Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '09

 
Kategori
Yetenekler
 

Onur Akgül kim?

Onur Akgül kim?
 

Gümüşhane-Torul 24 Ocak Zigana Dağı Kış Şenliklerine, Rize ve Giresun dan gelen misafirlerimizin eşliğinde gittik. Havanın güzel olması sebebiyle katılımın yüksek olduğu şenliklerde, Hamsi köy’lü sanatçı Sait UÇAR ve çıtır vokalisti katılımcıları coşturdular.

Gümüşhane’den katılan kadim arkadaşlarımızın eşliğinde Başar köy’deki et ustası Saadettin ağabeyin yerinde yenilen Kalem Pirzola ve Sütlaçla misafirlerimizi uğurlayarak Zigana Dağı gezimizi tamamlayıp, arkadaşlarımızla beraber Gümüşhane’ye gittik.

Bugün, dünden daha güzel bir günde Trabzon’ a dönerken yöre yaylaların müdavimi Dağcılık Kulübünün yaşadığı acı facia haberini öğrendim.

Çok üzgünüm.

TRT’nin Sen Şarkılarını Söyle programını biliyordum ama Gümüşhane’deki kadim dostum Sabahattin’in kısa brifingi sonucunda Gümüşhane Hayekse den köylüm Onur AKGÜL’ ün yarışmanın favorilerinden olduğunu yeni öğrendim.

Onur AKGÜL’ ün Gümüşhane halk oyunları kulübünden arkadaşı Pınar BOTANCI(BOZKIR) da yakında diye biliriz, yoğun propagandası altında yarışmayı izlerken, TRT yine ağırlığına yakışanı yapmış diye düşündüm içimden.

Samanyolu’nun keşmekeşliğinde hazırlanan Türkçe Olimpiyatlarının da böylesi ciddi ve seviyeli bir formatta sürükleyici, izlenme rekoru kıran, yüksek gelirli bir program olacağı inancındayım.

Onur AKGÜL’ ün performansını izleyiciler zaten değerlendirdi. Ama açıkçası, bu işlere yeni başlayan birisine konduramadığınız, izleyeni rahatsız edecek kadar kendine güvenli, söylediği türküyü bu kadar yaşayarak söylemesi, her şeyden önce yaptığı işi aşkla sevdiğini izleyiciye hissettire bilmesi, önyargı dirençlerimi kırarak, bende derin saygı duyguları yarattı.

Onur AKGÜL kendinden beklenmeyecek kadar kendine has tarzı olan bir star yavrusu olarak karşımıza çıktı. Onur'un kendisi nin kavruk, yoksul, yok sayılmış, hırçın doğa ve coğrafyasıyla güzel memleketim Gümüşhane’de, liseli lümpen arkadaşlıkların, hayata posta koyan öfkeli ezilmişliğin bıçkın yakışıklı çocuğundan, sıyrılmayı ve bir tarz geliştirme yolunda büyük adımlar atmayı başara bilmesini önemsiyorum.

Onu izlerken bir Sümer EZGİ, bir Özay GÖNLÜM değil, onlara alternatif bir sitili kendisinde gördüm.

Kendisi Trabzon’ u muzun nezih evladı Bayındır Bakanımız Faruk N. ÖZAK’ ın annesinin köyündendir. Bunu bilir’mi bilmem.

Gecenin kötü hatırası talihsiz bir şekilde Trabzon temsilcimiz Meltem KARA’ nın, elenmesi üzücüydü.

Buradan çağrıdan bulunuyorum Trabzon dâhil tüm dünyada birbirinden ayrılmayan Erzurum, Erzincan ve Karadenizlilerin birlikte yaşadığı yerlerde, Onur’ u desteklemelerini istiyorum. Onur’ un afişlerini Trabzon’ ada göndermesini istiyorum.

Eee Karadeniz'in has evladı Ercan SAATÇİ' nın Onur'u değerlendirmesini bekleriz bizler de.

Onur AKGÜL'ün kendisine başarılar diliyorum….

 
Toplam blog
: 35
: 862
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

İktidara mesafeli, Derrida ve yapısalcılara meyilli. İflas etmekten bunalıp, iktisat ve finans pı..