Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Temmuz '07

 
Kategori
Blog
 

Onu ben yazdım

Onu ben yazdım
 

Son günlerde, Internet’te yayınladığımız yazılardan izinsiz ve imzasız bir şekilde veya başka imzalarla başka Internet sitelerinde yayınlanan yazılarımızı konuşuyoruz. "Onu ben yazdım" dediğimizde onu kanıtlayacak belgeler oluşturmamız konusunda önerilerde bulunmak için bu yazıyı hazırladım.

1. "Yazımı ilk böyle gönderdim"

Yazımızı yazıp Milliyet Blog’a gönderilip yayınlandığı anda o kopya bizim için tarihi, saati ve dakikası ile saklansa. Daha sonraki zamanlarda bir sorun oluştuğunda (Başkası yazımızı sahiplenmeye kalktığında, kendi adıyla yayınladığında veya yazıyı kendisinden çaldığını iddia ettiğinde) kullanmak üzere hukuksal destek sağlayacak güvenlik kodlarıyla birlikte arşivlense.

2. "Yazımı artık değiştirmeyeceğim"

Yazılarımızda zaman zaman değişiklikler yapıyoruz. Yazım hatalarını düzeltiyoruz. Kimi blog yazarları eklemeler yapıyorlar. Böylece yazının yayınlanan metni orijinal halinden farklı oluyor. Bu da yazının son düzenleme tarihini (biz sayfada görmesek bile) ilerideki bir tarihe kaydırıyor. Ancak bazı yazılara ilk andan itibaren hiç dokunmuyoruz, bazı yazılarımızı da birkaç düzeltmeden sonra o şekilde bırakıyoruz.

Artık hiç değiştirmeyeceğimizden emin olduğumuz yazılarımızı "Bu yazımı (blogumu) artık hiç değiştirmeyeceğim" şeklinde işaretleme olanağı verilse ve onu yazdığımız andan yazımızın "final" şekli son değişiklik tarihiyle birlikte arşivlense. 1. maddede yazdığım güvenlik kodları buna da eklense.

3. Yazarın kanıt arşivi

Her yazı için iki metin güvenli bir arşivde saklanıyor olacak. 1. metin yazının ilk şekli ve 2. metin yazının artık değişmeyecek final şekli olarak arşivde bekleyecek. Böylece yıllar sonra başka bir yerde yeni yazı gibi yayınlandıklarında Milliyet Blog’un güvenli arşivinden metinlere ulaşıp “onu ben yazdım” diye kanıtlayabileceğiz.

Milliyet Blog’un Üyelik Sözleşmesindeki “Milliyet Blog Kullanım Koşulları” 24 maddeden oluşuyor. Bunlar içinde blog yazarı olarak tek hakkımız var o da blogumuzu silmek. Eğer Milliyet Blog yazılarımızın sürekli güvenliği sağlarsa ve ne zaman gönderdiğimizi kanıtlamamız için bize destek olursa ve bunu da “Milliyet Blog Kullanım Koşulları” maddelerine eklerse, böylece bir hakkımız daha olur.

12 Temmuz 2007

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..