Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Haziran '08

 
Kategori
Güncel
 

ÖSS duası

ÖSS duası
 

internet


Sınav öncesi okunacak dualar da belli. Sınav kazandıran dualar. Zihin açıcı duaların ne olduğunu biliyor musunuz?
Ben öğrendim.
Yedi kere okuyacaksınız.

ÖSS öncesi son hazırlıklar tamamlanıyor. Kimisi türbe önünde kimisi cami duvarında, kimisi de internet sitelerinde...

Türbe önlerinde izdihamlar oluştu iki gündür.

Sırası gelen, pelikan silgisini sürttü kirlenmiş taş duvara, adel 2B kurşun kalemini sürttü sonra. Yarım litrelik Şaşal suyun içine üfledi okuduğu üç kulhü bir elhamı. Pirinçlere üfürdü sonra aynı nefesi. Ellerini yüzüne sürdü, ardından sağa sola çevirdi başını. Ellerinde yazılı olan Arapça duaları okudu bazısı, ezberinde olanlar çoğunluktaydı ama.

Bazı türbelerin duvarlarına yazılan ya da kağıda yazılıp atılan dualar okuyanları gülümsetti. İşte bazıları:

“Allah'ım üniversiteyi kazanalım. Bizi ayırma.”

“Allah'ım oturmaktan bıktım. Bana üniversiteyi kazandır, iş ver.”

“Hacettepe tıpı kazanmamı nasip et. Hayırlısıyla”

Son üç günde türbe önlerinde yaşanacak yoğunluktan dolayı yetkililer özel önlemler aldılar. Adak adayanlar için tavukçular kamyonlarla tavuk getirdiler. Kalem, silgi pirinç ve su satmak için işporta tezgahları kuruldu. Otobüs firmaları özel seferler düzenlediler.

İnternet siteleri 'dua kampanyaları' açtılar.

İşte bu kampanyalarda yazılanlardan bazı örnekler:

“Kardeslerim ben de sizden ALLAH RIZASI İÇİN DUA İSTİYORUM. Ben de bu sene sinava giriyorum simdiden RABB'İM hepinizden razi olsun hayirli günler...”

“Ben de istiyorum. Adım Gülce, bana da dua etsin birilerii!!!!”

“S.a arkadaşlar, ben de öss ögrencisiyim. İnş. dualarınıza beni de katın. Hatice”

“Ben de nasibimi almak istiyorum bu güzel niyetlerle okunan dualardan... Adımı orada yazılı görmek mutlu eder beni...”

“Ben 100 Salat-i Tefriciye okudum. Allah hepsinin yardımcısı olsun. Bir de 100 Ayet-el Kürsi okuyayım.”

“Yalnız benim adım Tuğba değil Tuba... Sonra dua başka bir kişiye gitmesin”

“Bir yasin okudum bir tane daha okuyacağım. Siz sinava girmeden yetisir hepinize Allah kolaylik versin.”

Arkadaşlar bildiğiniz gibi başka birisinin ağzından size dua edilmesi daha makbule geçer. Ben de naçizane dualarımda ÖSS ve KPSS’ye hazırlanacaklar için bir liste hazırladım. Çevremde bu sınava giren ve dua isteyen çok kişi var bundan dolayı liste hazırladım.

Sitemizde de bu listeye katılmak isteyenler varsaburaya isimlerini yazarsa listeme eklemek isterim. Allah yardımcınız olsun.” Duygu 23

“Arkadaşlar ben de nasip olursa inşallah giricem ÖSS-DGS-PYMO sınavlarına! Lütfen İsmen dua etsek daha makbul geçer! Allah(c.c) Hepimizin Yar Ve Yardımcısı Olsun!!"

(.....)

Bazı Dini siteler ÖSS’ye girecek öğrencilere "zihin açıcı dualar" bile tavsiye etmişler. Yani sınav öncesi okunacak dualar da belli. Sınav kazandıran dualar. Birisi ;

" “Ve kul rabbi zidni ilmen ve fehma

Bir Kur’an ayetidir, sondaki fehma eklenmiştir. Sınavdan önce, 7 defa okunur. Başka bir dua daha var. Belki de bir çoğumuz biliriz.

Rabbi yessir
Vela tuassir
Rabbi temmim
Bilhayr

3 defa okunur."

...

Bir de hafızayı açma duası var ki o biraz uzun. Merak eden için link vereceğim.

Öss ye, oksye ve kpss ye girmeden önce okunmasında fayda olan dua

İşte ÖSS gibi acayip bir eğitim sistemi.

İşte eğitilmemiş gençlerin sınav kazanma istemi.

Bu şekilde sınavı kazanan insanlar doktor olacak, mühendis olacak, avukat olacak, bilim insanı olacak.

Olacak da ne olacak?

Alizarin'den sevgilerle...

 
Toplam blog
: 105
: 7006
Kayıt tarihi
: 27.04.07
 
 

Ereğli - Konya Gazi Lisesi (yatılı) - İstanbul Üniversitesi İşletme (İng) Fakültesi - Ressam ve A..