bu dünyada...

 
Toplam blog
: 77
: 1884
Kayıt tarihi
: 23.01.12
 
 

Kendimi anlatmayı pek sevmem. Çünkü insanın kendinden bahsetmesi siyasetçi olmak ya da siyaset ko..