Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '06

 
Kategori
Danışmanlık
 

Öss'de en az puanla en iyi tercih nasıl yapılır? (III)

Öss'de en az puanla en iyi tercih nasıl yapılır? (III)
 

Evet ÖSS sonuçları bu gün açıklandı. 2 milyona yakın genç en az 2 aydır ne yeyip, içtiğinden tat alıyor ve ne de yaşadığının farkında. Tüm duygu ve düşünceleri bir noktaya; yani bu gün açıklanacak sonuçlara kilitlenmiş bekliyorlar. Tabi ki bir o kadar da anne baba aynı durumda… Hayatlar darmadağın. Bir çok aday yaklaşık bir haftadır evi barkı terk etmiş. Ya arkadaşında kalıyor veya büyük şehirlere gitmiş Siperde bekliyor. Nerde olduğu belli değil. Sadece arada bir telefon ediyor. Belki cebinde parası yok fakat ailesinden isteyemiyor. Ya sonuç kötü gelirse?

Evet durum bu kadar kötü. “Hep kahır, hep kahır.” Demiş şair. Fakat böyle mi olmalı?

En verimli çağındaki delikanlı veya genç kız en az 1-2 senesini böyle heba mı etmeli. Bana göre o kadar da kötü değil. Yani bir çocuğun hayat başarısında elbetteki okul önemli fakat tek belirleyici değil.

Önceki 2 yazımı okuyanların bana hak vereceklerini umuyorum. O yazıların, başarılı bir geleceğin kapı girişinde bekleyen adaylara, kolay bir anahtar olacağı temennisindeyim.

Bu yazıda somut bir konuya değineceğim. Hukuk Fakültesi.

Ben 16 sene önce Hukuk Fakültesi’nden mezun oldum. Puanı tutanlara Hukuk Fakültesini tavsiye ederim.

ÖYS vardı o zamanlar. Sonuçlar geldiğinde sondan 2. tercihime girmiştim. Bu tercihin altında Elektronik vardı. O zamanlar öyleydi. Yani herkes tüm soruları cevaplıyordu. Fen sosyal ayrımı yoktu. Tabi ki kurs filanda sadece belli şehirlerde vardı. Kurslar çıktı, mertlik bozuldu mu ne!!

Hukuk fakültesi geldiğinde önce pek hoşuma gitmedi. Sanatla ilgili okumak istiyordum. Ailemin yönlendirmesi ile mühendislik ve hukuka yöneldim. Aramızda kalsın iyiki de yönlendirmişler. Benden sanatçı filan çıkmayacağını bir süre sonra deneyerek öğrendim. Bunları şunun için söylüyorum.

1- Ailenizin yönlendirmesine tamamen kulaklarınızı tıkamayın. Sorumluluğu biraz da onlara yükleyin.

2- Başlangıçta 2 tercihiniz olan bir okulun zamanla 1. tercihe yükselmesini olası görün.

Toplumda hiç ölmeyecek meslekler vardır. Bunların en başında hukuk gelir. Bitirdiğinizde tercih imkanı çoktur. Valide olabilirsiniz işadamı da. Kamu dada çalışabilirsiniz özelde de, zenginde olabilirsiniz ünlü de v.s. binlerce olumlu tarafını sayabilirim.

Sonuç olarak: 1000 kez ÖSS kazansam ve puanımda tutsa hepsinde de ilk tercihime hukuk yazarım.

 
Toplam blog
: 45
: 2970
Kayıt tarihi
: 12.06.06
 
 

İstanbul Hukuk 1990 mezunu. Hukukçu. 1997 T.o.d.a.i yüksek lisans başlama yetkinliğine sahip.&n..