Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '07

 
Kategori
Blog
 

Önerip önermemeyi önerip önermemek

Önerip önermemeyi önerip önermemek
 

Beslenme, barınma gibi temel gereksinimlerini karşılayabilen insan, sosyal gereksinimleri de doyurma gereği hisseder. Aidiyet duygusu da bu sosyal gereksinimlerden biridir. Bu nedenledir ki; çağlar boyunca sorgulamaktadır insan soyu, kim olduğunu, nereden geldiğini, nereye ait olduğunu ve yaşamasının amacını…

Uzunca bir süredir, MB’de yazan arkadaşlarda da bir kimlik sorgulaması, bazen bir iç hesaplaşma, kimi zaman isyan, ama çoğunlukla “varoluş”a bağlı her türlü sorgulamayı izliyorum. Ancak kendini ait hissettiği bir sosyal ortamda sorgular kişi, içinde bulunduğu topluluktaki duruşunu, varlık nedenini, beklentilerini… İnsanın doğadaki duruşuna benzetirsek eğer MB’de yazmakta olan kalem sahiplerini, tüm bu sorgulamaların, talep ve tepkilerin, “kendini MB’ye ait hissetmek”le ilintili olduğu sonucuna varabiliriz.

Doğada varlığını sürdüren insanın, zaman zaman Tanrı’nın sundukları karşısında isyan edişi gibi, MB’de varlığını sürdüren yazarlarımızın da benzer tepkiler verdiğini düşünüyorum. Bu nedenle “Blog” kategorisinde yazılan yazıları okumaktan haz alıyorum.

YİNE/YENİ TARTIŞMA

Seçimler nedeniyle yaz mevsimi boyunca MB’yi takip etme şansım olmadı açıkçası. Son günlerde okuduğum bloglardan öğreniyorum bir yarışma fikrinin ortaya atıldığını ve tepkiler nedeniyle geri çekildiğini. Gariptir; herkese gönderildiği belirtilen bilgilendirici e-posta ulaşmadı bana. O dönem ne düşünürdüm ya da nasıl bir tepki verirdim bilmiyorum ama vakayinüvis’in yazdıklarına da hak vermemek elde değil (http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=49925)

Bendeniz henüz yeni yeni bitirmişken okumayı yarışma fikrine gelen tepkileri, şimdilerde yeni bir sorgulamanın seslerini dinlemeye hazırlanıyorum: MB’nin yeni uygulaması olan “Önerilerim” bölümü.

YAA, BANA Bİ KİTAP SÖYLESENEEE

Hemen hepimizin hayatında referans aldığımız dostlarımız, arkadaşlarımız, ortak beğenilerimiz olan tanışlarımız vardır. Kimi zaman vizyona yeni girmiş bir filme gidip gitmeme konusunda onların görüşlerini alırız. Hemen hemen benzer zevklerimiz olan arkadaşlarımızdan bize bir kitap önermesini rica ederiz. Hatta yeni tanıştığımız insanlar hakkında, fikirlerini önemsediğimiz dostlarımızdan görüş aldığımız dahi olur.

Aslında yeni bir uygulama değil blog önermek. Zaman zaman Akdenizli’nin “seçkilerim” adı altında kimi blogları önerdiğini, Yeşim Özdemir’in beğendiği blog linklerini verdiğini biliyoruz; başka arkadaşların da yaptığı gibi…

“Blog habercim” adı altında takip ettiğimiz yazarlar var. Yazılarını okumaktan haz aldığımız yazarların, bizlerle benzer bakış açılarına sahip olduğunu düşünürsek, onların önereceği yazıların beğeni kriterlerimizden çok da uzak olmayacağını tahmin edebiliriz. Böylelikle; bugüne kadar tanıma şansı bulamadığımız ama belki hayranlıkla izlemeye başlayacağımız yazarlara ulaşma şansını da yakalarız.

Bazı arkadaşların bloglarında link vererek bir süredir yürüttüğü uygulamayı, MB özel bir bölüm haline getirmeyi tercih etmiş.

Çok sert çıkışlara ve kesin karşı duruşlara gerek olmadığı yönünde bir fikrim var bu kez.

NOT: Blog fotoğrafı, Aydın Tiryaki’nin (http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=66053) blogundan aşırılmıştır J Kendisine hem teşekkür eder, hem özürlerimi iletirim…

 
Toplam blog
: 70
: 1618
Kayıt tarihi
: 23.07.06
 
 

Milliyet Blog'un ilk yazarlarındanım. Uzun yıllar gazetecilik yaptım, sonra bir sabah uyandım ki ..