Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Haziran '12

 
Kategori
Güncel
 

Onarım çilesi

Onarım çilesi
 

Çile bülbülüm çile


11.02.1950 tarihinde 5539 sayılı Karayolları Genel Müdürlüğü Kuruluş ve Görevleri hakkında yasa çıkarılmış ve 30.05.1973 tarih ve 1737 sayılı yasa ile bir kısım maddeleri değiştirilerek günün koşullarına uygun hale getirilmiştir. Görevleri;

1-  Otoyol, Devlet ve İl yolları ağını tespit etmek ve bu ağdaki değişiklikleri hazırlamak, Yol ağı üzerindeki yol ve köprüleri inşa ve islah etmek, onarmak ve emniyetle kullanmalarını sağlayacak şekilde sürekli bakım altında bulundurmak ve bu konularda gerekli eğitim yapmak,

2-  Projelendirme, yapım, onarım, bakım ve diğer hususlar hakkında standartlar tespit etmek, teknik şartnameler hazırlamak,

3-  Yolların kullanılması, yol ve trafik güvenliği ve bakımına ait esas ve kaideleri tespit etmek, yürütmek ve uygun göreceği yol işaretlerini tesis etmek,

4-  Görevi ile ilgili işler için lüzumlu harita, etüd ve proje işlerini yapmak ve yaptırmak,

5-  Genel Müdürlüğün çalışmalarına ait bilgileri toplamak, basmak, yayınlamak,

6-  Yolların yapım, ıslah, onarım ve bakımına, emniyetle işlemesine gerekli garaj ve atölyeleri, makina ve malzeme ambarları ile depolarını, servis ve akaryakıtı, tesislerini, laboratuvarları, deneme istasyonlarını, tarihi yol ağlarına ait köprü ve diğer bütün yan tesisleri, yol boyu inkişafı ve ağaçlandırılması için lüzumlu fidanlıkları, dinlenme yerlerini, bakım ve trafik emniyetini sağlayacak bina ve lojmanları, verici telsiz istasyonları ile gerekli muhabere şebekelerini, Genel Müdürlüğün görevlerini daha verimli şekilde yönetimine yarayacak diğer her türlü sosyal tesisleri, hazırlayacagı ve hazırlatacaği plan ve projelerine göre yapmak, yaptırmak, onarmak, donatmak, işletmek, kiralamak ve bakımlarını sağlamak,

7-  Burada belirtilen görevlerin yapılabilmesi için lüzümlu her türlü alet, edavat, taşıt ve makinalar ile donatımlarını, bunların işletilmesi ve onarılması için gerekli bütün malzemeyi seçmek, sağlamak, gerekenleri imal etmek veya ettirmek, depo etmek, onarmak, gerekli ambar, atölye ve tesisleri donatmak ve işletmek,

8-  Genel Müdürlüğün görevleri içinde bulunan işlerin, yapılması, trafik akımının emniyetle ve kolaylıkla sağlanması için gerekli (arazi dahil) her türlü binalı ve binasız taşınmaz malları kamulaştırmak, satın almak, kiralamak, kanunlarına göre geçici olarak işgal etmek,

9-  Otoyol, Devlet ve İl yolları ile ilgili diğer kanunların tahmil ettiği işleri yapmak

Hazırlanan, Kurum, Görev Yönetmeliği harika sorun var mı sizce? Bence yok. Peki, bizi saatlerce trafikte bekleten, benzimizi yaktıran, zamanımızı alan, sinirlerimizi (İnsanı depresyona sokan üç şeyden üçüncüsü trafiktir. Sıralama yapılırsa 1- Birinci derece yakınının ölümü 2- Eşten ve işten ayrılma 3-Trafik) bozan şeye neden olan nedir ve kimlerdir? El cevap yok.

O halde şöyle küçük bir analiz yapalım beraber, yolun veya köprünün onarılması için teknik elemanlarca gerekli tespitler yapılmış, ilgili birim teknik şartnameyi hazırlamış ve ihale yasası koşullarında, ihale edilerek en uygun teklif veren firmaya iş ihale edilmiş. İş yeri teslim edilerek, işe başlanılmış. Kurum tarafından İşle ilgili kontrol ekibi atanmış. (işin büyüklüğüne göre yeterli sayıda mühendis, tekniker, teknisyen) Buraya kadar her şey idealdir, teorik olarak yapılması gereken tüm prosedürler gerçekleştirilmiştir.

Ve evet ne olursa bundan sonra olur, yapılacak iş müteahhitin eğitimsiz, iş makinesi operatörüne, işçisine, saha çavuşuna, firmanın yakın akrabalarından birinin inisiyatifine terk edilir. Mühendis mi ben sahada çalışan mühendis görmedim gören var mı? Kurumu temsil eden kontrol teşkilatı buharlaşır, sadece rutin zamanlarda görsel olarak onarım yapılan iş yerine uğranılır,  Müteahhit düşük ücretle işi almıştır, maliyeti azaltma peşindedir. Bu koşullarda işin yapıldığı Kontrol Teşkilatının iş yerine uğramadığı tüm zamanlarda Müteahhit Firma yetkilileri kendisi istediği gibi davranır yetersiz işçi, yetersiz makine, yetersiz organizsyonla iş tamamlanmaya çalışılır. Vatandaşın, zamanı, siniri, parası burada dikkate alınmaz.

Sadece, evde, kahvede, sosyal alanlarda serzenişte bulunan duyarsız ve uygar bir tepki vermeyen, işle ilgili gerekli Kuruma şikayette bulunmayan vatandaş, (gelki şikayet etse durum değişir mi? sorusunun cevabı başka bir yazının konusu olabilir) Çilesini çekmeye devam eder. Bu böyle sürer gider. Kendi kullandığı güzergahında yapılacak bir başka onarıma kadar.

Bu arada siz suçluyu buldunuz mu?

Nizamettin BİBER

Uzman İnşaat Mühendisi 

 
Toplam blog
: 887
: 2743
Kayıt tarihi
: 06.06.12
 
 

Yeni dünya düzensizliğinde insan olmaya çalışan ve okuyarak ne kadar cahil olduğunu gören, olayla..