Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '08

 
Kategori
Bebek - Çocuk
 

Öpücük hastalığı

Öpücük hastalığı
 

Arkadaşlar


Bu çocuklar nekadar hassas, arkadaşım tam bir haftadır 2 yaşındaki oğuluyla uğraşıyor. Ateş 40 derecelerde geziyor bir türlü düşüremiyorlar, hastaneye götürüyorlar orada da bi düşüyor bi yükseliyor kızcağız mahvolmuş durumda, lenf bezleri şişiyor, koltuk altında yağ bezeleri çoğalıyor, hatta öyle şidetleniyor ki kafasında bile çocuğun yağ bezeleri oluşuyor, birsürü tetkikler, çeşitli tanı yorumları ama bunların ararsında en kötü tanı lenf kanseri olabilme ihtimali, telefonlaşıyoruz kızcağız devamlı ağlıyor, ona moral vermeye öalışıyorum ama sözcükler düğümleniyor, küçük bir çocuğa bu hastalık hiç yakışmıyor.

Doktordan gelen belirsiz cevaplar iyice heyecanlandırıyor, ondan gelen telefonu açmaya korkuyorum kötü bir haber verecek diye çocukcağız bir haftadır savaşıyor yazık telefon çalıyor, sonuç belli olacaktı açmaya korkuyorum ama kendimi topladıktan sonra evet ne oldu sonuçlar heyecanlanma diyorum ama ben kendimi tutamıyorum, arkadaşımın sesi fena değil, bana sonuçların kötü hastalık olmadığını söyleyince rahatlıyorum sonuçlarımız temiz diyor, eee neymiş peki; öpücük hastalığı, ne diyorum nasıl bulaşıcı bir virüs diyor herşeyden alıyor işte sokakta dışarda gelip çocukları şlap diye öpüyorlar bilmediğimiz insanlar işte onlardan sanırım bulaştı diyor, tamam canım kötü hastalık olmadığına sevindim diyorum, bazen dışarıda kendini tutamıyan insanlar oluyor amanda ne şirinsin sen diye ŞLAP bir öpücük bazen Arda yı da öpüyorlar engelleyebildiğimi engelliyorum ama bazılrı dur diyene kadar çocuğu çoktan öpmüş oluyorlar ha bide bozuluyr insanlar böyle aman ne kıymetliymiş der gibi evet o benim canım nebileyim ben senin hasta olmadığını, yada kendiside bilmez al işte arkadaşım gibi uğraş dur ama sonuca sevindim öpücük hastalığını ınternette araştırdım bakın bilgiler şöyle;
Hastalığın kuluçka süresi erişkinlerde 30-50gün , çocuklarda 10-14 gündür. Mononükleoz -enfeksiyöz genellikle genç-erişkin çağ hastalığıdır.EBV infeksiyonları çocukluk çağından itibaren çok yaygın olarak görülür ama genellikle bu yaşlarda belirti vermeden geçer.

Genç erişkinde , yüksek ateş, boğaz ağrısı, lenf bezlerinde şişme, halsizlik , iştahsızlık , bulantı , kusma, karın bölgesinde şişlik ve kas ağrıları ilk belirtilerdir.3-5 gün süren bu dönem sonrası özellikle öğleden sonra yükselen ve 40 C varan ateş, yutkunma zorluğuna neden olacak şiddette boğaz ağrısı ve lenf bezlerinde şişme ortaya çıkar. Bademciklerin aşırı şişmesi nadirde
olsa nefes alıp verme zorluğu meydana getirir. Vakaların yarısında dalak, % 15 'inde karaciğerde büyüme görülür.Bu belirtiler bazen 2-3 hafta devam eder. Beslenme bozukluğuna bağlı aşırı kilo görülebilir. Aman sizlerde dikkatli olun bundan sonra daha da hassas olacağım kesin saygılar....
 
Toplam blog
: 42
: 1042
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

Hayata olumlu bakmaya gayret eden bir anneyim. 1975 Eskişehir doğumluyum, Anadolu Üniversitesi mezun..