Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '20

 
Kategori
Deneme
 

Örnek Almak, Örnek Olmak

Nereden bakılırsa bakılsın anlamlı bir yanını göremiyorum.

Biri gibi olmak fotokopidir, asıl olmadığınız sürece değeriniz yoktur. Keza aynı yoldan giderseniz aynı yere varırsınız ki bu da pişti olmaktır; örnek olan takip edendir dolaysıyla önce varan değerlidir.

Her durumda hiçbir şey değilsinizdir; taklit ettiğiniz için kendiniz de değilsinizdir.

Başarı kimsenin yapamadığını yapmaktır; ama sizinkini biri başarmış ki onu örnek alıyorsunuz.

Herkes gibi bir şeyler yapmaya, bir yerlere varmaya başarı diyorsanız belirttiğimiz gibi bunu herkes yapıyor. Bir mevkie ulaşmak atıyorum vali olmak başarı değildir, çok kişi vali olabilir; heykeli dikilen vali olmak başarıdır.

Atıyorum böyle birini örnek aldığınız zaman aynı başarı için iki heykel yan yana olmaz, var zaten diyecekler, sizinkini dikmeyecekler.

Birini örnek alırsanız onun kadar olursunuz daha fazla olamazsınız. Örnek almak kopya çekmektir. Örnek almak kendini inkâr etmektir.

Ve örnek alınanların suçu yok gibi görünüyor ne yapabilirler ki. Yalnız bunların birilerinin kendilerini örnek almasından mutlu olmaları anlamsız. Onlar ne yaptıklarını bilmiyorlar siz de önayak oluyorsunuz!

“Cemil’i örnek al ve onun gibi saygılı bir çocuk ol” Ben öyle olmak istemiyorum, diyemiyorsun. Yani söylemler de bu yönde.

Birilerini örnek almanın kişiye ve topluma fayda sağladığına inanmıyorum. Herkes kendisi olsun ne olursa olsun.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..